۰
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵

صعود محکم دلار

با پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی، دلار در برابر همتایانش در مسیر صعودی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تنها به فاصله چند ساعت پس از آن که چین اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور به پایین ترین سطح ۲۸ سال اخیر کاهش یافته است. صندوق بین‌المللی پول در گزارشی پیش‌بینی کرد نرخ رشد اقتصاد جهانی کاهش خواهد یافت. همزمان شدن این دو خبر با یکدیگر باعث شد معامله‌گران در معاملات امروز بازارهای مالی جهانی با هیجان بیشتری اقدام به خرید ارز کنند.

شاخص دلار که نرخ برابری این ارز در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با رسیدن به ۹۶.۳۳ درصد در نزدیکی رکورد دو هفته اخیر خود قرار گرفت. کاهش رشد اقتصادی چین باعث شد هر دلار به ۰.۰۸ افزایش به ازای ۶.۸۰۴۹ یوان چین مبادله شد. این هفتمین صعود متوالی دلار در برابر یوان بود.

احتمال ثبات رویه بانک مرکزی ژاپن در سیاست نرخ بهره خود باعث شد هر دلار به ۱۰۹.۶۴ ین افزایش یابد. اوسامو تاکاشیما، استراتژیست ارزی " سیتی بانک" گفت: کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و بهای نفت باعث خواهد شد تا بانک مرکزی ژاپن رویکرد محتاطانه‌تری در خصوص سیاست‌های پولی و نرخ تورم اتخاذ کند.

با این حال جیسون وونگ، استراتژیست ارزی موسسه " بی ان زد" گفت: دلار در حال حاضر ارزشی بیش از ارزش واقعی خود دارد.

پوند تنها ارز مهمی در مبادلات امروز بود که توانست در برابر افزایش قیمت داشته باشد و به ازای ۱.۲۸۸۶ دلار مبادله شود. یورو در مقایسه با روز قبل اندکی کاهش یافت و به ازای ۱.۱۳۶۷ دلار مبادله شد. هر دلار استرالیا با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۰.۷۱۴۸ دلار رسید.
https://akhbarbank.com/vdccp4qe.2bqpo8laa2.html
تازه ترین اخبار