۰
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲

موسسه ملل ۸ هزار میلیاردی می شود

قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۸، افزایش سرمایه به ۸ هزار میلیارد ریال محقق شود.
موسسه ملل ۸ هزار میلیاردی می شود
به گزارش اخبار بانک، محمدرضا مروجی اعلام کرد: در حال حاضر میزان تسهیلات این موسسه ۷۲ هزار میلیارد ریال است؛ در حالی که میزان سپرده‌های مردمی که در اختیار این موسسه قرار دارد، نزیک به یکصد هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
 
وی افزود: در برنامه مدون پنج ساله‌ای که این موسسه از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است، پیش‌بینی شده بود که در پایان سال ۱۴۰۰، سهم دارایی‌های ما از کل نقدینگی کشور به ۵ درصد برسد؛ اما متاسفانه شرایط پیش آمده در اقتصاد کشور باعث شد در سال‌جاری تنها به جبران کاهش ۳۰ درصدی منابع سال گذشته بپردازیم. قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های بعد و با برنامه‌هایی که در حوزه جمع‌آوری سپرده‌های خرد مردم داریم، بتوانیم عملکرد بهتری داشته و به اهداف خود نزدیک شویم. 
 
مروجی ادامه داد: به‌نظر من موسسه ملل جزو معدود موسسات بانکی است که نسبت ۶۵ درصدی تسهیلات پرداختی به سپرده‌های دریافتی را رعایت کرده است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث سلامت بانکی گفت: تقریبا بسیاری از شاخص‌های ما در حد نرمال است. برای مثال کفایت سرمایه که در حدود ۸ درصد بوده و با توجه به تغییرات به وجود آمده از سوی بانک مرکزی هنوز هم مثبت هستیم.
 
 قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه در حال حاضر ما در پی افزایش سرمایه نیز هستیم گفت: در سال ۱۳۹۵ از بانک مرکزی مجوز افزایش سرمایه از پنج هزار میلیارد ریال به ۸ هزار میلیارد ریال را اخذ کردیم که در سال گذشته میزان سرمایه به ۶ هزار میلیارد ریال رسید.
 
 مروجی به دنیای اقتصاد گفت : البته به‌نظر می‌رسد این افزایش سرمایه در سال ۱۳۹۷ تحقق نیابد؛ اما بسیار امیدواریم که تا پایان سال ۱۳۹۸، افزایش سرمایه به ۸ هزار میلیارد ریال محقق شود. وی با تاکید بر اینکه به‌نظر می‌رسد ابتدا باید سودآوری سهام بانکی تقویت شود، سپس به فکر افزایش سرمایه بود، گفت: البته این امر شدنی نیست مگر اینکه بحث هزینه‌ها و پرداخت سود سپرده‌ها تعدیل شود تا افرادی که سهام بانکی می‌خرند، حداقل به اندازه فرد سپرده‌گذار سود ببرند. متاسفانه زمانی که سهام بانکی با سود صفر همراه است، دیگر فردی در پی سهام بانکی در بازار سهام نمی‌رود.
https://akhbarbank.com/vdcf1cdv.w6dtcagiiw.html
تازه ترین اخبار