۰
۱
با بخشنامه جدید بانک مرکزی، پرداخت سود سپرده‌های کوتاه‌مدت، از امروز (اول بهمن‌)، از روزشمار به ماه‌شمار تغییر و پولهایی که کمتر از یکماه هم در بانک بمانند،بر مبنای کمترین مانده سود می‌گیرد.
بانک‌ها نرخ سود سپرده را با مردم چطور حساب می‌کنند؟
به گزارش اخبار بانک، با بخشنامه جدید بانک مرکزی، پرداخت سود سپرده‌های بانکی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر کرده است. در واقع، اگر سپرده‌گذاری، پیش از موعد یکماه از سپرده خود برداشت کند، بانکها مکلف به پرداخت سود به او نیستند؛ بنابراین شرط ارایه سود از سوی نظام بانکی به سپرده‌های کوتاه‌مدت، ماندگاری حداقل یکماهه در شعب بانکی است.

بر اساس بخشنامه‌ای که شورای پول و اعتبار، اول دیماه تدوین و به نظام بانکی ابلاغ کرده بود، معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر یافته و بنابراین اگر یک سپرده یک ماه تمام را در شعب بانکی باقی بماند، می‌تواند سود دریافت کند که این نرخ هم البته ده درصد است.

پیش از این مصوبه شورای پول و اعتبار، شعب بانکی در صورت واریز و برداشت از حساب‌های کوتاه‌مدت، سود روزشمار را در پایان هر ماه واریز می‌کردند، اما اکنون این گونه نیست و شرایط تغییر کرده است.

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: از امروز بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تغییر شیوه پرداخت سود به سپرده‌های کوتاه مدت، از روزشمار به ماه‌شمار اجرایی می‌شود که بر اساس آن، اگر یک مشتری سپرده خود را تا پیش از موعد یکماهه از بانک برداشت کند، سود آن به نحوی محاسبه خواهد شد که میانگین کمترین میزان مبلغ مانده در حساب طی روزهای یک ماه را محاسبه و به آن سود تعلق می‌دهند.

بانکها نرخ سود سپرده را با مردم چطور حساب می‌کنند؟
برای دیدن نحوه محاسبه سود سپرده با فرمول ماه شمار می توانید اینجا را کلیک کنید.
 
https://akhbarbank.com/vdce7v8p.jh8npi9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
عدالت خواه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه مقدمه مطلب و نتيجه گيري آن در خصوص نحوه عمل بانکها غلط است
1 شرط پرداخت سود به يک حساب سپرده مدتدار براي ماه نخست افتتاح حساب منوط به گذشت حداقل يکماه است براي ماههاي بعد اين شرط منتفي است
يعني شما اگر در 97/09/01 حساب باز کرده ايد و قبل از 97/10/01 مراجعه کنيد و حساب راببنديد سودي به شما تعلق نمي گيرد ولي اگر در 97/10/15 مراجعه کنيد جهت بستن حساب نه تنها سود کامل يکماه (تا 97/10/01 ) را ميگيريد بلکه سود 15 روز را نيز دريافت مي کنيد
2 ماه شمار يعني اينکه به کل سپرده شما در طي دوره سپرده گذاري سود تعلق ميگيرد ولي در مقاطع پرداخت سود که ماهانه است (با لحاظ شرط يکماه براي سپرده هاي تازه افتتاح شده) ملاک پرداخت سود کمترين موجودي در طي سي روز گذشته ملاک تمام سي روز قرار ميگيرد يعني اگر از 97/09/01 تا 97/10/01 موجودي شما صد ميليون ريال بوده فقط در 97/09/25 براي يک روز موجودي شما به ده ميليون کاهش يافته کل ماه را بر اساس ده ميليون سود دريافت مي کنيد در صورتيکه در گذشته براي 29 روز بر مبناي صد ميليون و براي يک روز بر مبنا ده ميليون سود مي گرفتيد
اميد وارم اندک يکمک کرده باشم
با
تازه ترین اخبار