۰
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۱

واکنش منفی تسه به لغو افزایش وام مسکن

برخی کارشناسان کاهش ۴۰۰۰ تومانی قیمت اوراق تسهیلات مسکن ( تسه ) را با منتفی شدن افزایش سقف تسهیلات مسکن مرتبط می‌دانند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از مهر، بازار اوراق تسهیلات مسکن در معاملات دیروز با کاهش قیمت و تعداد خرید و فروش برگه‌های مربوطه روبه‌رو شد.
به گونه‌ای که در چند نماد معاملاتی با کاهش 4000 تومانی قیمت این برگه‌ها مواجه و تابلوی معاملات مربوط به این نماد سراسر قرمزپوش شد.

از ابتدای هفته گذشته قیمت اوراق تسه در بازار سرمایه با قیمت‌های 58000 تا 61000 تومان در جریان معاملات قرار داشت. پس از آنکه در روزهای پایانی هفته گذشته در جریان نشست‌های خبری نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری یکی از مقامات شبکه بانکی از منتفی شدن افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن خبر داد، نوک پیکان نمودار قیمت معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز از ابتدای هفته جاری روند نزولی به خود گرفت.

اگرچه کارشناسان مسکن معتقدند کاهش شدید تعداد معاملات مسکن نیز در کاهش قیمت اوراق تسهیلات بی‌تأثیر نیست. به خصوص که حامد مظاهریان معاون سابق وزارت راه نیز اعلام کرد: بازار مسکن در دوره رکود قرار گرفته است.

گران‌ترین برگه تسه در معاملات فرابورس متعلق به نماد معاملاتی تسه 9709 (اوراق تسهیلات مسکن صادره در آذرماه سال‌ جاری) بود که به قیمت 59000 تومان به فروش رسید.
https://akhbarbank.com/vdcjmoem.uqeiizsffu.html
تازه ترین اخبار