۰
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱
در ٩ ماهه امسال صورت گرفت؛

افزايش ١٨٨ درصدي خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک صادرات

خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک صادرات ایران در گزارش‌های 9 ماهه نخست سال 97 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 188 درصد افزایش یافت.
افزايش ١٨٨ درصدي خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری بانک صادرات
به گزارش اخبار بانك، بر اساس صورت‌های مالی منتشره بانک صادرات ایران در سامانه کدال، درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده‌گذاری در گزارش دوره‌ای 9 ماهه سال جاری 15 درصد افزایش داشته که به دلیل افزایش سود سپرده‌های پرداختی به میزانی کمتر از درآمد مذکور، خالص درآمد تسهیلات و سپرده‌گذاری روند مثبتی به خود گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل، 188 درصد افزایش ثبت کرده است.

در همین حال، نرخ تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی سال 97 کمتر از نرخ نیمایی محاسبه شده است و در صورتی که این نرخ در صورت‌های مالی اعمال شود، بهبود اساسی در صورت‌های مالی بانک ایجاد خواهد شد که اعمال این نرخ پس از هماهنگی های لازم، احتمالاً در پایان سال صورت خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش، زیان عملکردی بانک صادرات ایران طی همین دوره نسبت به مقطع مشابه سال قبل با کاهش 34 درصدی همراه شد که عمل به برنامه‌ها و استراتژی‌های ابلاغی شبکه بانک طی یک سال گذشته، در سرعت گرفتن روند کاهش زیان موثر واقع شده است. همچنین جمع دارایی‌های بانک در پایان آذرماه به حدود 200هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، بانک صادرات ایران در جهت خروج از بنگاه‌داری، اقدام به واگذاری برخی شرکت‌های غیرابزاری خود کرده به نحوی که سهام بانک در 12 شرکت واگذار شده و برنامه‌ریزی برای فروش هفت شرکت دیگر نیز انجام شده که این موضوع موجب افزایش خالص سود سرمایه‌گذاری‌ها خواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdcgt793.ak9nt4prra.html
تازه ترین اخبار