۰
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲

پیش بینی سه گروه برتر امروز بازار سرمایه

یک تحلیل گر با بررسی آخرین وضعیت بازار سهام، گروهای مهم و رویدادهای مهم خارجی ، سه گروه برتر امروز را پیش بینی و اعلام کرد بازار سرمایه ایران آهسته آهسته صعود را آغاز کرده است.
پیش بینی سه گروه برتر امروز بازار سرمایه
به گزارش اخبار بانک، محیا معصومی تحلیلگر مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر درباره شرایط دیروز بازار و گروهای مهم و پیش بینی امروز اعلام کرد: در حالی با بهبود اوضاع بازارهای جهانی ، انتظار می رفت گروه کالا محورها با اقبال بهتری مواجه شوند که سهام خودرویی و بانکی در حاشیه قرار گرفتند تا بزرگان بازار با ارزش معاملات بالا پیشتاز باشند.

همچنین بازار تحت تاثیر قیمت نفت با رشد نمادهای پالایشی همراه شد اما با گذشت دقایقی، افزایش عرضه ها و برچیده شدن صف خرید در این نمادها رخ داد. گروه سیمانی نیز مورد توجه بازار بود و با وجود آنکه در فصل سرما تولید این شرکت ها در مقایسه با نیمه ابتدایی سال با مشکل مواجه خواهد شد و نمی توان انتظار سود آوری بالایی را در این نیمه از آنها داشت اما به دلیل افزایش ارزش جایگزینی این شرکت ها با توجه به شرایط مناسب از گروه های پرتوجه بازار هستند.  

در دیگر گروه های بزرگ بازار نیز معاملات متعادل سپری شد تا مرحله احتیاطی قبل از انتشار گزارش های 9 ماهه همچنان پابرجا بماند. در این بین تعدای از شرکت ها گزارش های 9 ماهه را منتشر کردند.

در بازارهای جهانی، قیمت نفت با یک دلار و 52 سنت معادل 2.48 درصد افزایش به 62 دلار و 70 سنت و نفت خام آمریکا با یک دلار و 73 سنت، معادل 3.32 درصد افزایش به 53 دلار و 80 سنت رسید. بدین ترتیب قیمت نفت خام برای سومین هفته متوالی افزایش یافت.

گزارش ماهانه اوپک نشان داده این سازمان در ماه دسامبر یعنی پیش از آغاز اجرای توافق کاهش تولید، بیشترین کاهش تولید ماهانه طی حدود 2 سال گذشته را اعمال کرده و به نظر می رسد با افت تولید ایران و لیبی و توافق کشورهای اوپک و نوپک مبنی بر کاهش تولید، قیمت نفت روند صعودی به خود گیرد.

قیمت کامودیتی ها نیز افزایش قابل توجهی یافته و مس به بیش از 6000 دلار و روی نیز 2645 دلار را لمس کرده است. در این میان استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا پیشنهاد لغو تمام یا برخی از تعرفه های وارداتی چین را مطرح کرد که سبب افزایش شاخص داوجونز و واکنش مثبت قیمت فلزات (بجز طلا ) شد. دولت چین نیز سیگنال مثبتی برای آمریکا ارسال کرد.

چین در تلاش است تا بار دیگر تجارت با آمریکا را به طور قابل توجهی افزایش بخشد و با افزایش واردات سالانه ، می تواند مازاد تجاری را تا سال 2024 به صفر کاهش دهد. سال 2018 مازاد تجاری چین با آمریکا 323 میلیارد دلار بود.

مذاکرات تجاری دو کشور با سرعت ناگهانی پیشرفت می کند و نشانه قوی این است که هر دو طرف خواهان پایان دادن به اختلاف تعرفه قبل از ماه مارس هستند.

با این اوصاف ، بازار سرمایه ایران با توجه به بهبود اوضاع جهانی و گزارش های مناسب 9 ماهه، آهسته آهسته صعود را آغاز کرده است. بررسی وضعیت صادرات نیز نشان می دهد شرکت ها برای صادرات محصولات با بحران جدی مواجه نیستند و گزارش ها حاکی است صادرات ال پی جی ( پروپان و بوتان) که در آبان و آذرماه به پایین ترین سطح  رسیده بود در دی ماه مجددا" با افزایش نسبی مواجه شده است.

بررسی ها برآیند ورود و خروج نقدینگی از ابتدای دی ماه نیز تا به امروز برتری ورود نقدینگی را نشان می دهد.

برای امروز نیز با توجه به خروج شاخص کل از محدوده مقاومتی و احتمال انتشار گزارش های 9 ماهه  قابل قبول، انتظار می رود گروه پتروپالایشی، فلزاتی و معدنی بیشتر مورد توجه قرار گیرند و صعود شاخص ادامه خواهد داشت.
https://akhbarbank.com/vdcc14qe.2bqps8laa2.html
تازه ترین اخبار