۰
زمان جلسه معارفه شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان مشخص شد تا این شرکت ۵۰۰ میلیارد تومانی حاضر در بورس تهران ، آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام شود.
زمان جلسه معارفه شرکت آماده عرضه اولیه مشخص شد
به گزارش اخبار بانک، پیرو پذیرش تأمین سرمایه لوتوس پارسیان در 17 شهریور ماه، این شرکت 8 دی ماه به عنوان پانصد و بیست و نهمین شرکت در بخش فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی و در بازار دوم معاملات بورس تهران درج نماد شد.

بر همین اساس، مقرر شده مدیران "لوتوس" ساعت 15 سه شنبه 2 بهمن با برگزاری جلسه ایی در هتل بزرگ ارم اقدام به معرفی آخرین وضعیت مالی و عملکردی کنند تا این شرکت 500 میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام باشد.

همچنین این شرکت اقدام به انتشار اطلاعات جدید و مربوط به عملکرد ماهانه آذر ، آبان ،مهر ،شهریور ، مرداد ، تیر، خرداد ،اردیبشهت  و فروردین  سال جاری کرد.

طبق بررسی های بورس پرس،موضوع فعالیت اصلی این شرکت که که از آبان 90 تاسیس شده و دارای 73 نفر نیروی انسانی است شامل پذیره‌نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه در حد امکانات مالی یا از طریق تشکیل سندیکا با سایر نهادهای مشابه است.

در ترکیب سهامداری این تامین سرمایه گروه مالی بانک پارسیان، بانک پارسیان، شرکت مخابرات، سرمایه گذاری تدبیر و سرمایه گذاری سایپا حضور دارند که به جز گروه مالی هر کدام به ترتیب متعهد عرضه 5.5، 1.5، 1.5 و 1.5 درصد سهام هستند.

برنامه آتی افزایش سرمایه و اهداف
شرکت در نظر دارد سرمایه را از مبلغ 500 به 600 میلیارد تومان افزایش دهد. در همین راستا گزارش توجیهی در 5 اردیبهشت سال جاری بر مبنای افزایش سرمایه از 400 به 600 میلیارد تومان طی دو مرحله از محل مطالبات و آورده نقدی تهیه و حسابرسی شده است. مرحله اول افزایش سرمایه از 400 به 500 میلیارد تومان در 12 شهریور سال 97 به ثبت رسیده است.

اهداف شرکت از افزایش سرمایه شامل افزایش کفایت سرمایه و ظرفیت کسب و کار، جلوگیری از خروج نقدینگی، کسب و حفظ جایگاه مطلوب در میان شرکت های تامین سرمایه و تامین مالی پروژه‌های کلان اقتصادی است. همچنین کلیه وجوه حاصل از افزایش سرمایه در فعالیت عملیاتی شرکت جهت دستیابی به اهداف اشاره شده صرف می‌شود.

بنابراین گزارش،از بین 9 شرکت تامین سرمایه فعال بازارسرمایه، تامین سرمایه امید از 29 آذر سال گذشته به عنوان نخستین شرکت این صنعت وارد بورس شده و تامین سرمایه نوین هم با درج نماد در اواخر آبان سال جاری آماده عرضه اولیه سهام است.
https://akhbarbank.com/vdcb5wb0.rhbs8piuur.html
تازه ترین اخبار