۰
۱
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت: افرادی که وام‌های معوق کمتر از صد میلیون تومان دریافت کردند وام خود را در سال ۹۸ تسویه کنند تنها ملزم به پرداخت اصل آن هستند و سود وام و جریمه کرد بخشیده می‌ شود.
بخشودگی سود و جریمه دیرکرد وام‌های معوق کمتر از ۱۰۰ میلیون
به گزارش اخبار بانک، هادی قوامی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح مصوبات نشست عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت: در جلسه عصر کمیسیون، تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ که در رابطه با موضوع استمهال وام‌های معوق کمتر از صد میلیون و ۴ میلیارد تومان است بررسی ها انجام شد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ افرادی که وام‌های کمتر از صد میلیون تومان دریافت کردند که زمان تسویه وام گذشته است چنانچه در سال ۹۸ وام خود را تسویه کنند تنها ملزم به پرداخت اصل آن هستند و در این راستا حداقل دو هزار میلیارد تومان منابع برای انجام این مهم در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است و جریمه دیرکرد وام نیز بخشیده می‌شود.

حذف سود مرکب وام‌های ۴ میلیارد تومانی
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف تسویه وام‌های تا ۴ میلیارد تومان، اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد سود مرکب این وام‌ها در زمان تسویه توسط بانک ها اخذ نشود به طور مثال اگر فردی در سال ۸۵ وام دریافت کرده باشد سود وام بر مبنای قرارداد اولیه در زمان تسویه تسهیلات محاسبه خواهد شد؛ بنابراین تنها باقیمانده اصل وام و سود دریافت می شود. در واقع این مصوبه شامل وام های معوق است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ یک تجدید رای نیز انجام گرفت، ادامه داد: در  تبصره یک لایحه بودجه سال ۹۸، در سال آینده به میزان ۶ هزار میلیارد تومان، قیر رایگان در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می‌گرفت در حالی که در جلسه امروز تجدید رای صورت گرفت و کمیسیون به پیشنهاد لایحه دولت برگشت که براساس پیشنهاد دولت شرکت ملی نفت با کمک دولت ۶ هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان پروژه‌های مختلف در بخش های مختلف تامین می‌کند.

تصویب استمهال سه ساله وام‌های کشاورزان
عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ در تشریح دیگر مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، تاکید کرد: استمهال سه ساله وام‌های بخش کشاورزی تصویب شود.
https://akhbarbank.com/vdchxqn-.23nmqdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
امیر صبح خیز
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشید سوال بنده در مورد بخشودگی جرائم وام های زیر ۱۰۰ میلیون میباشد که ایا این بخشنامه از کی قابل اجرا میباشد؟ باتشکر
تازه ترین اخبار