۰
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۵
ماجرای خرید ساختمان اسبق بیمه توسعه چیست؟

بیمه اتکایی امین در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت

مدیرعامل بیمه اتکایی امین با اشاره به برگزاری جلسه هیات واگذاری در روزهای آینده، از قرار گرفتن این شرکت در لیست واگذاری به بخش خصوصی خبر داد .
بیمه اتکایی امین در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت
به گزارش اخبار بانک، مصطفی کیایی در نشستی خبری اظهار کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی دستور داد بیمه اتکایی امین نیز در لیست واگذاری‌ها قرار گیرد. جلسه هیات واگذاری‌ها بر اساس قانون برنامه ششم قرار است در روزهای آینده برگزار شود.

وی همچنین با بیان اینکه امسال حدود ۵۰ درصد در حق بیمه‌های دریافتی رشد خواهیم داشت، افزود: هر کاری که بر اساس ریسک‌پذیری باشد را می‌پذیریم اما نمی‌توانیم هر ریسکی را هم قبول کنیم. این شرکت از بیمه مرکزی هم درخواست داشته تا در بیمه اتکایی اجباری شراکت کند، چرا که ما از این جهات مطمئن هستیم که بیمه مرکزی کار خود را به درستی انجام خواهد داد.

کیایی در ادامه به خروج این شرکت از سندیکای بیمه‌گران هم اشاره کرد و گفت: از نظر ما سندیکا هیچ اثری بر صنعت بیمه نداشته است زمانی که همکاران ما در این سندیکا نتوانستند گزارشی از این سندیکا ارائه دهند چگونه انتظار داریم که بتواند در صنعت بیمه اثرگذار باشد. به همین خاطر ما در حال تشکیل انجمن بیمه گران اتکایی هستیم.

او با بیان اینکه اگر شرکت‌های بیمه قوی باشند سندیکا هم قوی خواهد بود، اظهار امیدواری کرد که در دوره‌های بعدی نیروهای قوی‌تری وارد سندیکا شوند. در حال حاضر شرکت بیمه اتکایی امین صلاح نمی‌داند که پول این شرکت را در سندیکا خرج کند.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین در ادامه به نحوه پرداخت خسارت‌های ارزی نیز اشاره کرد و گفت:‌ اگر در زمان عقد قرارداد حق بیمه‌های خود را به صورت ارز حواله‌ای گرفته باشیم در زمان پرداخت خسارت هم باید به همان صورت ارز حواله‌ای پرداخت کنیم و اگر اسکناس گرفته باشیم هم به همین نسبت باید پرداخت اسکناس داشته باشیم.

او با بیان اینکه پرداختی‌های ما از طریق حواله‌های ارزی ۴۲۰۰ تومانی خواهد بود، ادامه داد: این حواله‌های ارزی قابل فروش نیستند. برای تبدیل آنها باید یک ابلاغیه‌ای از طرف رئیس کل بانک مرکزی ارسال شود تا بتوانیم در بانک‌ها آن را به فروش برسانیم. در این باره نامه‌ای به رییس کل بانک مرکزی ارسال کرده‌ایم که هنوز جوابی به آن داده نشده است.

کیایی با بیان اینکه در حوزه بیمه‌های اتکایی هر نرخی را که بیمه مرکزی اعلام کند ما چشم بسته قبول می‌کنیم، اضافه کرد: چرا که نرخ‌های بیمه مرکزی کاملا کارشناسی هستند و مطمئنا صنعت بیمه از این نرخ‌ها سود خواهد کرد.

وی اظهار کرد: وظیفه دولت جبران خسارت در حوزه‌های بیمه‌ای نیست، چراکه اگر یک شرکت بیمه تعهدی را قبول کرده است باید خودش آن را ایفا کند نه اینکه دولت بخواهد متضرر شود. واقعیت این است که دولت باید مشکلات و مسائل عمومی را حل کند، نه اینکه بخواهد مسائل بیمه‌ها را هم به دوش بکشد.

او درباره مسائل پیش آمده این شرکت در خرید ساختمان اسبق بیمه توسعه در تهران نیز گفت: این ساختمان را از بیمه ایران خریدیم و سند شش دانگ آن را هم داریم. بیمه ایران نیز قبل از این ساختمان را از بیمه توسعه خریداری کرده بود اما حالا ما با مستاجری طرف هستیم که قراردادی پنج ساله را منعقد کرده و حاضر به تخلیه ملک نیست و وظیفه بیمه ایران است که ملک را تخلیه کند.
https://akhbarbank.com/vdcdz509.yt0k96a22y.html
تازه ترین اخبار