۰
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۲

کفایت سرمایه سپر بلای بانکهاست

ماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: کفایت سرمایه بانکها دژ محکمی دربرابر زیانهای وارده بانکها ایجاد می کند و شاخص مهمی برای جلب اعتماد عمومی است.
کفایت سرمایه سپر بلای بانکهاست
به گزارش اخبار بانک، ارسلان فتحی پور با تاکید بر اینکه داشتن سرمایه مناسب و کافی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است، گفت: سرمایه مناسب و کافی یکی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است و بانک‌هابرای تضمین پایداری فعالیت‌های خود باید نسبت مناسبی را بین سرمایه وریسک دارایی های خود برقرار کند از این رو می توان گفت کفایت سرمایه بانک ها نقش حمایتی در برابر زیانهای غیرمنتظره سپرده‌گذاران واعتباردهندگان را بازی می کند.

نماینده ادوار مجلس در بخش دیگر این گفت و گوبا تاکید بر اینکه بانک‌ها باید بانکداری کنند نه بنگاه داری، گفت: بانکها بر اساس قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای فرهنگ مالی بانک ها ملزم به فروش اموال وبنگاه های مازاد خود هستند.

وی با اشاره به نقش واسطه گری مالی بانکها و اهمیت آن، اظهار داشت: البته بانکها در برخی مقاطع خاص زمانی بنا بر الزام دولت به حمایت بانک‌ها از طریق واگذاری سهام مدیریتی بنگاه‌های تولیدی و بنا به ضرورت بخشی از فعالیت خود را به بنگاه‌داری اختصاص داده اند.

فتحی پور در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت ها که اکنون در تملک بانک‌ها قرار دارند بابت رددیون در اختیار بانک‌ها قرار گرفته است، گفت: بانکها باید با به کار گیری بهترین و به صرفه ترین روش بنگاههای خود را واگذار کنند تا حقوق سهامدارانش حفظ شده و متضرر نشوند اما  انتقال از یک اقتصاد دولتی به یک اقتصاد مردمی زمان بر است چرا که بخش خصوصی باید توانمندی شرکت داری را داشته باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdciqyaq.t1aww2bcct.html
تازه ترین اخبار