۰
۱
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۰

افزایش سقف وام مسکن منتفی شد

مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: افزایش سقف وام مسکن فعلا منتفی است زیرا بدون افزایش منابع افزایش سقف تسهیلات در دستور کار نیست.
افزایش سقف وام مسکن منتفی شد
به گزارش اخبار بانک، ابوالقاسم رحیمی انارکی با بیان این مطلب در نشست خبری نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری گفت:‌ تعداد سپرده‌های افتتاحی صندوق پس‌انداز مسکن یکم تاکنون ۵۰۴ هزار واحد بوده که  ۱۷۰ هزار سپرده اکنون متقاضی تسهیلات هستند.

رحیمی انارکی با تاکید بر اینکه منابع صندوق پس انداز مسکن یکم تقریباً مصرف شده است، تصریح کرد: صندوق اکنون متکی به منابع بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر است و با توجه به اینکه اقساط مسکن مهر تا سال ۱۴۰۵ برای بانک مسکن امهال شده است از این محل تامین می‌شود.

رحیمی انارکی در مورد افزایش سقف تسهیلات مسکن یکم خاطرنشان کرد: منابع صندوق مسکن یکم به اتمام رسیده و اگر بخواهیم افزایش سقف داشته باشیم باید برای آن منابع پیش‌بینی شود که پیشنهادی برای اختصاص منابع صندوق توسعه ملی داده ایم اما اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه مانده سپرده ها به ۶۵ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۹۰ هزار واحد تاکنون تسهیلات گرفته‌اند که در مجموع ۶۸ هزار میلیارد ریال بوده و از این میزان ۳۲ هزار و ۶۰۰ واحد متعلق به زوجین بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بدون افزایش منابع افزایش سقف تسهیلات در دستور کار نیست، افزود: به دنبال راهکارهای دیگری هستیم مانند هدف گذاری در طرح بازآفرینی شهری تا از این طرق بتوانیم قیمت تمام شده مسکن را پایین آوریم.

وی با اشاره به تفاهم نامه بانک مسکن و بنیاد مسکن در طرح بازآفرینی شهری افزود: ۲۰ درصد منابع در اختیار بانک مسکن قرار می‌گیرد و بانک مسکن نیز معادل آن منابع در نظر می گیرد تا با نرخ سود ۹ درصد تسهیلات برای ساخت در بافت فرسوده ارائه کند.
https://akhbarbank.com/vdcbgzb0.rhbsapiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
سامان
Iran, Islamic Republic of
پس با این اوضاع و احوال، خانه اولی ها باید قید خانه دار شدن رو بزنند!
تازه ترین اخبار