۰
ما با اتحادیه اروپا درباره برخی محدودیت‌ها مذاکره داشته و توانسته‌ایم بانک را از فهرست تحریم‌ها خارج کنیم. این دستاوردی باارزش برای بانک صادرات ایران است که ما را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های بانکداری بین‌المللی را در اروپا ادامه دهیم.
مذاکره بانک صادرات با اتحادیه اروپا برای خروج از فهرست تحریم ها
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، حجت‌اله صیدی با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های قدرتمند بانک صادرات ایران، ارزشمندترین دارایی این بانک است، در مصاحبه با نشریه بین‌المللی بیزینس یر(BUSINESS YEAR) تأکید کرد؛ بانک صادرات ایران با به‌کارگیری استراتژی‌های جدید برای افزایش سهم از بازار، کاهش هزینه‌ها و جذب سپرده‌های ارزان‌قیمت، در مسیر توسعه بیشتر قرار گرفته و از محدودیت‌های موجود با سلامت عبور خواهد کرد.
 
صیدی در این گفتگو با برشمردن ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های حاصل‌شده در یک سال گذشته، افزود: نشانه‌های مثبت در تولید ناخالص داخلی، ترکیب و ویژگی‌های جمعیتی و فرهنگ تجاری موجود در کشور، من را نسبت به آینده اقتصاد ملی بیش از پیش امیدوار کرده و کاهش وابستگی اقتصاد ملی به نفت، تمرکز بر سایر بخش‌های اقتصادی را بیشتر کرده که در سال‌های آینده شرایط متفاوتی را شاهد خواهیم بود و نظام بانکی کشور تغییرات مبنایی را که دارای کارایی و بهره‌وری بیشتری است، خواهد داشت.
 
وی گفت: نظام بانکداری ایران و بازار سرمایه بعد از امضای برجام از یک دوره رشد برخوردار بوده و بانک صادرات ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. به‌ هرحال به‌خاطر بعضی مسائل فنی ما با توجه به استانداردهای گزارش مالی یک زیان عملیاتی را در صورت‌های مالی و حساب سود و زیانمان شناسایی کردیم. ما در جستجوی ریشه زیان‌های مالی بودیم و معایب خاصی در ساختار مالی بانک‌مان پیدا کردیم. در نتیجه، اصلاح این معایب در عملیات‌های بانکداری و ارتقای ساختار مالی در اولویت کارها قرار گرفت. 
 
مدیر عامل بانک صادرات ایران خاطرنشان کرد: در این میان، مطالبات غیرجاری از جمله چالش‌هایی هستند که تمامی بانک‌ها همانند ما در سرتاسر جهان با آن مواجه بوده‌اند. ما به‌سختی تلاش کردیم تا این معضل را  به‌مرور اصلاح کرده و در پی آن به سودهای عملیاتی دست یافتیم.
 
وی افزود: در سه ماهه اول سال مالی، شاهد کاهش 20درصدی زیان‌های عملیاتی در مقایسه با سال قبل بودیم که خبر خیلی خوبی برای مشتریان و سهامداران بانک ما بود. ما هرگز قصد بلندپروازی نداشته‌ایم چراکه این کار فشار زیادی بر بخش مالی وارد می‌آورد. در عوض، به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌ها در کشور، توانسته‌ایم به پتانسیل واقعی خود نزدیک شویم. خوشبختانه ما طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا منابع‌مان را حدود 15درصد افزایش دهیم، مقداری که برای بانکی نظیر بانک صادرات ایران یک پیشرفت قابل توجه محسوب می‌شود. ما با اتحادیه اروپا درباره برخی محدودیت‌ها مذاکره داشته و توانسته‌ایم بانک را از فهرست تحریم‌ها خارج کنیم. این دستاوردی باارزش برای بانک صادرات ایران است که ما را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های بانکداری بین‌المللی را در اروپا ادامه دهیم. 
 
صیدی ساختار قدرتمند این بانک را نیز مورد اشاره قرار داد و در پاسخ به این سوال که چگونه بانک صادرات توانست به‌عنوان یک برند مشهور ایرانی معرفی شود؟، گفت: جایگاه حال حاضر ما تنها به دلیل رشد در یک حوزه خاص نیست. در واقع زیرساخت‌های قدرتمند بانک صادرات باارزش‌ترین دارایی آن محسوب می‌شوند و ما در راستای تقویت آن، آموزش کارکنان با محوریت خدمت به مردم با موثرترین شیوه را در دستور کار قرار داده‌ایم. با زیرساخت‌های در نظر گرفته شده، حجم گسترده‌ای از موضوعات، از راه حل‌های حوزه IT گرفته تا فرهنگ سازمانی در بانک مد نظر است و توانسته به‌صورت متواتر از نسل‌های قبلی بانک به نسل حاضر انتقال یابد. ما درحال حاضر دارای 30هزار کارمند شاغل و به همین تعداد بازنشسته هستیم که گه‌گاه وظایف خاصی به آنها محول می‌شود. علاوه براین، هرگاه این افراد باسابقه و دارای تجربه در سیستم نقصی مشاهده کنند، توجه ما را به‌سمت آن نقیصه جلب می‌کنند. نسل حاضر و قبلی کارکنان بانک صادرات ایران حقیقتاً مانند یک جامعه و اتحادیه هستند. همچنین، با وجود اینکه به‌واسطه عصر دیجیتال و سیستم بانکداری الکترونیکی، امکان حذف بعضی از شعبه‌ها و کاهش هزینه‌ها در شهرهای کوچک وجود دارد اما؛ حضور فیزیکی در هر استان، شهرستان و شهر نیز برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از شهرداران، نمایندگان مجلس و شورای شهر ازسوی ساکنین آنجا، نزد بنده آمدند و درخواست کردند تا شعبه‌هایشان پابرجا بمانند. این موضوع مؤید محبوبیت بانک صادرات نزد مردم است.       
 
وی تصریح کرد: با وجود رقابت‌های شدید در میان قطب‌های مالی در اروپا و خاورمیانه نظیر دوبی، فرانکفورت، پاریس و لندن ما تمامی تلاش خود را برای بالا بردن سطح حضور بین‌المللی به کار خواهیم گرفت. در گذشته، شعبه‌های خارجی ما اساساً تجارت بین ایران و کشورهای میزبان را تسهیل کرده بود و به‌ندرت در مناطق محلی فعالیت داشت. به‌هرحال ما اکنون قصد داریم تا خدمات بانکداری فرامرزی خود را به‌خوبی عرضه کنیم. شعبه‌های بین‌المللی ما چه در بریتانیا و چه در امارات، به همان اندازه که با احترام به ایرانیان خدمت‌رسانی می‌کنند، به همان اندازه نیز به مردم کشور میزبان خدمت خواهند کرد.
 
صیدی خدمت به 46 میلیون مشتری بانک را یک ظرفیت بزرگ ارزیابی کرد و در تشریح آن، گفت: ما تلاش داریم که در بین مشتریانمان یک توازن برقرار سازیم و توجهی برابر به بانکداری خرد، تجارت‌های کوچک و شرکت‌های بزرگ داشته باشیم. به‌دلیل حضور گسترده شعب ما در سراسر کشور، به تعداد زیادی از مشتریان شخصی و انفرادی خدمت بانکی ارائه می‌کنیم. در مقایسه با شرکت‌های تجاری بزرگ، مشتریان انفرادی تعهد بیشتری نسبت به بازپرداخت وام‌هایشان در موعد مقرر دارند و کار با آن‌ها ریسک خیلی کمی برای بانک دارد. براساس اصول اقتصادی، داشتن 46 میلیون مشتری در سرتاسر ایران، نشانه سود پرمنفعت بانکداری خرد برای بانک صادرات ایران است. چنین حجم عظیمی از مشتریان در ایران تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاری‌های ما هرگز محدود به یک موضوع نخواهد شد. به‌علاوه کارمزد تراکنش‌های کوچک در بانکداری خرد (بین پنج هزار تا 10 هزار ریال معادل تقریباً 11 سنت آمریکا) حجم خیلی زیادی از درآمد را برای بانک به ارمغان می‌آورد. 
https://akhbarbank.com/vdcgyu93.ak9nz4prra.html
تازه ترین اخبار