۰
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۲

کاهش ۴۰ هزار تومانی قیمت سکه در یک روز

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: به نسبت روز گذشته(۲۳دی) قیمت سکه و طلا کاهش یافته است.
به گزارش اخبار بانک به نقل از خبرآنلاین، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب اظهار کرد:‌ قیمت ها به نسبت روز کاهش یافته به طوری که در جریان معاملات امروز قیمت سکه ۴۰ هزار تومان و نرخ طلای ۱۸ عیار هم حداقل ۱۰ هزار تومان کاهش یافت. 

وی افزود: روز گذشته حباب سکه تا ۴۱۰ هزار تومان افزایش یافت اما خوشبختانه امروز حباب سکه برابر با ۳۷۰ هزار تومان است. 
وی توضیح داد:  سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم برابر با ۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳میلیون و ۸۲۰هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و سکه های گرمی ۶۷۵ هزار تومان قیمت گذاری و داد و ستد می شوند.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار به قیمت ۳۴۸هزار تومان داد و ستد می شود. 
وی ادامه داد:‌از مثقال طلای ۱۷ عیار به قیمت یک میلیون و ۵۱۴هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸عیار هم به نرخ یک میلیون و ۶۰۳هزار تومان معامله می شود.
کشتی آرای گفت: قیمت جهانی طلا نیز ۶دلار به نسبت روز گذشته افزایش یافته است.
وی بیان کرد: برخلاف افزایش نرخ جهانی طلا در بازار داخل نرخ ارز تا محدوده ۱۱ هزار تومان پایین آمده و سبب کاهش قیمت سکه و طلا شده است. 
وی درباره وضعیت قیمت ه پیش بینی کرد: به نظر می رسد کاهش قیمت ها ادامه دار باشد و به نظر نمی رسد افزایش قیمتی در بازار آزاد سکه و طلا رخ دهد. 
رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در پاسخ به این سووال که آیا دوباره قیمت ها به محدوده نرخ های مردادماه و پیش از نوسانات شدید قیمت ها باز می گردد، گفت: نمی توان پیش بینی دقیقی داشت اما به نظر می رسد قیمت ها تا چهارشنبه هفته جاری ثبات داشته باشد. 
وی درباره تحولات بازار سکه و طلا و همچنین طلای جهانی در ۱۰ روز اخیر توضیح داد: با توجه به اینکه بیش از ۱۰روز از سال ۲۰۱۹ میلادی گذشته می توان گفت که بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، قیمت جهانی طلا افزایش یافته و در بازار داخل و تحت تاثیر نرخ ارز و همچنین تحولات سیاسی شاهد نوسانات قیمت در بازار سکه و طلا بودیم به طوری که نرخ ارز و به ویژه دلار تا حدود ۱۲ هزار تومان افزایش یافت و خوشبختانه اکنون به محدوده ۱۱هزار تومان بازگشته است. 
 
https://akhbarbank.com/vdcd9509.yt0kz6a22y.html
تازه ترین اخبار