۰
حرکت به سوی تخصص گرایی و مهارت شبکه فروش از برنامه های آتی بیمه پارساین است..
به گزارش اخبار بانک، محسن فتحی سرپرست مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه پارسیان طی یاداشتی ضمن تحلیل ضرورت توانمندی سازی شبکه فروش از برنامه های این شرکت جهت ارتقاء شبکه فروش گفت که در یادداشت زیر قابل مشاهده اشت:

توسعه بازار و افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه و به تبع آن شرکتهای بیمه ای در جای جای پهنه کشور اسلامی ایران، از اهداف مهم و استراتژیک سیاست گذاران و تصمیم سازان صنعت بیمه است.

از طرفی رشد چشم گیر سهم فروش بیمه نامه به صورت غیر مستقیم از سوی نمایندگان و کارگزاران نیز گواه بر این مدعاست که توجه به حوزه فروش و جذب فروشندگان حرفه ای، توانمند و کارا مزیت و وجه تمایز شرکتهای بیمه در سالهای آینده است.

با این هدف و با توجه به سابقه و تجربه مدیران ارشد شرکت بیمه پارسیان، این مهم هدف گذاری شده است. در واقع اولویت کاری مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه پارسیان توانمند سازی و رفع مشکلات شعب و نمایندگان می باشد.

قسمت عمده ي پورتفوي صنعت بيمه از طريق شبكه ي فروش جذب مي شود به همين دليل كيفيت كار شبكه ي فروش بيمه تاثير به سزايي در وضعيت صنعت بيمه دارد. در واقع بخش اعظم و مهم منابع انسانی شرکت های بیمه و از جمله شرکت بیمه پارسیان را شبکه فروش و بخصوص نمایندگان شرکت تشکیل می دهند، توانمندسازی این بخش اعظم از منابع انسانی شرکت و چگونگی ارتقاء آن یکی از دغدغه های اصلی مدیران این شرکت می باشد. در واقع نمایندگان و کارگزاران شرکتهای بیمه، شبکه فروش صنعت بیمه را تشکیل می دهند و در حقیقت بازوان اجرایی شرکت های بیمه در امر فروش هستند.

وجود نمایندگان متخصص و کارآمد مهم ترین سرمایه شرکت بیمه پارسیان و تضمین کننده بقای آن است،‌ در نقاط مختلف می‌تواند زمینه جذب مشتری و ارائه خدمات مطلوب را در کمترین زمان ممکن فراهم سازد و به افزایش پرتفوی و رشد شرکت منجر شود. لذا مهمترین دغدغه مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران شناسایی مسائل و رفع چالشهای پیش روی شبکه فروش می باشد.

در حوزه مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران ارتقای کیفیت شبکه فروش از جمله افزایش دانش و مهارت نمایندگان در بازاریابی و مدیریت بازار و توانمندسازی آنها از لحاظ فنی در نظر گرفته شده است. در واقع هدف این مدیریت برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه با بهره گیری از عزم همگانی در کلیه سطوح شرکت برای رسیدن به اهداف فوق می باشد چراکه رشد کیفی شبکه فروش و حرکت به سمت ماهرسازی نمایندگان با توانمندسازی آنها به علم روز و دانش و مهارت فنی همواره بعنوان به عنوان یک ضرورت مطرح می باشد. همچنین حرکت به سوی تخصص گرایی و مهارت شبکه فروش از دیگر برنامه های آتی این مدیریت می باشد.  بسیاری از شرکتها از فروش مستقیم و فروش غیر مستقیم و فروشندگان حضوری در صنعت بیمه استفاده می نمایند برای موفقیت در فروشها باید کارکنان و نمایندگان و کارگزاران از اطلاعات کافی برخوردار باشند و آموزشهای لازم را در زمینه فروش کلیه رشته های بیمه ای داشته باشند تا بتوانند مشتریان خود را جذب کننده و یکی از عمده ترین عوامل موفقیت این افراد از دانش و مهارتهایی است که آنها کسب می کنند.

سازمان دهي، ارتقاءسطح دانش فني کارکنان، طراحي و اجراي برنامه هاي انگيزشي براي ماندگاري و وفاداري كاركنان كارآمد شركت و... از جمله اقداماتي است كه چارچوب يك استراتژي و الگوي هدفمند مدیریت شبکه فروش شركت هاي بيمه را نشان مي دهد و مسلم است وقتي يك سازمان استراتژي فوق را با رويكرد مشتري مداري و همسو شدن با آرزوهاي مشتريان خود تطبيق دهد از جمله شركت هاي موفق خواهد بود. از طرفی همانگونه که موفقیت یک شرکت بیمه تا حدود زیادی در گرو عملکرد شعب آن است، موفقیت شعب نیز مرهون عملکرد مدیریت و کارکنان آن است. این افراد سرمایه های اصلی شرکت بیمه را تشکیل می دهند و اصولا وجه تمایز یک شرکت بیمه نسبت به سایر شرکتهای بیمه در شرایط مشابه، برخورداری از کارکنانی متعصب، علاقه مند و آگاه به اهداف سازمانی می باشد. با عنایت به این موضوع مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران نهایت سعی و تلاش خود را در راستای حل مسائل و مشکلات کارکنان شعب و شبکه فروش متمرکز نموده است.

*محسن فتحی سرپرست مدیریت امور شعب، نمایندگان و کارگزاران بیمه پارسیان
 
https://akhbarbank.com/vdchm-n-.23nm-dftt2.html
تازه ترین اخبار