۰
۱
یک بانک برای مسدود کردن کارت عابر بانک مشتریان از روش جالبی استفاده می کند.
روش جالب یک بانک برای مسدود کردن کارت بانکی
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، بانک ها و موسسات اعتباری مکلف اند موارد امنیتی برای مسدود کردن کارت های عابر بانک در هنگام سرقت را به مشتریان خود ارائه دهند.

به عبارت دیگر هنگامی که مشتری کارت عابر بانک خود را گم میکند برای جلوگیری از سوء استفاده در سریعترین زمان ممکن آن را باید مسدود کند.

 بسیاری از بانک ها و موسسات اعتباری این خدمت مسدود کردن کارت عابر بانک را بر روی خودپرداز ها، موبایل بانک ها و نیز اینترنت بانک های خود فعال نموده اند.

اما جالب است بدانید یکی از بانکها با تماس تلفنی مشتری با مرکز خدمات نیز اقدام به مسدود کردن کارت عابر بانک می کند!

 این بدان معنی است که مشتری طی تماس با مرکز خدمات و اعلام کد ملی و یا مشخصات می‌تواند از کاربر پشت تلفن درخواست کند کارت وی را مسدود کند!

 معمولا برای مسدود کردن کارت عابر بانک درخواست کتبی مشتری نیاز است اما این بانک به جهت زیرساخت ضعیف خودپرداز خود از این روش نا ایمن و غلط استفاده می‌کند.

این بانک در خودپرداز های خود گزینه مسدود کردن کارت بانکی را نداشته و به اجبار مجبور شده به صورت تلفنی نیز کارت را مسدود کند.

 این روش از آن جا نا ایمن و غلط است که هر شخص ثالثی می تواند بدون احراز هویت با اعلام کد ملی به مرکز ارتباط با مشتری این بانک، کارت شخص دیگر را مسدود کند.
https://akhbarbank.com/vdcjomem.uqeiizsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بهتر است بانکهای دیگر نیز از این راه استفاده کنند منتها نه برای هر شماره موبایل و تلفنی، بلکه فقط این کار را در صورت تماس فرد با شماره موبایل و تلفن ثبت شده در سامانه بانک باید انجام دهند.
تازه ترین اخبار