افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی دارایی خارجی کشور در دوره بحران ارزی

22 دی 1397 ساعت 16:58

طی هفت ماهه نخست سال جاری که کشور با بحران ارزی مواجه بود، حدود 100 هزار میلیارد تومان به دارایی خارجی کشور افزوده شده که حدود نیمی از آن مختص به دارایی خارجی بانک مرکزی بوده است.


به گزارش اخبار بانک به نقل از تجارت نیوز، دارایی‌های خارجی سیستم بانکی شامل دارایی‌های خارجی بانک مرکزی و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی است و شامل شعب خارج بانک‌های تجاری نیست.

دارایی‌های خارجی سیستم بانکی ایران طی چهار سال اخیر حدود ۴۵ درصد رشد داشته است.

دارایی خارجی سیستم بانکی از ۵۰۵ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۳۹۳ به ۷۳۲ هزار میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۶ رسید که افزایشی ۲۲۶ هزار میلیاردی داشته است.

دارایی خارجی سیستم بانکی طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ روند کاهشی داشت اما در سال ۱۳۹۶ با رشد همراه شد و حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به میزان آن افزوده شد.

دارایی‌های خارجی بانک مرکزی نیز از ۳۰۱ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۳۹۳ با رشد ۳۵ درصدی به ۴۰۷ هزار میلیارد تومان در پایان سال گذشته رسید.

طی هفت ماهه نخست سال جاری که کشور با بحران ارزی مواجه بود، دارایی خارجی سیستم بانکی و بانک مرکزی هر کدام به ترتیب ۱۳٫۴ و ۱۱ درصد رشد داشته‌اند.

طی هفت ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به دارایی خارجی کشور افزوده شده که حدود نیمی از آن مختص به دارایی خارجی بانک مرکزی بوده است.


روند دارایی خارجی سیستم بانکی کشور

دارایی خارجی سیستم بانکی کشور با رشد ۱۳٫۴ درصدی طی هفت ماهه نخست سال جاری به ۸۳۰ هزار میلیارد تومان در مهر ماه رسیده است.

همچنین دارایی خارجی بانک مرکزی در مهر ماه امسال به بیش از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.


کد مطلب: 65655

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/65655/افزایش-۱۰۰-هزار-میلیاردی-دارایی-خارجی-کشور-دوره-بحران-ارزی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com