اعلام بدهی‌های خارجی کشور در بهار امسال

22 دی 1397 ساعت 16:54

ایران از نظر بدهی‌های خارجی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و جزو کشورهای با بدهی خارجی اندک است.طی سه ماهه نخست سال جاری 469 میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور کاسته شده و به رقم 10.5 میلیارد دلار رسیده است.


به گزارش اخبار بانک به نقل از تجارت نیوز، بدهی خارجی، کل بدهی‌های یک کشور به وام‌دهند‌گان خارجی است. ایران از نظر بدهی‌های خارجی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و جزو کشورهای با بدهی خارجی اندک است؛ از این جهت این امکان برای ایران می‌تواند وجود داشته باشد که از اعتبارات بین‌المللی  ویژه‌ای برخوردار باشد.

آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد طی سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۶ بدهی‌های خارجی ایران با کاهش ۵۰ درصدی همراه بوده است.

بدهی‌های خارجی که در دولت دهم ۷۰ درصد کاهش یافته بود در دولت یازدهم روند صعودی به خود گرفت و طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بدهی‌های خارجی ۶۴ درصد افزایش یافت و در پایان سال گذشته به حدود ۱۱ میلیارد دلار رسید.

طی سه ماهه نخست سال جاری ۴۶۹ میلیون دلار از بدهی‌های خارجی کشور کاسته شده و به رقم ۱۰٫۵ میلیارد دلار رسیده که با وجود این،  در مقایسه با خرداد ماه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.


بانک مرکزی در این گزارش کل بدهی‌های خارجی کشور را با احتساب معوقه‌ها در پایان خرداد ماه سال جاری ۱۱٫۸ میلیارد دلار اعلام کرده است.

همچنین بر اساس آمارهای بانک مرکزی در سال ۱۳۹۷ مقدار ۴٫۷ میلیارد دلار از بدهی‌های خارجی ایران سررسید خواهد شد.
 


کد مطلب: 65653

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/65653/اعلام-بدهی-های-خارجی-کشور-بهار-امسال

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com