مردم برای چک و وام اعتبارسنجی می‌شوند

22 دی 1397 ساعت 11:25

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس از تدوین آیین‌نامه اعتبارسنجی شهروندان برای بهره‌مندی از خدمات بانکی نظیر صدور چک و دریافت وام خبر داد.


به گزارش اخبار بانک، ابوالفضل ابوترابی درباره اعتبارسنجی مبتنی بر قانون چک به خانه ملت گفت: آیین‌نامه اعتبارسنجی با همکاری نهادهای دولتی درحال تدوین است و در آینده برای تصویب نهایی به هیأت دولت ارسال خواهد شد.

وی افزود: اعتبارسنجی به معنای بررسی رفتار شخصی شهروندان در اجتماع شامل پرداخت مالیات، جریمه‌های راهنمایی و رانندگی، دعاوی حقوقی، محکومیت و مجازات‌های حقوقی، نحوه پرداخت قبوض و اقساط وام است. پس از اعتبارسنجی رفتار اجتماعی، رتبه‌ای به افراد داده می‌شود که بر اساس آن می‌توانند از امکانات موجود در بخش‌های مختلف استفاده کنند. رتبه اعتبارسنجی به معنای سطح اشخاص در اجتماع است.

این نماینده مجلس ادامه داد: پس از اجرای نظام اعتبارسنجی و تعیین درجه اجتماعی، دولت می‌تواند خدماتی مانند پرداخت وام یا ارائه امکانات دیگر را ارائه کند. همچنین تعیین می‌شود که سطح دسترسی افراد برای صدور چک‌های بانکی چه میزان است.

به گفته ابوترابی، نظام اعتبارسنجی یک اقدام بنیادی است و می‌توان آن را به پایگاه اطلاعاتی شهروندان تبدیل کرد تا بر اساس آن از امکانات بهره‌مند شوند.


کد مطلب: 65636

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/65636/مردم-چک-وام-اعتبارسنجی-می-شوند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com