۰
یک کارگزاری با اعلام گرایش به گروه های بزرگ و ادامه روند مثبت و متعادل بازار در هفته جاری ، وضعیت ۱۳ صنعت را پیش بینی و دو نمونه گزارش مناسب را اعلام کرد.
پیش بینی ۱۳ صنعت و ادامه روند مثبت و متعادل بازار
به گزارش اخبار بانک، روند معاملات بازار سهام از امروز با شاخص 164 هزار و 829 واحدی شروع می شود و کارگزاری آبان درباره پیش بینی این هفته اعلام کرد بازار در هفته گذشته متاثر از بهبود روند قیمتی در بازارهای کالایی به خصوص بازار نفت رکورد مثبتی را بر جای گذاشت و شاخص کل با رشد بسته شد.

ادامه ثبات در قیمت جهانی فلزات اساسی، رشد قیمتی نفت و عبور نفت برنت از 60 دلاری می تواند همچنان بازار را امیدوار به ثبات در روند نگه دارد و رفته رفته انتشار گزارش های 9 ماهه، گروه ها و نمادهای مستعد را با اقبال مواجه سازد. از نمونه گزارش های مناسب می توان به عملکرد "فایرا و کچاد" اشاره کرد که نوید گزارش هایی جذاب از دیگر نمادها را نیز به بازار می دهد.

گروه فلزات اساسی که تحرکات مثبتی را در هفته گذشته ثبت کرد، می تواند همچنان مورد توجه باشد و به خصوص "فملی، فباهنر، کاوه، فولاد، هرمز، ارفع، فاسمین، فزرین، فسرب، فراور و کیمیا" رشد تقاضا محتمل خواهد بود.

در گروه فرآورده های نفتی، بازار نفت همچنان درحال جبران افت شدید بوده و تا به این جای کار رشد نسبتا سریعی را نیز تجربه کرده است.
وضعیت قیمتی فرآورده ها نیز تا حدودی در حال بهبود است. البته گزارش های پیش رو نیز می تواند به جذابیت معاملات این گروه کمک کند . همچنان "شپنا، شبندر، شتران و شبریز از گزینه های جذاب گروه هستند و "شسپا، شبهرن و شنفت" نیز با احتمال رشد تقاضا مواجه خواهند بود.

افت شدید "شاوان" این نماد را در مقاطعی از هفته گذشته با افزایش تقاضا و پیشتازی در گروه همراه کرد که در این هفته نیز می توان به این روند نگاه ویژه ای داشت.  

در گروه محصولات شیمیایی نیز همسو با گروه فرآورده های نفتی انتظار معاملاتی مثبت وجود دارد و گزارش های پیش رو به خصوص در "پارس، زاگرس، شاراک، تاپیکو و کرماشا" می تواند جذابیت بیشتری به معاملات گروه بخشد.

جو کلی و مثبت بازار می تواند گروه خودرو را با افزایش تقاضا همراه کند. بازار در هفته گذشته پس از مدت ها مجددا به ایران خودرو گرایش داشت که این پیشتازی می توان این هفته نیز ادامه داشته باشد. در مقاطع گزارش دهی، ریسک عمومی اکثر نمادهای خودروساز افزایش پیدا خواهد کرد.

در بانکی ها که این روزها روندی تقابلی با گروه های کالا محور بازار داشته اند، همچنان ظرفیت نوسانات مثبت وجود خواهد داشت. هر چند رشد اخیر قیمت ها تمایل به شناسایی سود و ورود به دیگر گروه ها را افزایش داده است. برای "دی و وپست" انتظار معاملات مثبت همچنان وجود خواهد داشت.

از دیگر گروه های مستعد می توان به دارویی، غذایی، قند و شکر، کانی غیر فلزی، زراعت و خدمات وابسته، حمل و نقل، ماشین آلات و دستگاه های برقی و استخراج کانه های فلزی اشاره کرد.

با این همه ، با نزدیک شدن به موعد ارائه گزارش های عملکردی، بازار مجددا به گروه های بزرگ گرایش پیدا کرده و همین موضوع در کنار رشد نسبی قیمت ها در بازار ارز ، می تواند ادامه روند مثبت و متعادل بازار سهام را در پی داشته باشد.
https://akhbarbank.com/vdcc0eqe.2bqpi8laa2.html
تازه ترین اخبار