۰
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵

واگذاری سهام " ایران‌مال " از بهمن ماه

مدیرعامل بانک آینده از واگذاری سهام پروژه ایران‌مال در بهمن ماه سال جاری از طریق بورس خبر داد.
واگذاری سهام " ایران‌مال " از بهمن ماه
به گزارش اخبار بانك، جلال رسول‌اف با اشاره به چرایی ورود بانک آینده به پروژه ایران‌مال اظهار کرد: بانک آینده از ادغام ۱۰ تعاونی اعتباری، دو موسسه مالی و یک بانک ایجاد شد و بسیاری از هزینه‌ها در این‌ موسسه ها و تعاونی ها تحت مقررات بانک مرکزی نبود.

وی افزود: یکی از مواردی که این موسسات و تعاونی‌ها داشتند، پروژه‌های نیمه‌تمامی بود که به بانک آینده به ارث رسید و با توجه به وضعیت اقتصادی در سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳، امکان واگذاری این پروژه‌ها وجود نداشت که با مشورت‌های انجام شده، مجوز ورود این بانک به پروژه ایران مال از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار گرفته شد.

مدیرعامل بانک آینده که در یک برنامه تلویزیونی سخن می گفت، با بیان این که بخش‌ عمده‌ای از پروژه ایران مال در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در راستای سیاست‌های خود، از بهمن ماه سال جاری به بعد بخش عمده‌ای از سهام این شرکت با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار عرضه می‌شود که مردم خودشان صاحب این پروژه شوند؛ هر چند که در حال حاضر نیز سپرده‌گذاران بانک آینده صاحب آن هستند.

رسول‌اف اضافه کرد: این پروژه دو میلیون متر مربع مساحت دارد که یک میلیون و ۴۵۰ میلیون متر مربع آن در این مرحله واگذار می‌شود و متروی خط شش نیز تا یک سال و نیم آینده به این پروژه می‌رسد.

به گفته وی، برای این پروژه ۲۰ هزار پارکینگ خودرو و موتور سیکلت تعریف شده و از طریق آن بین ۲۵ تا ۳۰ هزار اشتغال مستقیم و سه تا چهار برابر این مقدار، اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل بانک آینده در ادامه با بیان این که بخش عمده‌ای از سپرده‌های مردمی در جهت اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی و مردم هزینه می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۷۵درصد از سپرده‌های مردمی صرف پرداخت تسهیلات می‌شود که این بانک در سال جاری ۷۷۰ فقره تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط معادل ۲۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

به گفته رسول‌اف، همچنین این بانک  ۲۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.
https://akhbarbank.com/vdccpeqe.2bqps8laa2.html
تازه ترین اخبار