۰
با افزایش امیدواری‌ها نسبت به نتایج مذاکرات بین چین و آمریکا، بورس‌های اروپایی روز سبزی را پشت سر گذاشتند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از رویترز، شاخص استاکس ۶۰۰ که ارزش سهام ۶۰۰ شرکت بزرگ اروپایی را اندازه می‌گیرد با ۰.۴ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا از محتمل بودن توافق با چین بر سر مسایل تجاری مورد اختلاف دو کشور سخن گفته است.

در همین حال معامله‌گران در حال بررسی مسیر سیاست‌گذاری نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا هستند. رافایل بوستیک، رئیس شعبه فدرال رزرو در آتلانتا گفته است که در سال ۲۰۱۹ احتمالا تنها یک مرتبه نرخ بهره افزایش خواهد یافت.

بانک مرکزی آمریکا سال گذشته چهار مرتبه نرخ بهره را افزایش داد که این افزایش با انتقادات تند دونالد ترامپ و ریزش سنگین بورس های جهانی همراه بود به گونه‌ای که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که این بانک تحولات بازارهای مالی را زیر نظر خواهد داشت و صدای آن‌ها را خواهد شنید.

رویداد مهم دیگر موثر بر معاملات بورس‌های اروپایی مساله بریگزیت و بررسی لایحه دولت انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه مارس امسال در مجلس این کشور است. در آخرین دور از معاملات، شاخص ای تی ایکس بورس اتریش با ۰، ۰۶ درصد افزایش، شاخص بل ۲۰ بورس بلژیک با ۱، ۴۳ درصد افزایش، شاخص کک ۴۰ بورس فرانسه با ۱.۱۵ درصد افزایش، شاخص دکس آلمان با ۰، ۵۲ درصد افزایش و شاخص فوتسی ۱۰۰ انگلیس با ۰، ۷۵ درصد افزایش به کار خود خاتمه دادند.

در بازار کالا هر اونس طلا با ۰، ۱۴ درصد افزایش به ۱۲۸۴، ۵۶ دلار و هر اونس نقره با ۰، ۲۱ درصد کاهش به ۱۵، ۶۴ دلار رسیدند. هر بشکه نفت برنت به ۵۸، ۴۱ دلار و هر بشکه نفت اوپک به ۵۵، ۱۴ دلار رسید.
https://akhbarbank.com/vdchxmn-.23nmwdftt2.html
تازه ترین اخبار