۰
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۲

تقویت 208 واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات آرام و کم حجم را به نظاره نشستند که گروه پالایشی شاهد اقبال حقیقی‌ها برای جمع‌آوری سهام پس از یک دوره اصلاح قیمتی بود و شاخص بورس تهران ۲۰۸ واحد رشد کرد.
 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 14 دی ماه 97 با افزایش 208 واحدی به رقم 161 هزار و 107 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 30 واحدی عدد 27 هزار و 905  واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 190 واحدی به رقم  175 هزار و 693 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 89 واحدی به رقم 118 هزار و 784 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 724 واحدی عدد 320 هزار و 488 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 3 واحدی بر روی رقم یک هزار و 871 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان 129 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 119 واحد و پالایش نفت تهران با 97 افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 127واحد،پتروشیمی جم با 111واحد و فولاد مبارکه با 92واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 421 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 830 میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 142 هزار و 412 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری، بانک شهر، پارس‌سرام، حق تقدم خرید سهام دارویی و بهداشتی لقمان، حق تقدم استفاده نشده به‌پرداخت ملت، حق تقدم خرید سهام بیمه تعاون، بیمه دی، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه ملی البرز دارو، ماشین‌سازی اراک، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، پتروشیمی فجر، پتروشیمی مبین، ایتالران، پگاه آذربایجان غربی، محورسازان ایران خودرو و سرمایه‌گذاری مسکن تهران متوقف شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، 30 میلیون سهم سرمایه‌گذاری اعتبار ایران به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام معاملاتی کم حجم اما متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بود که گروه پالایشی‌ها پس از تحمل یک دوره کوتاه اصلاح قیمتی شاهد تحرک بورس‌بازهای حقیقی در این گروه بود.

همزمان گروه‌های غذایی،‌دارویی و تک سهم‌های گروه تجهیزات و قطعه‌سازی‌ها نیز همسو با خبرهای پیرامونی در بازار ارز و افزایش نرخ‌های جدید شاهد اقبال معامله‌گران کم تعداد به ویژه در فرابورس ایران بود. این وضعیت در حالی است که همچنان گروه بانک‌ها و خودرویی‌ها در انتظار خبرهای مورد انتظار خود همگام با بازارگردان‌های سهام شاهد معاملات پرحجم است.
https://akhbarbank.com/vdcewe8p.jh8nvi9bbj.html
تازه ترین اخبار