۰
جزییات عملکرد سه ماه اول سال جاری بانک پاسارگاد از جمله درآمد ۷.۸ هزار میلیارد تومانی و پرداخت سود سپرده ۶.۷۳ هزار میلیارد تومانی توسط یک کارگزاری بررسی شد.
جزییات عملکرد سه ماه اول سال بانک پاسارگاد
به گزارش اخبار بانک، درپی انتشار عملکرد سه ماه اول سال جاری بانک پاسارگاد ، مشخص شد این بانک با سرمایه بیش از 5 هزار میلیارد تومانی قادر به تحقق سود 57 ریالی هر سهم در پایان خرداد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان از رشد 90 درصدی دارد و عمدتا به علت کاهش 25 درصدی جمع هزینه ها است .

براساس این گزارش، "وپاسار" درحالی از آذر دو سال پیش تاکنون با توقف نماد روبرو و یکی از رکوردداران غیبت طولانی مدت در بورس بشمار می رود که کارگزاری آبان در مورد گزارش اعلامی این بانک اعلام کرد بانک پاسارگاد در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر، درآمد ناشی از تسهیلات ابتدایی دوره را بیش از 7.8 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

درآمد تسهیلات این بانک در آذرماه برابر با 957 میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه آبان افزایشی 7 درصدی داشته و بالاتر از میانگین ماهانه، ماه های گذشته بوده که عملکرد مثبتی بشمار می آید. در این میان 87 درصد از درآمد تسهیلات اعطایی بانک ناشی از مشارکت مدنی، 6 درصد ناشی از تسهیلات ارزی و 4 درصد مضاربه و سایر انواع تسهیلات سهم 3 درصد در بین درآمد بانک دارند.

این بانک درحالی طی دوره 9 ماهه اقدام به پرداخت سود سپرده 6.73 هزار میلیارد تومانی کرده که در آذرماه سود سپرده پرداختی بانک نسبت به آبان با کاهش 7 درصدی گزارش شده که حاکی از عملکرد مناسب بانک در ماه گذشته است. 38 درصد از سود پرداختی بانک به گواهی سپرده ویژه و و 31 درصد به سپرده های بلندمدت یک ساله و 17 درصد به سپرده های کوتاه مدت و 14 درصد به سایر انواع سپرده ها اختصاص یافته است.

با توجه به الزامات اخیر بانک مرکزی در محدودیت پرداخت سود به سپرده های کوتاه مدت انتظار تغییرات در ترکیب سپرده ها و درآمد بانک نیز می رود.
همچنین مازاد درآمد تسهیلات از سود سپرده پرداختی بانک نیز در آذرماه نسبت به ماه آبان رشد 66 درصدی داشته و 291 میلیارد تومان گزارش شده است. مازاد درآمد تسهیلات از سود سپرده پرداختی در 9 ماهه سال  نیز بیش از 1.1 هزار میلیارد تومان بوده است.
https://akhbarbank.com/vdcjxtem.uqei8zsffu.html
تازه ترین اخبار