۰
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
صنعت خودروسازی ژاپن افتخارهای زیادی را در دنیا کسب کرده و طرفداران زیادی هستند که از گوشه و دنیا چشم‌شان به خودروهای جذاب و باکیفیت ژاپنی خیره شده است.
این صنعت در ایران نیز از قدیم مشتریان خوبی داشته و برندهای خودروساز ژاپنی نام‌های آشنا و شناخته‌ شده‌ای برای رانندگان ایرانی هستند.

در این بین همان‌گونه که می‌دانید صنعت خودروسازی از آن دسته صنعت‌های پویا و روبه‌جلویی است که تغییرات زیادی را در آن شاهد هستیم و همیشه به سمت بهینه‌شدن پیش‌ می‌رود. خودروسازان ژاپنی نیز برای سال ۲۰۱۸ خودروهای جدید و جذابی عرضه کرده‌اند که چشم هر علاقه‌مندی را خیره می کند. با در نظر داشتن این نکته که طرفداران این خودروها در ایران نیز کم نیستند در ادامه با هم به بهترین خودروهای ژاپنی نگاهی خواهیم داشت که هر راننده‌ای آرزوی آن‌ها را دارد.
1. نیسان مورانو مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
جالب است بدانید این کراس‌اور ژاپنی نام خودش را از شهر مورانو در ایتالیا به امانت گرفته و با یک کراس‌اور متوسط طرف هستیم که به نسبت قیمتی که دارد از امکانات خوبی برخوردار است. بسیاری از مراجع کارشناسی خودرو، نیسان مورانو را بهترین گزینه برای خانواده‌ها می‌شناسند، این خودرو مصرف‌ بسیار بهینه‌ای نسبت به رقبای خود دارد و این امر را مدیون پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 است.
این پیشرانه چیزی حدود ۲۶۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و انصافاً باید گفت شتاب خوبی هم دارد. نیسان مورانو در گروه خودروهای لاکچری قرار نمی‌گیرد اما باز هم نیسان برای این خودرو خوش‌سلیقگی به‌ خرج‌ داده و با تجهیزات خوب و باکیفیتی در داخل خودرو طرف هستیم. نیسان مورانو مدل ۲۰۱۸ به لحاظ رانندگی نیز تجربه بسیار شیرین و دلچسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
2. تویوتا سیه‌نا مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
تویوتا این خودرو را از سال ۱۹۹۷ تاکنون تولید کرده است و با خودرویی طرف هستیم که در طول بیست سال حضور خود در جاده‌ها به بلوغ کامل رسیده است. تویوتا سیه‌نا از بیشتر آزمایش‌ها و بررسی‌های خودرو سربلند بیرون آمده و پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 که در این خودرو تعبیه شده میزان ۲۹۶ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
این مقدار نیرو به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود و در داخل تویوتا سیه‌نا نیز با خودرویی راحت و جادار طرف هستیم که به راحتی ۸ سرنشین را در خود جای می‌دهد. مدل‌های پایه سیه‌نا ۲۰۱۸ تجهیزات داخلی معمولی دارند اما نسخه‌های بالاتر این خودرو به شیک‌ترین تجهیزات داخلی مجهز هستند.
3. تویوتا پریوس پرایم مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
تجربه نشان داده این خودرو همیشه مشتری‌های خاص خودش را داشته است و امتیازهای بسیار خوبی در زمینه حفظ امنیت سرنشین دارد تا به خودرویی مناسب برای خانواده‌ها تبدیل شود. البته انصافاً باید اعتراف کرد پریوس پرایم مدل ۲۰۱۸ نسبت به قیمتی که دارد عمل‌کرد خوبی ندارد اما از آنجایی که با یک خودروی هیبریدی طرف هستیم به گزینه‌ای کم‌مصرف تبدیل شده است که توجیه خرید دارد.
یک پیشرانه چهار سیلندر با ظرفیت ۱.۸ لیتر در تویوتا پریوس پرایم تعبیه شده و دو موتور الکتریکی را در این خودرو شاهد هستیم تا میزان ۱۲۱ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد.
4. تویوتا کورولا مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
تویوتا کورولا مثال واقعی یک خودروی کارآمد و جذاب است و به‌رغم اینکه در کلاس خودروهای کامپکت شاهد رقابت زیادی هستیم، مدل‌های مختلف تویوتا کورولا همیشه توانسته‌اند از خجالت رقبا در بیایند.
در مدل ۲۰۱۸ این خودرو شاهد حضور یک پیشرانه چهار سیلندری با ظرفیت ۱.۸ لیتر هستیم. این پیشرانه مصرف بسیار کمی دارد و تویوتا برای مدل جدید کورولا فناوری‌های جدید زیادی را به خدمت گرفته است تا این خودرو در کنار امنیت، تجربه دلنشینی از رانندگی را در اختیار راننده قرار دهد.
5. مزدا CX-9 مدل ۲۰۱۹
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
این شاسی‌بلند مزدا در تمامی فهرست‌های بررسی خودروهای ژاپنی درمقام‌های بالا جا خوش کرده است و با یک شاسی‌بلند متوسط طرف هستیم که رانندگی چابک و سریعی دارد و با آن به راحتی می‌توان در خیابان‌ها جولان داد.
مزدا برای خودروی CX-9 مدل ۲۰۱۹ خود از یک پیشرانه چهارسیلندری با ظرفیت۲.۵ لیتر بهره گرفته که میزان ۲۲۷ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این شاسی‌بلند زیبای مزدا به لحاظ تجهیزات داخلی نیز چیزی کم و کسر ندارد و سازندگان در طراحی آن حسابی خوش‌سلیقگی‌ به خرج داده‌اند.
مزدا CX-9 به راحتی ۷ سرنشین را در خود جای می‌دهد و بالاترین مدل این خودرو به تجهیزات شیک و اشرافی مزین شده است و امکانات پیشرفته‌ای نیز دارد.
6. هوندا پایلوت مدل ۲۰۱۹
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
این خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت که به لحاظ اندازه نیز افراد بلندقامتی دارند گزینه مناسبی است. هوندا پایلوت ممکن است چالاکی سایر خودروهای همرده خود را نداشته باشد اما انصافاً باید گفت رانندگی دلنشینی دارد و در جاده‌های پر پیچ و خم مانور خوبی عرضه می‌کند.
یک پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 را در مدل ۲۰۱۹ هوندا پایلوت شاهد هستیم که میزان ۲۸۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو به لحاظ قیمتی نیز قابل حرف‌های زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد و از بهترین امکانات روز دنیا برای حفظ سلامت جان راننده و سرنشین‌ها بهره گرفته است.
7. نیسان ماکسیما مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
تجربه نشان داده است ماکسیما یکی از امن‌ترین خودروهای آسیایی است و مدل ۲۰۱۸ این خودرو نیز امتیازهای بسیار خوبی را از آزمایش‌های امنیتی کسب کرده. در این خودرو با یک پیشرانه V6 طرف هستیم که ظرفیتی برابر با ۳.۵ لیتر دارد و میزان ۳۰۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.
این پیشرانه در کنار قدرت زیادی که دارد از مصرف بسیار کمی برخوردار است و شتاب و سرعت چشمگیری دارد. این موارد دست به دست هم داده است تا بسیاری از صاحب‌نظران صنعت خودرو، نیسان ماکسیما را به عنوان یکی از بهترین خودروهای ژاپنی بشناسند.
تجهیزات داخلی این سدان بزرگ نیز بسیار کامل و پیشرفته است و کاملاً مشخص است نیسان در حق مدل ۲۰۱۸ ماکسیما چیزی کم و کسر نگذاشته.
8. سوبارو اسنت مدل ۲۰۱۹
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
این خودرو یکی از بزرگترین شاسی‌بلند‌های متوسط بازار است و ۳ ردیف صندلی دارد. سوبارو اسنت از آزمایش‌های امنیتی سربلند بیرون آمده و به راحتی هفت تا هشت سرنشین را در خود جای می‌دهد.
یک پیشرانه توربوشارژ چهارسیلندری را در این خودرو شاهد هستیم که ۲۶۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد و از‌ آنجایی که کاملاً مشخص است سوبارو اهمیت زیادی به فضای زیاد داخل این خودرو و صندوق عقب آن داده، با یک خوروی بسیار جادار و بزرگ طرف هستیم که تمامی نیازهای خانواده‌های پرجمعیت را برآورده می‌کند.
9. سوبارو فارستر مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
چیزی حدود ۲ دهه است که سوبارو این خودرو را تولید می‌کند و به لحاظ کارآمدی و عمل‌کرد با یک شاسی‌بلند کامپکت تمام‌عیار طرف هستیم که یار و یاور راننده‌ها در خیابان‌ها است. در فارستر به لحاظ فضای داخلی نیز شاهد تعبیه شدن فضای زیاد و جاداری برای سرنشین و صندوق عقب هستیم.
این خودرو ممکن است به لحاظ کیفیت تجهیزات داخلی ضعف‌هایی داشته باشد اما قیمت مناسب آن در مقایسه با رقبا این ضعف را جبران می‌کند. یک پیشرانه کم‌مصرف ۲.۵ لیتری با چهار سیلندر در سوبارو فارستر تعبیه شده است که میزان ۱۷۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد و نیروی این پیشرانه به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود.
10. مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
حتماً طرفدار خودروهای ژاپنی نباشید باز هم به احتمال زیاد تعریف‌های مزدا ۶ را شنیده‌اید، این خودرو نسبت به رقبا قیمت مناسبی دارد و رانندگی بسیار دلنشین و لذت‌بخشی را برای راننده عرضه می‌کند. تجهیزات داخلی مزدا ۶ نیز بسیار شیک و راحت طراحی شده و در مدل پایه این خودرو با ویژگی‌ها و امکانات خوبی روبرو هستیم.
مدل پایه مزدا ۶ مدل ۲۰۱۸ به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری با چهار سیلندر سر و کار داریم که ۱۸۷ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موارد مزدا ۶ را به خودروی مناسبی برای حمل و نقل درون شهری و استفاده‌های خیابانی تبدیل کرده است.
11. مزدا ۳ مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
همان‌گونه که حتماً می‌دانید این خودرو در ایران طرفداران زیادی دارد و با خودروی ژاپنی طرف هستیم که به راحتی توانسته رقبا را کنار بزند و از آنجایی که در دو مدل سدان و هاچ‌بک عرضه شده نظر طرفداران هر دو مدل خودرو را جلب کرده است.
کسی را سراغ نداریم که سوار مزدا ۳ شده باشد و از رانندگی با این خودرو شکایت داشته باشد. یک پیشرانه با چهار سیلندر و ظرفیت ۲.۰ لیتر میزان ۱۵۵ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده مزدا ۳ قرار می‌دهد و مدل‌های بالاتر این خودرو به پیشرانه‌های پرظرفیت‌تری با قدرت بیشتر نیز مجهز شده‌اند.
12. تویوتا هایلندر مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
اگر نگاهی به بازارهای جهانی شاسی‌بلند‌های متوسط داشته باشید متوجه خواهید که خودروسازان ژاپنی همیشه حرف‌های زیادی در این گروه دارند و تویوتا هایلندر یکی از بهترین شاسی‌بلند‌های متوسط بازار شناخته می‌شود.
امنیت این خودرو از سطح استانداردهای جهانی بیشتر است و کابین بسیار شیک و راحتی دارد. تویوتا هایلندر به راحتی ۸ سرنشین را در خود جای می‌دهد و دستاورد جدیدی در دنیای فناوری خودروها نیست که در این خودرو شاهد آن نباشیم.
در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد که مدل پایه تویوتا هایلندر ۲۰۱۸ پیشرانه‌ای چهار سلیندری با ۱۸۵ اسب‌بخار نیرو دارد که این پیشرانه برای این خودروی قدرتمند کفایت نمی‌کند.
13. مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
اگر به برند مزدا علاقه داشته باشید حتماً به خوبی می‌دانید که این برند در کنار کیفیت بالا، سعی در متعادل‌نگه داشتن قیمت دارد و مزدا CX-5 به عنوان یکی از بهترین شاسی‌بلند‌های متوسط بازار شناخته می‌شود که قیمت آن کاملاً قابل رقابت با رقبا است.
در مدل پایه این خودرو یک پیشرانه با ظرفیت ۲.۵ لیتر تعبیه شده که ۱۸۷ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این پیشرانه در کنار قدرت، مصرف بسیار پایینی دارد و سیستم تعلیق مزدا CX-5 نقطه قوت این خودرو به‌حساب می‌آید. به لطف این امکانات، مزدا CX-5 در جاده‌های خیابان و مسیر‌های بیرون از شهر مانور بسیار خوبی دارد و کابین بزرگ این خودرو آن را به گزینه‌‌ای مناسب برای علاقه‌‌مندان به خودروهای ژاپنی تبدیل کرده است.
14. هوندا CR-V مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
این خودرو شاسی‌بلند کامپکتی است که تجربه رانندگی بسیار شیرین و دلنشینی دارد و به لحاظ قیمتی نیز از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. هوندا CR-V نه تنها در خیابان‌های شهری خودروی خوش‌فرمانی است بلکه در جاده‌های بیرون از شهر نیز مانور خوبی دارد.
داخل این خودرو از چیزی که انتظارش را دارید بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و در قسمت صندوق عقب نیز فضای زیادی برای بار دارد. مدل پایه هوندا CR-V به یک پیشرانه ۲.۴ لیتری با چهار سیلندر مجهز است و ۱۸۴ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد که مصرف بسیار کمی نیز دارد.
15. هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
همان‌گونه که اشاره شد تجربه ثابت کرده است ژاپنی‌ها ید طولایی در ساخت خودروهای خوش‌قیمت و سدان‌های کوچک دارند. در این زمینه می‌توان به هوندا سیویک مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد که در مدل‌های سدان، کوپه و هاچ‌بک عرضه شده است تا علاقه‌مندان به این خودرو بسته به سلیقه خود، بهترین مدل را انتخاب کنند.
هوندا سیویک به لحاظ رانندگی نیز تجربه شیرین و لذت‌بخشی دارد و مدل پایه آن به یک پیشرانه ۲.۰ لیتری با چهار سیلندر مجهز است که ‍۱۵۸ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو در مدل‌های بالاتر با موتورهای قوی‌تر برای رانندگانی که به دنبال قدرت خودرو هستند نیز عرضه شده است.
16. تویوتا آوالون مدل ۲۰۱۹
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
این خودرو بزرگترین سدان تویوتا به‌حساب می‌آید و در نسخه ۲۰۱۹ تویوتا حسابی دستی به سر آوالون کشید تا با یک سدان تمام‌عیار و لاکچری طرف باشیم. در این بین به این نکته نیز باید اعتراف کرد که تویوتا آوالون در مقام مقایسه با همرده‌های آسیایی خود ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد اما تویوتا امکانات زیادی را به مدل ۲۰۱۹ این خودرو اضافه کرده تا ارزش خرید این خودرو افزوده شود.
به لحاظ داخلی نیز همان‌گونه که انتظار می‌رود تویوتا چیزی برای آوالون ۲۰۱۹ کم نگذاشته است و فضای بسیار زیاد و راحتی را در داخل این خودرو شاهد هستیم. تویوتا آوالون رانندگی دلنشین و راحتی دارد و یک پیشرانه ۳.۵ لیتری از نوع V6 در مدل پایه این خودرو تعبیه شده تا ۳۰۱ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار دهد.
17. هوندا فیت ۲۰۱۹
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
این خودروی ساب‌کامپکت هوندا طرفداران بسیاری در تمامی نقاط دنیا دارد و بسیاری از مراجع بررسی خودرو، هوندا فیت را به عنوان یکی از بهترین خودورها در گروه خود می‌دانند. جالب است بدانید هوندا فیت به عنوان خودرویی جوان‌پسند و امروزی شناخته می‌شود که راننده‌های جوان زیادی را پشت‌ فرمان خود دارد.
این خودور به لحاظ ظاهری از چیزی که به نظر می‌رسد بزرگ‌تر است و فضای زیادی را برای سرنشینان و قرار دادن لوازم در هوندا فیت ۲۰۱۹ شاهد هستیم. یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با چهار سیلندر میزان ۱۳۰ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده هوندا فیت قرار می‌دهد و در مدل‌ پایه این خودرو ممکن است با فناوری‌های جدیدی روبرو نباشیم اما مدل‌های بالاتر هوندا فیت ۲۰۱۹ از فناوری‌های روز دنیا برای امنیت سرنشینان چیزی کم و کسر ندارند.
در کنار این موارد هوندا فیت ۲۰۱۹ مصرف بسیار پایینی نیز دارد و به عنوان‌ یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروهای ساخت دست هوندا شناخته می‌شود.
18. مزدا MX-5 میاتا مدل ۲۰۱۹
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
سبد کالای مزدا در زمینه‌های مختلف پر است و در کنار سدان‌ها و شاسی‌بلند‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم این برند خوشنام ژاپنی مزدا MX-5 میاتا را به عنوان یک خودروی اسپرت در سبد کالای خود دارد.
مزدا MX-5 میاتا به‌خوبی انتظاراتی که از یک خودروی اسپرت می‌رود را بر آورده کرده است و پیشرانه این خودرو ۱۸۱ اسب‌بخار نیرو در اختیار راننده قرار می‌دهد تا رانندگی چابک و سریع را در خیابان‌ها ارائه دهد. در کنار این موارد مزدا سیستم‌ تعلیق مزدای MX- میاتا را بهینه‌سازی کرده تا با خودروی اسپرتی طرف باشیم که رانندگی بسیار مهیجی دارد. این موارد باعث شده تا بسیاری از کارشناسان خودرو، مزدا MX-5 میاتا را یکی از بهترین خودروهای اسپرت آسیایی قلمداد کنند.
19. هوندا آکورد ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
خودروی آکورد سالیان سال است که در میان راننده‌ها محبوبیت دارد و هوندا در مدل ۲۰۱۸ آکورد حسابی دستی به سر و روی این خودرو کشید تا با خودروی ژاپنی کامل و بی‌عیب‌ و نقصی برای خانواده‌‌ها طرف باشیم.
این خودرو در کنار امکانات و راحتی، قیمت مناسبی نیز دارد و تجهیزات داخل آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. هوندا در مدل ۲۰۱۸ آکورد به لحاظ فناوری‌های جدید نیز امکانات ویژه‌ای را تعبیه کرده تا جان سرنشینان این خودرو بیشتر از گذشته در امان باشد.
هوندا یک پیشرانه کم‌مصرف با چهار سیلندر در مدل پایه ۲۰۱۸ آکورد تعبیه کرده که میزان ۱۹۲ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد که این مقدار نیرو برای خودرویی در ابعاد هوندا آکورد کاملاً مناسب به‌نظر می‌رسد.
20. تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸
بهترین خودروهای ژاپنی که هر راننده‌‌ای آرزوی آن‌ها را دارد
آخرین خودرو از فهرست بهترین خودروهای ژاپنی به محصولی اختصاص گرفت که طرفداران بیشماری در ایران دارد و در دیگر کشورهای دنیا نیز از محبوبیت بسیار برخوردار است. تویوتا برای پاسخ به علاقه مشتریان به این خودرو در مدل ۲۰۱۸ دستی به سر و روی تویوتا کمتری کشید تا این خودرو از هر لحاظ به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ژاپنی شناخته شود.
در مدل ۲۰۱۸ این خودرو شاهد ارتقا سیستم‌های جدید امنیتی برای حفظ جان مسافر هستیم و در آزمایش‌ها نیز تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ بهترین امتیازها را برای امنیت از آن خود کرده است. در طراحی بیرونی مدل ۲۰۱۸ تویوتا کمری نیز به لحاظ زیباشناختی شاهد تغییرات چشم‌نوازی هستیم که زیبایی این خودرو را بیشتر کرده است.
مدل پایه تویوتا کمری ۲۰۱۸ به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری با چهار سیلندر مجهز است و ۲۰۳ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این موارد باعث شده تا کمری ۲۰۱۸ به گزینه‌ای مناسب برای مشتریانی که به دنبال سدان‌های متوسط هستند تبدیل شود.
در این قسمت به پایان فهرست بهترین خودروهای ژاپنی رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان صنعت خودروسازی ژاپن هستید و محصول خاصی در نظر دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را با این خودروها آشنا کنید.
 
https://akhbarbank.com/vdciuuaq.t1awv2bcct.html
تازه ترین اخبار