۰
نشانه‌هایی که حکایت از هک شدن کامپیوتر شما دارد
همیشه آسوده نیست بتوانید بفهمید چه زمانی کامپیوتر شما هک شده است و خیلی سخت می‌توان این اتفاق را تشخیص داد. اما در اینجا نشانه‌هایی وجود دارد که می‌تواند دسترسی داشتن شخصی به کامپیوتر شما را افشا کند. بنابراین به موارد زیر توجه کنید و اگر هر یک از آن‌ها برای شما نیز اتفاق افتاده است، احتمال هک شدن کامپیوتر شما بیشتر از سایر موارد است.
 
 
ناگهان سرعت عملکرد کم می‌شود

اگر اخیرا سرعت کامپیوتر شما و یا اتصال به اینترنت آن کندتر از گذشته شده است، این امکان دارد شخصی از قدرت کامپیوتر و یا پهنای باند اینترنتتان استفاده می‌کند. بسیاری از هکرها با نصب و اجرای یک اپلیکیشن در پس زمینه کامپیوتر قربانیان، منابع را در اختیار می‌گیرند و باعث کاهش سرعت همه چیز می‌شوند.

البته در اینجا به جز هک شدن کامپیوتر شما، دلایل دیگری نیز می‌تواند برای این کاهش سرعت وجود داشته باشد. کامپیوترها بعضا به خاطر قدیمی بودن نیز با کاهش سرعت مواجه می‌شوند؛ به همین دلیل ما تنها افت ناگهانی را می‌توانیم ملاک هک شدن کامپیوتر قرار دهیم. اگر در طول روز این اتفاق برای شما افتاد، بدان معناست که چیزی مشکوک در جریان است. همین قضیه در مورد سرعت اتصال به اینترنت نیز صدق می‌کند. اگر بیش از حد معمول و بدون استفاده از آن، سرعت اینترنت شما کم شد، این بدان معناست که پهنای باندتان در حال ربوده شدن است.
 
 9 نشانه که حکایت از هک شدن کامپیوتر شما دارد
 
ظاهر شدن برنامه های جدید 
 
هکرها می‌توانند بر روی کامپیوتر شما به نصب برنامه بپردازند؛ بنابراین می‌توانند به راحتی کارهای خطرناکی انجام دهند. کارهایی نظیر راه اندازی بات نت ها که می‌توانند اطلاعات بانکی و کارت‌های اعتباریتان را بدزدند، کامپیوترتان را خاموش کنند و تمامی اطلاعاتی که به دردشان می‌خورد را استخراج کنند. در مواقعی که شما باید شک کنید، نوار ابزار جدیدی به چشم می‌خورد، هشدارهای آنتی ویروس ناآشنایی دیده می‌شود، پاپ آپ های عجیب و غریبی نمایان می‌شوند و همچنین مرورگرهای جدیدی با انواع هشدارها پدیدار می‌شوند.

این می‌تواند وسوسه انگیز باشد که شما برنامه‌هایی که همیشه می‌خواستید را اتفاقی در کامپیوتر خود پیدا کنید؛ به خصوص اگر آن‌ها تازه، جدید و یا گران قیمت باشند. بنابراین به خاطر داشته باشید که برنامه‌هایی را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده‌اید و مواظب هر چیز مشکوکی که می‌بینید باشید.

غیرفعال کردن آنتی ویروس

برنامه آنتی ویروس شما باید در همه زمان فعال و در حال اجرا باشد. شما می‌توانید آیکون آن را در تسک بار کامپیوترتان نیز ببینید. اگر آن متوقف شد و یا قادر به اجرای آن نیستید، این احتمال وجود دارد که یک هکر آن را غیر فعال کرده و کنترلش می‌کند. از آنجایی که آنتی ویروس می‌تواند نشانه خوبی باشد تا شما را متوجه یک حمله کند، فکر خوبیست که شما روزانه و یا هفتگی کامپیوترتان را با آنتی ویروس اسکن کنید و البته از یک نسخه کامل آنتی ویروس قدرتمند با آپدیت‌های روزانه و هفتگی بر روی دستگاهتان استفاده کنید.
 
9 نشانه که حکایت از هک شدن کامپیوتر شما دارد
 
عدم توانایی در ورود

شما ممکن است هزاران بار وارد کامپیوتر خود شده باشید ولی حالا پسوردتان کار نمی‌کند. در وهله نخست، احتمال دارد شما یک کلمه را اشتباه زده باشید، پس این بار با دقت بیشتری تلاش کنید تا شاید مشکل شما حل شود. اما اگر باز هم موفق به ورود نشدید، احتمال هک شدن کامپیوتر شما زیاد است.

اگر درب ورود کامپیوترتان بر روی شما قفل شده، این بدان معناست که شخصی به آن نفوذ کرده و برای اینکه آزادی عمل بیشتری را در اختیار داشته باشد، جلوی دسترسی شما را گرفته است.

فعالیت‌های حجیم

زمانی که با کامپیوتر فعالیت می‌کنید، عواملی در حال فعالیت در پس زمینه سیستم عامل آن هستند که این امری طبیعیست. اما اگر شما کامپیوترتان را روشن کردید و دیدید چیزی بیشتر از حد معمول در حال فعالیت است، ممکن است چیزی مشکوک وجود داشته باشد.

اگر نشانگر ماوس شما، زمانی که آن را لمس نمی‌کنید حرکت می‌کند و یا اگر در هیستوری مرورگر شما آدرس‌هایی یافت می‌شود که هرگز به آنجا سر نزده‌اید، یا اینکه وقتی یک کار ساده همانند چک کردن ایمیل را انجام می‌دهید و هارد دیسک شما به شدت در حال انجام کار است، تمامی این‌ها می‌تواند نشانه‌هایی از هک شدن کامپیوتر شما باشد.
 
9 نشانه که حکایت از هک شدن کامپیوتر شما دارد

البته که در این بین استثنا نیز وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است تکان خوردن ماوس به خاطر در حال اتمام بودن باتری آن باشد. یا اینکه فرزندان شما بدون اطلاع شما دست به کامپیوتر زده‌اند و از مرورگر اینترنت استفاده کرده‌اند. تسک منیجر ویندوز و یا اکتیویتی مانیتور مک را چک کنید، چرا که به شما کمک می‌کند برنامه های پر مصرف را شناسایی کنید.

ناتوانی در خاموش کردن

اگر شخصی کامپیوتر شما را کنترل کند، قصد دارد که همچنان کنترل را در دست داشته باشد و این بدان معناست که کامپیوتر شما نیز بایستی روشن بماند. اگر نمی‌توانید طبق روال عادی و همیشگی کامپیوترتان را خاموش کنید، این امکان وجود دارد که کسی جلوی این کار را می‌گیرد.

همچنین طول کشیدن مدت زمان بسیار زیاد برای خاموش شدن نیز می‌تواند نشانه‌ی خطرناکی باشد، چرا که هکر می‌خواهد کمی زمان بخرد تا بتواند کارهای خود را برای انجام در زمانی دیگر ذخیره کند.

دوستان شما فعالیت‌های زیادی را گزارش می‌دهند

آیا دوستانتان اخیرا به شما گفته‌اند که ایمیل‌ها و پیام‌های متنی عجیب و غریب زیادی را برای آن‌ها می‌فرستید؟ این می‌تواند یک نتیجه داشته باشد و آن هم هک شدن کامپیوتر شماست. ارسال لینک‌های مسموم، یکی از بدیهی‌ترین چیزهایی است که هکرها از این راه می‌کوشند تا اشخاص آشنا با شما را نیز هک کنند. در واقع هکرها لینک‌های خطرناکی را به ایمیل‌های شما اضافه می‌کنند.

گاهی اوقات شاید حتی ایمیل ارسالی را ببینید که هیچگاه آن را نفرستاده‌اید، اما از کامپیوتر شما فرستاده شده است. بنابراین هر کسی که به شما در این خصوص گزارش داد، فورا همه چیز را بررسی کنید.

درخواست‌های دسترسی

بسته به تنظیمات امنیتی شما، برنامه‌ها ممکن است نیازمند درخواست مجوز دسترسی باشند. گاهی اوقات این اجازه دسترسی از طریق فایروال شما ارسال می‌شود. گاهی اوقات آن‌ها اجازه می‌خواهند تا به اجرا درآیند و یا شاید آن‌ها نیاز داشته باشند تا از اطلاعات دیگر برنامه‌ها نیز استفاده کنند. هر چیزی که اجازه دسترسی بخواهد و برای شما نا آشنا باشد، یک علامت هشدار دهنده است.

این سخت نیست که شما دست رد به سینه این درخواست‌ها بزنید، بنابراین چند ثانیه وقت صرف خواندن آن پیام کردن ارزشش را دارد. مواظب برنامه‌هایی باشید که هیچگاه حتی اسم آن‌ها را نیز نشنیده‌اید.

معاملات مالی جعلی

این می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اگر متوجه تحرکات مالی (هرچند کم) در حساب‌های بانکی خود شدید، این می‌تواند نشانه‌ای برای  دزدیده شدن اطلاعات بانکی شما باشد.

اگر این نشانه‌ها را دیدیم باید چه کار کنیم؟

این موارد همگی هشداری هستند تا همه چیز را بیشتر از گذشته جدی‌تر بگیرید. این 9 مورد می‌توانند بسیار خطرناک باشند، اما به طبع همگی دارای راه حلی هستند.
 
اگر کامپیوتر و یا ارتباط اینترنتی شما سنگین و کند بود، حتما باید تمامی موارد مورد نیاز را چک کنید. تسک منیجر کامپیوترتان را چک کنید و همچنین از نسخه کامل یک آنتی ویروس استفاده کنید. و در انتها تمامی داده‌های ورودی و خروجی شبکه‌های ارتباطی را نیز بررسی کنید.
https://akhbarbank.com/vdcfm1dv.w6djjagiiw.html
تازه ترین اخبار