۰
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۱

همه معاملات دیروز فرابورس باطل شد

در پی اختلال دیروز سامانه فرابورس، معاملات همه سهام و اوراق باطل و با عذرخواهی مدیرعامل فرابورس ، عدم توضیح شرکت مدیریت فناوری بورس تهران و البته احتمال ثبت رکورد در کتاب گینس همراه شد!
همه معاملات دیروز فرابورس باطل شد
به گزارش اخبار بانک، در جریان معاملات دیروز بازار سهام ، تکرار اختلال در هسته معاملات، موجب خروج وضعیت عادی و نامتعادل شدن روند داد و ستد و در نهایت موجب عدم امکان خرید و فروش سهام شرکت های فرابورسی و دیگر اوراق شد.

این موضوع درحالی برای چندین بار تکرار و موجب اعتراض بی نتیجه فعالان شده که شرکت مدیریت فناوری بورس تهران به عنوان مسئول مستقیم سامانه معاملات ، سال ها هیچ توضیحی در این گونه موارد نداده و طبیعتا" انتظاری هم برای ارایه توضیح در مورد قطعی دیروز نباید می بود.

با این اوصاف در شرایطی بسیاری از سرمایه گذاران فعال در فرابورس خواهان ابطال معاملات و دامنه نوسان 10 درصدی برای امروز شدند که عصر دیروز مشخص شد همه معاملات باطل شده تا شرکت مدیریت فناوری بورس، مسئول مستقیم اولین ابطال دسته جمعی در فرابورس باشد.

به این ترتیب، مدیر عملیات بازار شرکت فرابورس ایران با صدور پیامی اعلام کرد: پیرو اشکال فنی سامانه معاملات، کلیه معاملات انجام شده سه شنبه مورخ 97.09.20 در تمامی نمادهای معاملاتی بازارهای فرابورس ایران مورد تأیید قرار نگرفت.

از سوی دیگر امیر هامونی مدیر عامل شرکت فرابورس با صدور پیامی در شبکه های اجتماعی ، ضمن عذرخواهی اعلام کرد : امروز سامانه معاملات بازار دچار اختلال شد و متاسفانه به رغم تلاش همکارانمان در فرابورس ایران، و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ، این اختلال تا پایان بازار رفع نشد. تایید نکردن تمامی معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس تنها راه حلی بود که با توجه به عدم دسترسی عادلانه به سامانه و عدم اجماع برای کشف قیمت منصفانه می شد انتخاب کرد.

از این بابت باید از تمامی سهامداران و سرمایه گذاران محترم عذرخواهی و اعلام کنم که دلایل فنی این رخداد را با بیشترین اولویت بررسی و پیگیری خواهم کرد . از صبر و شکیبایی و بزرگواری فعالان بازار نیز صمیمانه سپاسگزارم.
 
https://akhbarbank.com/vdcjohem.uqextzsffu.html
تازه ترین اخبار