۰
دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹

بخش عمده معوقات یک ابربدهکار بانکی وصول شد

مشاور معاون اول رئیس‌جمهوری و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون ذکر نام مفسد اقتصادی گفت: بخش عمده‌ای از معوقات بانکی یکی از ابر بدهکاران پس گرفته شده است.
بخش عمده معوقات یک ابربدهکار بانکی وصول شد
به گزارش اخبار بانك به نقل از ایرنا، کاظم پالیزدار در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد افزود: این ابربدهکار بانکی ۸۵ هزار میلیارد ریال به سیستم بانکی بدهکار است و هیچ کدام از دولت‌ها موفق به بازپس‌گیری معوقات از وی نشده بودند.

وی گفت: با هماهنگی به وجود آمده بین سران سه قوه، بخشی از معوقات از این ابربدهکار بانکی پس گرفته شد.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به دانشجویی که مدعی شد قانون تجارت ایران به روز نیست، افزود: قانون تجارت دچار برخی نواقص است، به‌گونه‌ای که بدهکاران بانکی می‌توانند اعلام ورشکستگی کنند.

پالیزدار ادامه داد: برخی از بدهکاران بانکی با استفاده از ضعف قانونی، در زمان دریافت وام بانکی اعلام ورشکستگی می‌کنند و پس از اعلام ورشکستگی تمام جرایم بانکی آنان بخشوده می‌شود. 

او در پاسخ به سوال دانشجویی درباره مفاسد اقتصادی گفت: همان‌گونه که رئیس‌جمهوری اعلام کرده است هیچ خط قرمزی در مبارزه با فساد و مفاسد اقتصادی در این دولت وجود ندارد، کما اینکه در این دولت دو تا سه معاون وزیر برکنار و پرونده آنها برای صدور حکم در حال رسیدگی است.

پالیزدار گفت: دولت در این زمینه به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید و اگر موردی وجود داشته باشد، مانع از برخورد و دستگیری نشده است.
https://akhbarbank.com/vdcfe1dv.w6djxagiiw.html
تازه ترین اخبار