۰
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۲

کیفیت تصویر ۸K در ژاپن محقق شد

کیفیت تصویر ۸K در ژاپن محقق شد
پس از ماه‌ها تلاش، شبکه تلویزیونی NHK ژاپن موفق شد اولین پخش ماهواره‌ای تصاویر با رزولوشن ۸K را انجام دهد.

اولین شبکه ماهواره‌ای پخش تلویزیونی ۸K دنیا می‌تواند ویدیوهایی ۲۴ کاناله شامل ۲۲ کانال صوتی و ۲ کانال ساب ووفر را روی آنتن پخش کند.
اولین محتوای ۸K پخش شده از این شبکه، فیلم معروف «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» بود که در سال ۱۹۶۸ ساخته شده است.

برای تبدیل این فیلم قدیمی به فرمت ویدیوهای ۸K، تمام نگاتیوهای ۷۰ میلی‌متری اصلی این فیلم به طور اختصاصی برای دستیابی به کیفیت بهتر اسکن شدند.

این شبکه ماهواره‌ای می‌خواهد از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ بعدازظهر پخش ویدیویی ۸K داشته باشد. فیلم‌های افتتاحیه المپیک لندن و ریو، کنسرت‌های مشهور خوانندگان ژاپنی و برخی کنسرت‌های جهانی از دیگر محتوای ۸K پخش شده توسط این شبکه تلویزیونی هستند.

چالش‌های پخش ۸K
اولین شبکه ماهواره‌ای پخش تلویزیونی 8K در ژاپن راه‌اندازی شد
البته، این شبکه ماهواره‌ای محتوای پخش شده را به هر دو فرمت ۴K و ۸K روی آنتن می‌برد تا کاربرانی که هنوز به تجهیزات ۸K مجهز نشده‌اند؛ بتوانند ویدیوها را با فرمت ۴K تماشا کنند. در فرمت ۸K دقت تصویر ویدیوها حدود ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل است که ۴ برابر دقت تصویر ۴K و ۱۶ برابر دقت تصویر ۱۰۸۰P خواهد بود.

کاربران برای تماشای محتوای ۸K این شبکه ماهواره‌ای به دستگاه گیرنده و تلویزیون ۸K نیاز دارند. از سوی دیگر، محتوای ۸K بسیار کمی برای پخش توسط شبکه‌های تلویزیونی وجود دارد.

ماه گذشته، شرکت شارپ از یک تلویزیون به نام «Super Hi-Vision» با تیونر مخصوص پخش ویدیویی ۸K رونمایی کرد تا مردم ترغیب شوند تلویزیون‌های ۸K برای تماشای محتوای این شبکه ماهواره‌ای خریداری کنند.

دنیای ۸K هنوز در ابتدای راه خود است. تلویزیون‌های ۸K قیمت بسیار بالایی دارند و به جریان اصلی بازار تبدیل نشده‌اند. شرکت‌های انگشت‌شماری موفق شدند تلویزیون‌های ۸K تولید و عرضه کنند. پیش‌بینی می‌شود در نمایشگاه CES 2019 شاهد موجی از معرفی تلویزیون‌های ۸K باشیم.
اولین شبکه ماهواره‌ای پخش تلویزیونی 8K در ژاپن راه‌اندازی شد
https://akhbarbank.com/vdcaiani.49ny015kk4.html
تازه ترین اخبار