۰
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴

پیش بینی امروز بورس و چند صنعت

وضعیت دیروز بازار سهام و پیش بینی امروز بورس و چند صنعت از سوی یک شرکت مشاوره سرمایه گذاری بررسی و تحلیل شد.
پیش بینی امروز بورس و چند صنعت
به گزارش اخبار بانک، با اتمام معاملات بازار سهام در روز گذشته ، شرکت مشاوره سرمایه گذاری اماکو در تحلیلی اعلام کرد: در دو روز پایانی هفته گذشته بازارهای جهانی روزهای پرخبری را پیش روی خود دید. به دنبال دستگیری مدیر مالی شرکت هوآوی به دست آمریکا، بار دیگر آتش جنگ بین دو کشور برافروخته و همین امر سبب شد تا فلزات که بخشی از ریزش را در چند روز اخیر جبران کرده بودند، مجددا با نوسانات منفی همراه شوند. بطوری که مس و روی به ترتیب در سطح 6150 و 2586 دلار قرار گرفتند.

نفت برنت نیز که در جریان توافق کشورهای عضو اوپک با رشد 5 درصدی تا آستانه 64 دلار رشد کرده بود سرانجام در سطح 61 دلار آرام گرفت. همین امر سبب شد نمادهای کامودیتی محور بازار در محدوده صفر تابلو داد وستد شوند و توجه بازار بیشتر به سمت گروه های کوچکتر بازار باشد. در نهایت در جریان این داد و ستد ها شاخص کل با افزایش اندک 223 واحدی در سطح 167083 واحد قرار گرفت.

در جریان بازار، گروه خودرویی با شروع پیش گشایش با صف خرید میلیونی همراه شد. بعد از مدتها انتشار اخبار ضد و نقیض در خصوص قیمت خودرو، در روز گذشته ایران خودرو قیمت 4 محصول را افزایش داد و همانطور که انتظار می رفت بر اساس 5 درصد زیر قیمت بازار تعیین شده و بنظر می رسد در روزهای آتی به طور رسمی اعلام خواهد شد.

در گروه پالایشی معاملات متعادل با گرایش مثبت در جریان بود. به گزارش وال استریت ژورنال و دیگر منابع خبری اوپک و دیگر بزرگان همانند روسیه با کاهش 1.2 میلیون بشکه در روز موافقت کردند و ایران از این کاهش معاف شد. با این توافق،کشورهای عضو اوپک 800 هزار بشکه در روز و بقیه آن را روسیه کاهش خواهد داد.

در واکنش به این خبر قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال افزایش یافتند.البته به گفته خالد الفالح، وزیر نفت عربستان کاهش تولید نفت برای طولانی مدت نیست.

در گروه فولادی با افت قیمت فولاد صادراتی ایران، اکثریت فولادسازها معاملات متعادل با گرایش منفی را سپری کردند. افزایش بهای گاز مصرفی این واحدها که هفته گذشته  اعلام شد، سود این شرکت ها را آنچنان تحت تاثیر نخواهد داد.

در بانکی ها نمادهای "وبملت، وتجارت و وبصادر" با افت بیش از 2 درصدی قیمت مواجه شدند. بانک ملت صورت مالی حسابرسی شده را منتشر کرد که در آن بازهم اثری از تسعیر دارایی هعا با نرخ جدید نبود. همین امر سبب شد تا در این گروه عرضه بر تقاضا پیشی گیرد.

در خصوص بازارهای موازی نیز آخرین قیمت ها از ثبات نسبی نرخ دلار در بازار آزاد در محدوده 11500 تومان خبر می دهد. قیمت سکه افزایش یافته و هر قطعه سکه بهار ازادی 3 میلیون و 900 هزار تومان شد.

در مهمترین اخبار ، فدرال رزرو آمریکا به روند تدریجی افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد تا از این طریق فضای اعتماد به کسب و کار در ایالات متحده و نیز اشتغالزایی را حفظ کند. ترامپ چندین بار سیاست فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره که باعث روند نزولی بازار سهام شده را مورد انتقاد قرار داده و در صورت تحقق این امر قیمت ها در بازارهای جهانی کاهش خواهد یافت.

در خبری دیگر به گفته  سعید صمدی دبیر انجمن زغالسنگ ایران، افزایش قیمت زغال سنگ قطعی و مورد تایید شرکت ذوب آهن هم قرار گرفته است. بر این اساس، قیمت پایه زغالسنگ بر مبنای ۲۶.۵ درصد شمش فولاد خوزستان تعیین خواهد شد. این نرخ شناور خواهد بود، ولی با نرخ فعلی شمش فولاد خوزستان، قیمت هر تن زغالسنگ تقریبا ۸۴۸ هزار تومان است که ۳۹ درصد بیشتر نسبت به قیمت مصوب قبلی است.

پیش بینی امروز بازار و چند صنعت
اما برای امروز به نظر می رسد با توجه به ثبات قیمت ها در بازارهای جهانی در محدوده های فعلی، در گروه های بزرگ و کامودیتی محور بازار معاملات متعادل با گرایش منفی را شاهد خواهیم بود.

پالایشی ها با توجه به اخبار اخیر بیشتر مورد توجه خواهند بود و در گروه های کوچکتر بازار نیز، گروه ساختمانی و دارویی ظرفیت رشد قیمت ها را دارند.

گروه لاستیکی نیز با توجه به قرار گرفتن مواد اولیه این شرکتها در گروه یک می توانند پر تقاضا ظاهر شوند. آنچه مسلم است بازار برای آغاز پرقدرت مجدد علاوه بر انتشار اخبار مثبت نیاز به حجم بالای معاملات نیز دارد. مسئله ای که هنوز محقق نشده است.
https://akhbarbank.com/vdcbwwb0.rhba0piuur.html
تازه ترین اخبار