۰
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷

امواج موبایل کارت بانکی را می‌سوزاند؟

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی البرز در توضیح این باور عمومی که کارت‌های بانکی در صورت مجاورت با تلفن همراه دچار مشکل می‌شود، گفت: این موضوع از نظر منطقی امکان پذیر نیست و عملاً هم رد شده است و تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر خرابی کارت‌های بانکی به دلیل مجاورت با تلفن همراه نداشته‌ایم.
محمد مهدی غفوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص چگونگی اطلاع از رجیستری تلفن و مراحل آن اعلام کرد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری کد دستوی *7777# با تلفن همراه نسبت به وضعیت رجیستری تلفن همراه خود اطلاع پیدا کنند. با شماره‌گیری این کد دستوری از مسائلی مانند اینکه تلفن همراه به صورت قانونی وارد کشور شده است یا نه مطلع می‌شویم‌، البته گزینه‌های دیگری مانند فعال سازی تلفن همراه، تغییر مالکیت و افزودن دستگاه در سامانه همتا (سامانه رجیستری کشور) وجود دارد.

وی به مشکلات بازار تلفن همراه کشور و قطع واردات گوشی مسافری، اشاره و خاطرنشان کرد: مسافرینی که از خارج کشور گوشی با خود آورده و همچنین تمام کسانی که به نحوی تلفن همراهی از خارج از کشور دریافت کرده‌اند، حتی اگر عوارض گمرکی آن را پرداخت کرده باشند تلفن همراهشان فقط یک ماه در داخل کشور فعال خواهد بود و پس از آن غیر فعال می‌شود.

وی افزود: متأسفانه مسئولین تاکنون نه دلیلی برای این کار ارائه کرده‌اند و نه راه حلی برای آن داده‌اند، البته امیدواریم هرچه زودتر این مشکل رفع شود.

رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور از بهبود شرایط در زمینه واردات تلفن همراه خبر داد و گفت: شرایط کمی برای واردات تلفن همراه بهبود پیدا کرده و
https://akhbarbank.com/vdch-6n-.23nkkdftt2.html
تازه ترین اخبار