عرضه سهام شرکت های بیمه در بورس و انتشار اوراق ریسک

13 آذر 1397 ساعت 11:55

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام برنامه هایی برای کاهش ریسک صنعت بیمه، از عرضه سهام شرکت های صنعت بیمه در بورس و انتشار اوراق ریسک در آینده ایی نزدیک خبر داد.


به گزارش اخبار بانک، غلامرضا سلیمانی امیری در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه با اعلام افزایش۲۰ درصدی حق بیمه سال گذشته و  معادل ۳۴ هزار میلیارد تومانی و افزایش ۱۶.۵ درصدی خسارات پرداختی و معادل ۲۱ هزار میلیارد تومانی گفت: هر چند با افزایش ۱۲درصدی بیمه‌های صادره ، ضریب نفوذ بیمه به ۲.۳ درصد رسید اما این درصد هنوز پایین و نسبت به کشورهای پیشرفته مثل ژاپن رقم بسیار کمی است.

وی ادامه داد: از طریق عرضه سهام شرکت های صنعت بیمه در بورس و انتشار اوراق ریسک برای کاهش آثار تحریم و کاهش ریسک صنعت و بیمه اتکایی اقدام خواهد شد. در این میان مشوق هایی هم برای توسعه بیمه زندگی و جدابیت آن مدنظر است که در مواجه به تورم اهمیت خاصی دارد. از سوی دیگر روستاییان و افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز تحت پوشش بیمه های تکمیلی خواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر این موارد ، تعداد شرکت های حاضر در کنسرسیوم پوشش ریسک های بزرگ از 8 به 22 شرکت رسید و سهم نگهدارنده ریسک های بزرگ هم تقسیم و در جریان تحریم ها 920 میلیارد تومان به ظرفیت های قبلی اضافه شد.

سلیمانی امیری با اشاره به ورود یازدهم شرکت استارتاپ به صنعت بیمه ، افزود: شرکت های بیمه ای باید از این فرصت برای رشد استفاده کنند. چرا که  شرکت های دانش بنیان و و استارتاپ ها زمینه ساز رشد هستند.

وی با اعلام تصویب صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در سال 95 ادامه داد: با وجود دو سال از زمان تصویب در مجلس این نوع بیمه به دلیل بار مالی هنوز راه اندازی نشده و اما سعی می شود با راه اندازی این صندوق، اموال و دارایی های مردم در برابر زلزله و حوادث طبیعی بیمه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران به خودرو بیشتر اهمیت داده شده است. درحالی علت اصلی تصادف ها مربوط به راننده بوده و در 7 ماه سال جاری هفت هزار نفر کشته و 158 هزار نفر مصدوم شدند که شرکت های بیمه حدود 2 میلیارد تومان بابت فوتی، هزینه می پردازند.


کد مطلب: 64791

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/64791/عرضه-سهام-شرکت-های-بیمه-بورس-انتشار-اوراق-ریسک

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com