با اجرای قانون جدید چک؛

ارائه نامه کسر از حقوق برای تسهیلات حذف شود

12 آذر 1397 ساعت 8:25

با اجرای قانون جدید چک پیشنهاد می شود ارائه نامه کسر از حقوق برای تسهیلات گیرنده و ضامن حذف شود.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، معمولا بانک ها و موسسات اعتباری به جهت پرداخت تسهیلات ضمانت های سختی را از مشتریان دریافت می‌کنند.

از جمله ضمانت هایی که علاوه بر چک و سفته از مشتریان مطالبه می شود ارائه نامه کسر از حقوق از دایره حسابداری محل خدمت وام‌گیرنده و ضامن است، مطالبه ای که در بسیاری از موارد اعتراض تسهیلات گیرنده و ضامن در بانک و موسسه اعتباری را به همراه خواهد داشت.

اما بانک ها نیز از آن طرف چاره ای جز دریافت نامه کسر از حقوق ندارند چون در بسیاری از موارد تسهیلات پرداختی معوق شده و تسهیلات گیرنده رغبتی برای برگرداندن پول بانک ندارد.

حال به نظر می رسد از آنجا که در قانون جدید برگشت زدن چک موجب مسدود شدن حسابهای شخص در شبکه بانکی می‌شود، خوب است که نامه کسر از حقوق از پرونده تسهیلات حذف شود.

در حال حاضر در صورتی که پرونده تسهیلات معوق شود بانک طی نامه ای به دایره حسابداری محل خدمت دارنده کسر از حقوق از آن سازمان می‌خواهد که حقوق بدهکار را مسدود و طی چک به بانک به جهت به روزرسانی اقساط ارسال کند.

حال از آنجا که در قانون جدید چک حساب های شخص مسدود می شود، به نظر می رسد دیگر نیازی به ارائه نامه کسر از حقوق نباشد و بانک با برگشت زدن چک ضامن و یا تسهیلات گیرنده میتواند به راحتی بدهی بدهکار را وصول کند.
 


کد مطلب: 64751

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/64751/ارائه-نامه-کسر-حقوق-تسهیلات-حذف-شود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com