۰
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۱
بدهی انباشته به بیمه ایران لطمه خواهد زد

روایت پور کیانی از عملکرد بیمه ایران در حلقه محدود دولتی ها

روابط عمومی بیمه ایران گزارشی از مجمع این شرکت بیمه ای که بدون حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، ارایه کرده است.
به گزارش اخبار بانک،رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به بدهی سنگین برخی از نهادها و ارگان ها به بیمه ایران، تصریح کرد: حجم بالای فروش اقساطی بیمه نامه ها منطقی نیست و بدهی انباشته به این بنگاه بزرگ اقتصادی لطمه خواهد زد.
 
غلامرضا سلیمانی در مجمع سالیانه شرکت سهامی بیمه ایران افزود: بیمه اجباری شخص ثالث برای تمامی آحاد جامعه یک ضرورت است اما شرکت بیمه ایران باید تلاش کند با تمرکز بر رشته بیمه های زندگی، تحولی اساسی در صنعت بیمه را رقم بزند.

رییس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت سهامی بیمه ایران در کسب رضایتمندی مردم، خاطرنشان کرد: تلاش های خوبی در خصوص ایجاد رضایت جامعه بیمه گزاران صورت گرفته که قابل ستایش است اما برای دستیابی به چشم اندازهای پیش بینی شده این صنعت باید کوشش خود را مضاعف کنیم.

وی افزود: شرکت بیمه ایران با توجه به سهم عمده ای که از بازار بیمه ای کشور در اختیار دارد باید نقش محوری توسعه صنعت را ایفا کند.
رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: منابع ناشی از پذیرش ریسک های بزرگ، باید به نفع صنعت بیمه سرمایه گذاری شود و پذیرش ریسک بدون دریافت حق بیمه با منطق اقتصادی همخوانی ندارد.

تاکید بر ضرورت اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری در بیمه
سلیمانی با بیان اینکه بخشی از مشکلات به دلیل نحوه عمل بر اساس آیین نامه فعلی سرمایه گذاری صنعت بیمه است، گفت: اصلاح این آیین نامه در شورای عالی بیمه می تواند مشکلات مربوط به سرمایه گذاری در شرکت های بیمه را رفع کند.

وی با توجه به برنامه ریزی های در دست انجام در بیمه مرکزی در خصوص مشتریان کلان بدحساب، اظهار داشت: با تدوین این دستورالعمل ها تلاش می شود تا بدحسابی بیمه ای برخی از نهادها به حداقل برسد.

رییس شورایعالی بیمه همچنین توجه بیشتر مدیران ارشد شرکت بیمه ایران به این موضوعات را ضروری ارزیابی کرد. رییس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بنگاه های اقتصادی نظیر شرکت های بیمه را در گرو سودآوری دانست و گفت: فعال سازی ظرفیت های نهفته صنعت بیمه و بازارسازی های جدید و ارائه بسته های متنوع بیمه ای می تواند  وابستگی صنعت بیمه را به رشته شخص ثالث کاهش دهد.
سهم ۵۷ درصدی پرتفوی ثالث در بیمه ایران ناهمگون است

وی سهم ۵۷ درصدی بیمه شخص ثالث از مجموع پورتفوی بیمه ایران را ترکیبی ناهمگون توصیف کرد و اظهار داشت: با وجود اجبار قانونی به صدور بیمه شخص ثالث اگر شرکت بیمه ایران با تغییر در ساختار برخی از مجموعه های خود به سمت گسترش رشته بیمه های زندگی حرکت کند بسیاری از اهداف صنعت بیمه محقق خواهد شد.

سلیمانی با ارائه چند پیشنهاد و راهکار از مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران خواست تا با برنامه ریزی دقیق تر ضمن کاهش زیان انباشته خود زمینه را برای سرمایه گذاری و تولید منابع پایدار، فراهم کنند.

سلیمانی با قدردانی از مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران این شرکت در راستای بهبود وضعیت، موفقیت صنعت بیمه را در گرو تلاش های بیشتر مدیران و کارکنان بیمه ایران دانست.
 
روایت پور کیانی از عملکرد بیمه ایران در حلقه محدود دولتی ها
محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران در  این گزارش با اشاره به رشد 8 درصدی حق بیمه صادره این شرکت در سال گذشته نسبت به سال 95 – علیرغم خارج کردن پرتفوی رشته درمان 2 هزار میلیاری چند سازمان بزرگ – اظهار کرد : هم اکنون بیمه ایران به طور میانگین روزانه 33 میلیارد تومان خسارت به هم میهنان زیان دیده در اقصی نقاط کشور پرداخت می کند.

در این گزارش امده است که  مدیرعامل بیمه ایران  آماری دقیق از حساب های مالی شرکت ارائه کرده و مدعی شده که شاخص های اقتصادی عمده و اساسی بیمه ایران در سال 96 بهبود یافته  و از رشد همراه با شتاب این شاخص ها در هفت ماه سال 97 خبر داده است .

مدیر عامل عنوان کرد که فعالیت های بیمه اتکایی شرکت 293 درصد، سرمایه گذاری ها 37 درصد و درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری ها 12 رصد رشد داشته است.

 پورکیانی در ادامه با اشاره به اصلاح پرتفوی زیانده درمان و کاهش سهم آن به 14 درصد در سال گذشته و نیز کاهش نسبت خسارت پرداختی به حق بیمه صادره از 77 درصد به 61 درصد (در 7 ماه سال 97) ، پرداخت خسارت های عمده در حوزه انرژی، زلزله کرمانشاه، هواپیماها و...، اجرای طرح جامع املاک در بیمه ایران به منظور مولدسازی دارایی ها که منجر به فروش بسیار خوب دارایی های ثابت مازاد شرکت شد، استقرار سیستم یکپارچه مالی، توسعه سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی، ادامه ساماندهی پروژه سیستم جامع بیمه گری و پیش بینی و اجرای راهکارهای زیان انباشته در دو بخش اقدامات درون و برون سازمانی را از اهم اقدامات انجام شده یا در حال اجرای شرکت در سال گذشته و امسال برشمرد.

این گزارش بیمه ایران در حالی است که اشاره ای به زیان انباشته بیمه ایران و کاهش سطح توانگری مالی و میزان کسری ذخائر ، مطالبات معوق و بدهی های بیمارستانی نشده است.

گفتنی است ، صورتهای مالی بیمه ایران به همراه پیوستها و ضمائم مدتهاست منتشر نشده و از انجا که مانند شرکتهای خصوصی قابل دسترس نیست امکان راستی آزمائی گفته ها و نقل قول ها وجود ندارد.

فرهاد دژپسند ، وزیر اقتصاد ، وعده داده که شرکتها و نهادهای دولتی باید صورتهای مالی خود را شفاف کنند و باید منتظر بود و دید که ایا این وعده ها محقق می شود؟
 
https://akhbarbank.com/vdcjxiem.uqexvzsffu.html
تازه ترین اخبار