جنجال خبری بسته حمایتی دولت و چند سوال مهم

28 آبان 1397 ساعت 8:00

جنجال خبری کلاهبرداری از طریق پیامک بسته حمایتی دولت سوالات بسیاری را برای مخاطبین به وجود آورده است.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، چند روزی است که خبر پرداخت بسته حمایتی دولت به حقوق بگیران کمتر از ۳ میلیون تومان به تیتر اول بسیاری از رسانه‌های دیداری و شنیداری تبدیل شده است.

 برخی از خبرگزاری ها در چند روز گذشته سر شماره ای را اعلام کرده اند که سرپرست خانوار می تواند با ارسال کد ملی٬ بودن و یا نبودن خود در این بسته حمایتی را کسب اطلاع کند.

اما به یک باره روز گذشته در سطح وسیعی در رسانه های مجازی خبری مبنی بر کلاهبرداری پیامکی از بسته حمایتی دولت منتشر شد.

پخش گسترده این خبر در سایت ها و رسانه های دیداری و شنیداری این سوال را در ذهن بسیاری تداعی می کند که چرا باید اساساً این جنجال خبری که موجبات بی اعتمادی به شبکه بانکی و کارت های عابر بانک می شود منتشر شود؟

 آیا مسئولان وزارت ارتباطات نمی‌توانستند در همان نخستین دقایق انتشار خبر کلاهبرداری٬ شماره سامانه مربوطه را مسدود و ارسال پیامک به آن شماره را غیرممکن کنند؟

 اصلاً چرا دولت برای پرداخت بسته حمایتی خود سامانه پیامکی ایجاد کند و دانستن و ندانستن تحت پوشش بودن آن چه کمکی به شهروندان می کند؟

همچنین در هشدارها آمده است که شهروندان به هیچ عنوان نباید رمز دوم کارت خود را به سامانه مذکور ارسال نمایند٬ این در حالی است که دانستن رمز دوم بدون داشتن شماره کارت٬ رمز اول و تاریخ انقضا درج شده بر روی کارت کلاهبرداری از آن را عملاً غیرممکن می‌کند.

خوب است پیش از درج اطلاعیه رسمی که امنیت روانی جامعه را هدف قرار می دهد انتشار یا عدم انتشار آن  توسط مسئولان متخصص در شبکه بانکی و نیز وزارت ارتباطات استعلام تا نگرانی در جامعه فراگیر نشود.


کد مطلب: 64457

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/64457/جنجال-خبری-بسته-حمایتی-دولت-چند-سوال-مهم

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com