۰
شرکت تامین سرمایه نوین با سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی به عنوان دومین تامین سرمایه در بازار دوم معاملات بورس درج و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی شد.
مشخصات دومین تامین سرمایه آماده عرضه اولیه ۱۰ درصدی
به گزارش اخبار بانک، شرکت تامین سرمایه نوین با نماد "تنوین" و پلاک ۵۲۵ در بخش فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری‌های مالی بازار دوم معاملات بورس درج شد تا پس از معرفی مدیران به عنوان دومین تامین سرمایه آماده عرضه اولیه 10 درصدی سهام باشد.

طبق بررسی های بورس پرس، این شرکت فروردین ۸۷ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی استان تهران به ثبت رسیده و سرمایه اولیه آن ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که طی 5 مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

این تامین سرمایه شامل شرکت تامین سرمایه نوین به عنوان شرکت اصلی، کارگزاری تامین سرمایه نوین با مالکیت ۶۷ درصد و شرکت مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین با مالکیت ۸۹ درصد به عنوان شرکت‌های فرعی هستند.

در ترکیب سهامداری این شرکت، بانک اقتصاد نوین به عنوان سهامدار اصلی دارای ۳۴.۴ درصد، خدمات مالی و اعتباری راه اقتصاد نوین با ۱۰ درصد، سرمایه گذاری سرآمد بهشهر با 9.95 درصد، تامین آتیه درخشان نوین با ۸.۱۳ درصد، موسسه مالی و اعتباری ملل ،سرمایه گذاری ساختمان ایران و سرمایه گذاری غدیر هر کدام با ۸ درصد، لیزینگ بانک اقتصاد نوین با ۵.۹۹  درصد، سرمایه گذاری رهروان دور اندیش با ۴ درصد، سرمایه گذاری ساختمان نوین با 2 درصد، بنیاد فرهنگی مصلی نژاد با یک درصد، حسین عبده تبریزی با 0.25 درصد و افضل موسوی با 0.13 درصد، مدیریت کارخانجات روغن کشی بهپاک و مدیریت سرمایه اقتصاد نوین هر کدام با 0.05 درصد حضور دارند.

در فهرست اعضای هیات مدیره افضل موسوی به عنوان عضو هیات مدیره غیر موظف دیده می شود که بین سال‌های ۸۳ تا ۸۴ مشاور وزیر کشور و بین سال‌های ۷۹ تا ۸۳ نماینده مجلس بوده است.

موضوع فعالیت
موضوع اصلی فعالیت این شرکت که دارای ۱۴۰ نیروی انسانی است، مطابق اساسنامه عبارت از پذیره‌نویسی، تعهد پذیره نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه، عرضه اوراق بهادار، فرایند ثبت اوراق بهادار ناشر در هر یک از بورس ها، ادغام، تملک، تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکت ها، امور مدیریت ریسک، آماده سازی شرکت ها جهت رتبه بندی توسط موسسات رتبه بندی، عمر سرمایه گذاری ها، ارائه خدمات مدیریت دارایی ها، ارائه خدمات مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری و اداره صندوق مزبور، کارگزاری، سبدگردانی، بازارگردانی، کمک به شرکت ها در تامین منابع مالی و اعتباری، کمک به شرکت ها جهت صدور، تایید و قبول ضمانت نامه است.

مهمترین ریسک‌ها
مهمترین ریسک‌هایی که شرکت تامین سرمایه نوین با آن مواجه است ریسک قانونی، ریسک نرخ بهره، ریسک اعتباری، ریسک بازار و ریسک نقدینگی است که در این بین ریسک نرخ بهره و اعتباری تاثیرگذارترین ریسک های موجود بر سودآوری شرکت است که به منظور کاهش ریسک نرخ بهره سعی کرده منابع صندوق‌های با درآمد ثابت و بانکداری اختصاصی در اوراق و سپرده های سرمایه گذاری شود که نرخ شکست نداشته و امکان چانه زنی برای افزایش نرخ را نیز داشته باشد.
همچنین به منظور کنترل ریسک اعتباری، شرکت با طراحی ساختاری هماهنگ و راه اندازی کمیته هایی همچون کمیته ریسک، با ایجاد راهکار هایی همچون رتبه‌بندی اعتباری مشتریان به مدیریت و کنترل ریسک های مربوطه پرداخته و بر این اساس ریسک از دست دادن منابع ،شهرت و جایگاه حرفه ای را به حداقل میزان ممکن می‌رساند.

صنعت تامین سرمایه در ایران
در قانون بازار اوراق بهادار ایران شرکت تامین سرمایه شرکتی است که به عنوان واسطه بین ناشر اوراق بهادار و عامه سرمایه‌گذاران فعالیت می کند و می تواند فعالیت های کارگزاری، معامله گری، بازارگردانی، مشاوره سبدگردانی، پذیره‌نویسی، تعهد پذیره نویسی و فعالیت‌های مشابه را با اخذ مجوز از سازمان بورس انجام دهد.
در ایران قبل از انقلاب تعدادی از بانک های توسعه ای از قبیل بانک توسعه صنعتی و معدنی ایران، بانک توسعه سرمایه گذاری ایران، شرکت خدمات مالی ایران و شرکت سرمایه گذاری ملی ایران تاسیس شدند که برخی از وظایف شرکت های تامین سرمایه را انجام می دادند. بعد از پیروزی انقلاب با ملی شدن بانک ها و صنایع و درنتیجه رکود بازار سرمایه، فعالیت این بانک ها متوقف شد اما تسویه روند واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در پی ابلاغ سیاست های اجرایی اصل ۴۴، تاسیس شرکت های تامین سرمایه را ضرورت بخشید و در همین راستا مجوز فعالیت دو شرکت تامین سرمایه نوین و امین توسط سازمان بورس در سال ۸۷ صادر شد.
علاوه بر دو شرکت تامین سرمایه نوین و امین پنج شرکت دیگر تا پایان سال ۹۰ نیز مجوز فعالیت اخذ کردند اما در حال حاضر 9 شرکت تامین سرمایه با نام های نوین، امین، بانک ملت، امید، سپهر، لوتوس پارسیان، تمدن، کاردان و بانک مسکن ایران مشغول فعالیت هستند.

تحلیلی بر بازار تامین سرمایه ها در ایران
سرمایه شرکت های تامین سرمایه
در مجموع 9 شرکت تامین سرمایه از سال ۸۷ زیر نظر سازمان بورس در حال فعالیت هستند. سرمایه این شرکت ها در حال حاضر مجموعا ۳.۸ هزار میلیارد تومان است. از آنجایی که تامین سرمایه ها با پذیرش یکی از مهمترین رکن های تامین مالی در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند،کفایت سرمایه این شرکت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بر این اساس تامین سرمایه نوین با 18.32 درصد یکی از بیشترین سرمایه ها را در بین شرکت‌های تامین سرمایه دارد.

سهامداران شرکت های تامین سرمایه
در حال حاضر تعداد شرکت‌هایی که در اکوسیستم تامین سرمایه ها در حال سرمایه‌گذاری هستند زیاد نیست، در ایران بیشتر سهامداران تامین سرمایه ها را بانک های تجاری فعال در بازار پول تشکیل می دهند.

مقایسه اطلاعات مالی شرکت های تامین سرمایه
میانگین بازده حقوق صاحبان سهام این شرکت‌ها معادل ۳۰ درصد است این در حالی است که میانگین بازده حقوق صاحبان سهام شرکت تامین سرمایه نوین در سال ۹۵ برابر با ۳۸ درصد و بالاتر از میانگین این نسبت در میان رقبا بوده است. 23 درصد از کل درآمد عملیاتی و سود خالص کل صنعت تامین سرمایه ها در ایران متعلق به تامین سرمایه نوین است.سهم درآمدی تامین سرمایه نوین از کل درآمد تامین سرمایه ها از ۱۴ درصد در سال ۹۲ به ۲۳ درصد در سال ۹۵ افزایش یافته است.



سود خالص کل شرکت های تامین سرمایه از سال ۹۲ تا ۹۵ میزان ۱۷۴ درصد رشد کرده است. سود خالص کل شرکت های تامین سرمایه در سال ۹۲ برابر با ۴۲۷.۱ میلیارد تومان و در سال ۹۵ برابر با ۱.۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است. در حالی که سود خالص شرکت تامین سرمایه نوین در همین مدت ۳۵۶ درصد افزایش یافته و از ۶۰.۳ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۷۵ میلیارد تومان در سال ۹۵ افزایش یافته است.
در شرکت های تامین سرمایه یکی از نسبت های حائز اهمیت بازده حقوق صاحبان سهام است. شرکت های تامین سرمایه فعال در بازار سرمایه ایران در این خصوص از شرایط مناسبی برخوردار هستند به طوری که میانگین بازده حقوق صاحبان سهام این شرکت ها از سال ۹۲ تا ۹۵ برابر با ۲۷ درصد بوده و این مقدار بسیار بالاتر از نرخ سود بانکی است. بازده حقوق صاحبان سهام شرکت تأمین سرمایه نوین طی سال‌های گذشته بسیار بالاتر از میانگین صنعت بوده به طوری که میانگین نسبت برای شرکت تامین سرمایه نوین در همین بازه زمانی برابر با ۳۳ درصد است.

گروه تامین سرمایه نوین
گروه تامین سرمایه نوین متشکل از شرکت تامین سرمایه نوین، کارگزاری تامین سرمایه نوین و شرکت مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین است. همچنین شرکت رایان هم افزا از شرکت های وابسته به این گروه است و درصد مالکیت آن ۳۴ درصد است.
تامین سرمایه نوین اولین بانک سرمایه گذاری فعال در ایران است که در تاریخ ۱۸ فروردین سال ۸۷ به صورت سهامی خاص تاسیس شد و در تاریخ ۵ آبان سال ۹۷ شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به آن تغییر یافت.

اهم برنامه ها در ادامه سال 97
1. تامین مالی شرکت ایران خودرو از طریق انتشار اوراق رهنی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان که انتشار این اوراق منوط به برقراری مجموعه ای از عوامل از جمله اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس است،

2. پیشبرد طرح عملیاتی سازی اوراق تجاری: تلاش در جهت نهایی ساختن طرح اوراق تجاری در تعامل با سازمان بورس و تدوین دستورالعمل های مربوطه پس از اخذ مجوز از سازمان بورس،

3. تلاش در جهت مدلسازی قرارداد آتی نرخ سود در تعامل با فرابورس. قرارداد آتی نرخ سود، قرارداد آتی بر مبنای اسناد خزانه است.

پروژه های در حال انجام
1. انتشار اوراق بدهی در حال انجام
با توجه به نیاز مالی دولت و بخش عمومی در ابعاد مختلف معمولا در ماه‌های پایانی سال بخش های مذکور یکی از مشتریان بزرگ تامین سرمایه ها هستند.

2. افزایش سرمایه های در حال انجام

3. پذیرش های در حال انجام در بورس تهران یا فرابورس

4. ارزشیابی سهام شرکت ها


صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم ایرانیان
این صندوق در تاریخ ۱۴ بهمن سال ۸۷ نزد سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شده و از انواع صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است و سقف سرمایه گذاری در این صندوق ۴۰ میلیون واحد و عمر آن تا سه سال و قابل تمدید است. بازدهی پیش‌بینی‌شده ۱۵ درصد سالانه و روز شمار است که در روز ۱۵ هر ماه مبلغ سود محاسبه شده و به حساب سرمایه گذاران واریز می شود. موسسین این صندوق شرکت تامین سرمایه نوین، بانک اقتصاد نوین و موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک آتیه نوین
این صندوق در تاریخ ۲۶ اسفند سال ۸۸ نزد سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شده و از انواع صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت است. سقف سرمایه گذاری در آن ۱۰۰ میلیون واحد بوده و عمر آن سه سال و قابل تمدید است.نرخ بازده پیش بینی شده ۱۶ درصد سالانه و روزشمار است که در روز ۱۵ هر ماه مبلغ سود محاسبه شده و به سرمایه گذاران واریزمی شود. موسسین این صندوق شرکت تامین سرمایه نوین و بانک اقتصاد نوین هستند.

صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان ایرانیان
این صندوق در تاریخ ۲۰ مهر سال ۹۰ نزد سازمان بورس و ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شد که از انواع صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است. سقف سرمایه گذاری در این صندوق یک میلیون واحد بوده و عمر آن سه سال و قابل تمدید است. نرخ بازدهی پیش بینی شده ۱۵ درصد سالانه و روز شمار است که در روز پانزدهم ماه پایانی هر فصل مبلغ سود محاسبه شده و به حساب سرمایه گذاران واریز می‌شود. موسسین صندوق شرکت تامین سرمایه نوین و بانک اقتصاد نوین هستند.

صندوق سرمایه‌گذاری نهال سرمایه ایرانیان
این صندوق در تاریخ ۱۹ مهر سال ۹۰ نزد سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شده که از انواع صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است و سقف سرمایه گذاری در صندوق ۳ میلیون واحد و عمر ۳ سال و قابل تمدید است. نرخ بازدهی پیش بینی شده ۱۵ درصد سالانه و روزشمار است که در روز ۱۵ هر ماه مبلغ محاسبه شده و به حساب سرمایه گذاران واریز می شود. موسسین صندوق شرکت تامین سرمایه نوین و بانک سرمایه هستند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک فراز اندیش نوین
این صندوق در تاریخ ۲۱ دی سال ۸۸ نزد سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شد که از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است و سقف سرمایه گذاری در صندوق ۲ میلیون واحد و عمر آن ۳ سال بوده و قابل تمدید است. نرخ بازدهی پیش بینی شده ۱۵ درصد سالانه و روزشمار است که در روز ۱۵ هر ماه مبلغ سود محاسبه شده و به حساب سرمایه گذاران واریز می‌شود موسسین این صندوق شرکت تامین سرمایه نوین و شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین هستند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک میعاد ایرانیان
این صندوق در تاریخ ۵ شهریور سال ۹۳ نزد سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شد که از انواع صندوق های سرمایه گذاری در سهام و با پرداخت سود است. سقف سرمایه گذاری در صندوق صد هزار واحد بوده و عمر آن سه سال و قابل تمدید است. مبلغ سود در ماه پایانی هر ۶ ماه محاسبه شده و به حساب سرمایه گذاران واریز می‌شود .موسسین صندوق شرکت تامین سرمایه نوین، بانک اقتصاد نوین و بیمه ملت هستند.

صندوق سرمایه گذاری سپهر اندیشه نوین
این صندوق در تاریخ ۵ بهمن سال ۹۲ نزد سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شد که از نوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله است به طوری که واحدهای صندوق قابل خرید و فروش در بورس است. سقف سرمایه گذاری برای صندوق ۱۰۰ میلیون واحد بوده و عمر این صندوق نامحدود است. موسسین صندوق شرکت تامین سرمایه نوین و بانک اقتصاد نوین هستند.

قرارداد های با اهمیت شرکت
مهمترین قراردادهای شرکت شامل قراردادهای واحد بانکداری اختصاصی و قراردادهای واحد تامین مالی هستند. در واحد بانکداری اختصاصی با هر یک از مشتریان این واحد قراردادهای جداگانه منعقد می شود. تعداد قراردادهای موجود این واحد در پایان شهریور ماه برابر با ۴۰۴۶ قرارداد بوده است.

قراردادهای حال حاضر واحد تامین مالی به سه بخش قراردادهای بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار بدهی و سهام، قراردادهای مشاوره شامل قرارداد مشاوره تاسیس و تبدیل شرکت، قرارداد مشاوره افزایش سرمایه، قرارداد مشاوره پذیرش شرکت ها در بورس تهران یا فرابورس، قرارداد مشاوره ارزشیابی سهام تقسیم می‌شود.

اطلاعات آتی
پیش بینی سود هر سهم دوره جاری
جزئیات صورت سود و زیان برای دوره مالی قبل همراه پیش بینی درآمد هر سهم برای دوره مالی جاری شرکت اصلی به شرح زیر است:
 
مفروضات پیش بینی صورت سود و زیان
درآمد حاصل از ارائه خدمات مشاوره: درآمد سرمایه گذاری در اوراق بهادار و سپرده های بانکی باتوجه به متوسط وجوه در اختیار شرکت در طول سال و با نرخ ۲۰ درصد به صورت میانگین محاسبه شده است.

درآمد حاصل از صندوق های سرمایه گذاری شامل کارمزد مدیریت منابع صندوق ها بوده که در سه بخش سپرده بانکی اوراق سهام است که کارمزد مذکور معادل ۵  تا ۲ درصد حجم منابع سرمایه گذاری انجام شده موارد مذکور است. با توجه به اینکه 30 درصد از درآمد بانکداری اختصاصی متعلق به تامین سرمایه است، درآمد مربوط به این بخش به لحاظ درصد مشارکت و برآورد کل درآمد حاصل از های اختصاصی محاسبه شده است.

در خصوص درآمد تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی توجه به افزایش سرمایه مصوب شرکت و نیز با بهبود نسبت کفایت سرمایه در سال مالی ۹۷ تامین سرمایه قادر به پذیرش و تعهدات جدید است. درآمد تعهد پذیره نویسی و بازارگردان حاصل از اوراق منتشره در سال های قبل تا زمان سررسید اوراق ادامه خواهد داشت. در بودجه سال ۹۷ درآمد بازارگردانی اوراق با توجه به اوراق منتشر شده تا پایان شهریور سال ۹۷ طبق صورت های مالی ۶ ماهه سال مذکور و با فرض اینکه در شش ماهه دوم سال ۹۷ میزان ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی جدید منتشر شود محاسبه شده است

درآمد حاصل از تعهد پذیره نویسی اوراق بدهی با توجه به اوراق جدید منتشر شده در سال ۹۷ محاسبه شده است. این درآمد تنها یک بار در زمان انتشار اوراق شناسایی می شود. در صورتی که تمامی اوراق در بازار سرمایه به فروش رفت از این بابت درآمدی شناسایی نمی شود بنابراین متوسط درآمد با توجه به روند گذشته شرکت در بودجه سال ۹۷ لحاظ شده است.

در خصوص درآمد تعهد پذیره نویسی سهام،فرض شده است تامین سرمایه متعهد به پذیره نویسی ۵۰۰ میلیارد تومان سهام جدید در سال ۹۷ که از این بابت درآمدی در بودجه سال ۹۷ شناسایی شده است.درخصوص درامد فروش و سرمایه گذاری ها،سود تقسیمی سهام حاصل از سرمایه گذاری در شرک های رایان هم افزا، شرکت مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین، کارگزاری تامین سرمایه نوین لحاظ شده است.

خالص سایر درآمدهای غیرعملیاتی و سایر هزینه های مالی
فرض شده است که خالص سایر درامدهای غیرعملیاتی و سایر هزینه های مالی شامل درامد اجاره،سایر درامدها و سایر ههزینه های مالی باشد.

مالیات
مالیت شرکت در بودجه سال 97 برابر با 25 درصد سود قبل از کسر مالیات است. درامدهای معاف از مالیات در محاسبه مالیات در نظر گرفته نشده است. طبیعتا شرکت تامین سرمایه نوین پس از پذیرش در بورس تهران مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد.

اندوخته قانونی
سالانه به میزان 5 درصد سود خالص به عنوان اندوخته قانونی در نظر گرفته شده است.این عمل تا جایی ادامه می یابد که دخیره اندوخته قانونی در تراز نامه معادل 10 درصد سرمایه شرکت شود.

اهداف کلان گروه تامین سرمایه نوین در افق دو ساله
1. کسب و حفظ بالاترین سهم بازار در ارائه خدمات تضمین و تعهد پذیره نویسی ،معامله گری، کارگزاری، بازارگردانی، سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه گذاری انواع اوراق بهادار و نهادهای مالی و همچنین مشاوره مالی، ارزش گذاری و ادغام و تملیک
2. تحقق نسبت ۸۰ درصدی در خصوص سطح رضایت مشتریان
3. افزایش سالانه حدود ۵۰ درصدی سرمایه اسمی به طور متوسط و ۹۰۰ میلیارد تومان در پایان برنامه دو ساله
4. کسب و حفظ بالاترین نسبت های عملکردی و بهره وری در مقایسه با فعالان حوزه بانکداری سرمایه‌گذاری
5. تمرکز بر روی صنعت سلامت، بیمه و مدیریت ریسک
6. ارائه خدمات کامل درخصوص ارزشیابی، ریز کاوی و M & A
7. واگذاری ۲۰ درصد از سهام شرکت به نهادهای مالی بین المللی معتبر
8. دستیابی به بازدهی پایدار حقوق صاحبان سهام به میزان نرخ بازده بدون ریسک به علاوه پنج درصد
9. طراحی و توسعه پویایی ابزارها و نهادهای مالی نوین در حوزه های مختلف
10. توسعه و به کارگیری فناوری اطلاعات در ارائه خدمات و انجام فرایندها و دستیابی به ضریب ۷۰ درصدی
11. نهادینه سازی مدیریت دانش و نظام حاکمیت شرکتی
12. توسعه زیرساخت های ارتباطی و تعاملی اختصاصی اینترنتی جهت ایجاد ارتباط بین مشتریان و شرکت‌های گروه تامین سرمایه نوین
13. توسعه و استقرار متون مدیریت ریسک در سطح شرکت و شرکت های گروه تامین سرمایه نوین

سیاست تقسیم سود
شرکت تامین سرمایه نوین در جهت حفظ منافع سهامداران و افزایش سودآوری آنها در سال‌های گذشته همواره به طور میانگین ۹۱ درصد از سود سهام را تقسیم کرده است. پیش‌بینی شرکت برای سال‌های آتی ادامه این روند بوده و براورد می‌شود در سال های آتی مطابق با میانگین ۵ ساله تقسیم سود ۹۱ درصد از سود را در بین سهامداران تقسیم کنند.

کارگزاری تامین سرمایه نوین
این شرکت کارگزاری در تاریخ ۷ آبان سال ۸۴ با نام شرکت کارگزاری رشد پایدار در اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس برای مدت نامحدود به ثبت رسیده و مرکز اصلی آن شیراز است. با توجه به تغییر در مالکیت شرکت و به استناد مصوبه مجمع فوق العاده مورخ ۱۲ خرداد سال ۸۸ نام شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین تغییر یافته است.

در حال حاضر شرکت جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت تامین سرمایه نوین است و واحد تجاری نهایی گروه بانک اقتصاد نوین به شمار می رود. سایت اصلی شرکت مشروط به اینکه مجوز مربوط به هر یک از آنها را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کند شامل خدمات کارگزاری معامله‌گری، بازارگردانی و خدمات مشاوره است. شرکت همچنین در بورس‌های کالا و انرژی فعال است. تعداد کارکنان شرکت در سال مالی گذشته ۷۸ نفر بوده که تمامی این افراد به صورت قراردادی با شرکت همکاری داشتند. سرمایه کنونی برابر با ۱۸ میلیارد تومان است که تامین سرمایه نوین مالک ۶۷ درصد از سهام شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین است.

شرکت کارگزاری از دو واحد مجزای معاملات اوراق بهادار و واحد بورس کالا و انرژی تشکیل شده است. واحد معاملات اوراق بهادار یکی از کارگزاری های فعال در اوراق بهادار است به‌طوری که در سال مالی ۹۶ در حدود ۴ درصد کل حجم معاملات صورت گرفته در بورس تهران و فرابورس از طریق این کارگزاری انجام شده است به نحوی که در ۹۶ کارگزاری تامین سرمایه نوین رتبه ۱۷ در بین تمامی کارگزاری های فعال در بورس را کسب کرده است. درآمدهای واحد بورس کالا و انرژی شرکت کارگزاری تامین سرمایه نوین شامل درآمدزایی از محل تامین مالی بورس کالا، معاملات فیزیکی کالا، معاملات آتی و بورس انرژی است.

شرکت مشاور سرمایه گذاری تامین سرمایه نوین
این شرکت در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۸۹ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و مرکز اصلی آن در تهران است. تعداد کارکنان شرکت در سال مالی گذشته ۱۲ نفر بوده که تمامی این افراد به صورت قراردادی با شرکت همکاری داشتند. پایان دوره شش ماهه منتهی به خرداد سال جاری تعداد کارکنان برابر با ۱۳ نفر بوده و سرمایه کنونی شرکت برابر با ۴ میلیارد تومان است. گروه تامین سرمایه نوین مالک ۹۷.۶ درصد از سهام شرکت است.

منابع درآمدی شرکت های مشاور سرمایه گذاری
شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری در صورت دریافت مجوز فعالیت از سازمان بورس می توانند از طریق مشاوره سرمایه گذاری، مشاوره عرضه یا پذیرش، درآمدزایی کنند.

صورت سود و زیان تلفیقی

صورت سود و زیان 4 ساله

صورت سود و زیان اصلی

سود خالص هر سهم بر مبنای اطلاعات مالی واقعی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند گذشته به مبلغ ۵۹۲ ریال است. تقسیم سود برای عملکرد سال مالی گذشته مطابق با صورتجلسه مجمع سالانه به مبلغ ۵۴۰ ریال سود معادل ۹۱ درصد سود خالص تصویب و تقسیم شده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcbsab0.rhbafpiuur.html
تازه ترین اخبار