۰
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

گران‌تر شدن طلای جهانی در هفته جاری

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، اکثر هر دو گروه کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند.
به گزارش اخبار بانک، طلا اواخر هفته گذشته از نگرانی‌های ژئوپلیتیکی پیرامون برنامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) حمایت یافت و با افزایش تقاضای خرید روبرو شد. همچنین افزایش قیمت طلا در حالی روی داد که بازارهای سهام سقوط کردند و قیمت نفت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه جهانی و ضعف اقتصاد جهانی به روند کاهشی ادامه داد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و سه نفر یا ۲۰ درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند؛ همچنین سه نفر یا ۲۰ درصد نیز نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، ۵۰۲ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۳۱۱ نفر یا ۶۰ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۲۳ نفر یا ۲۶ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۶۸ نفر یا ۱۴ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

برای هفته گذشته ۶۰ درصد از کارشناسان وال‌استریت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند در حالی که ۴۸ درصد سرمایه‌گذاران افزایش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کرده بودند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۸ دلار یا ۰.۷ درصد افزایش پیدا کرد و در ۱۲۲۳ دلار بسته شد و برای کل هفته ۱.۲ درصد رشد رقم زد.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس با ابراز خوش بینی به افزایش قیمت طلا، انتظار دارد این فلز تا محدوده ۱۲۵۰ دلار صعود کند.

شون لاسک، مدیر شرکت "والش تریدینگ" نیز انتظار دارد قیمت طلا با وجود تقاضا برای خرید ارزان به خصوص با توجه به نوسانات بازار سهام و ابهامات پیرامون سیاست اروپا، افزایش بیشتری پیدا کند.

همچنین لاسک خاطرنشان کرد انتظارات بازار به سوی احتمال حل اختلافات تجاری آمریکا و چین تغییر کرده است. حل این اختلاف که پیش از این ارزش دلار را تقویت کرده و به سقوط طلا منجر شده بود، مطمئنا از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

آدام بوتون، مدیراجرایی شرکت "فارکس لایو" نیز اظهار کرد استمرار ابهامات در بازارهای مالی، به جذابیت طلا به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن افزوده است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی "آدریان دی" نیز پتانسیل بیشتری برای صعود طلا پیش‌بینی کرد و گفت: رشد تنش در آمریکا و همچنین ابهامات فزاینده پیرامون توافق بریگزیت، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد حتی اگر ارزش دلار آمریکا نیز صعود کند.

 اما باب هابرکورن، کارگزار شرکت "آر جی او فیوچرز" انتظار دارد معامله‌گران با هر بار افزایش قیمت، به فروش قراردادهای خریدشان اقدام کنند مگر تا زمانی که کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا، تحکیم بیشتر سیاست پولی را متوقف کند.
https://akhbarbank.com/vdcjxxem.uqex8zsffu.html
تازه ترین اخبار