عامل مساعد بهبود این هفته بورس و پیش بینی سهام ۱۲ گروه

26 آبان 1397 ساعت 7:57

یک کارگزاری با اعلام اینکه بورس همچنان در شرایط نوسانی و اصلاحی به سر می برد، عامل مساعد بهبود شرایط این هفته و وضعیت سهام ۱۲ گروه را پیش بینی کرد.


به گزارش اخبار بانک، در حالی امروز شاخص بورس بعد از کاهش 1217 واحدی چهارشنبه از 181 هزار و 994 واحدی آغاز بکار می کند که کارگزاری آبان با اعلام اینکه بازار سهام هم چنان در فاز نوسانی به سر می برد برای این هفته بازار سهام پیش بینی کرد افت شدید قیمت نفت و فرآورده ها، کاهش قیمت ارز ، نوسان قیمت جهانی فلزات، تحریم و اثر احتمالی کاهش مقداری فروش برخی از شرکت ها ، همگی تردید را در ورود نقدینگی جدید به بازار رقم زده اما وضعیت بازارهای جهانی با عملکرد مناسب پایان هفته گذشته می تواند عامل مساعدی برای بازار سهام در ابتدای هفته جدید باشد.

افت شاخص دلار و وضعیت مستعد این نماگر پرقدرت بازارهای جهانی برای ریزش بیشتر، می تواند امید را به بازار برگرداند.

بازار در سالهای گذشته نشان داده رشد قیمت های جهانی به خصوص قیمت نفت می تواند انگیزه ای بسیار قوی برای بازار فراهم آورد که البته منجر به پدیدار شدن سودهای باکیفیتی نیز خواهد شد.

اما در بازار سهام، بانک ها همچنان مستعد توجه اند که به نظر می رسد در روند جدید، قصد حرکت گروهی ندارند و احتمالا حرکت تک نمادها پر رنگ تر خواهد بود.

خودرویی های خبر محور نیز این روزها در انتظار افزایش قیمت هستند و احتمالا همچنان در بازی رشد بمانند. در انبوه سازها همچنان تجدید ارزیابی ها می تواند انگیزه ای برای رشد باشد. در فلزات اساسی ، قیمت ها جهانی می تواند جان دوباره ای به گروه دهد.

در فرآورده های نفتی رشد نفت و بهبود اسپرد محصولات پس از افت عجیب و غریب اخیر می تواند فشار فروش را بکاهد. هرچند این گروه در روند های منفی نیز خوب حمایت شد. به هر حال بازار از این گروه در دوره تحریمی قبل خاطره بسیار خوبی دارد.

در معدنی ها افت قیمتی چندانی رخ نداد و احتمالا مهمان امروز (کگهر )، جان تازه ای به گروه دهد. در محصولات شیمیایی انتظار بهبود معاملات با شیبی کندتر وجود دارد. گروه رایانه و اطلاعات با تک نمادها می تواند مورد توجه باشد.در این گروه وضعیت عجیب و مبهم "های وب" همچنان ادامه دارد.

به نظر می رسد گروه های محصولات کانی غیرفلزی، لاستیک و پلاستیک، کاشی و سرامیک و سیمانی ها نیز به مرور مورد توجه قرا گیرند و در کل بازار در صورت تداوم روندی پایدار در بازارهای جهانی از فضای اصلاحی اخیر فاصله بگیرد.
 


کد مطلب: 64413

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/64413/عامل-مساعد-بهبود-این-هفته-بورس-پیش-بینی-سهام-۱۲-گروه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com