۰
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۳

حال این روزهای صرافی‌ها

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نقشی که برای صرافی‌ها تعریف کردند در مبادلات اسناد واقعی ما وجود ندارد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، راضیه علیرضایی در پنجاه و هشتمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان، با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر نقش صرافی‌ها در حال خلق شدن است، نقشی که بانک مرکزی برای صرافی‌ها تعریف کرده به گونه ای است که هر لحظه برای آن نیز آیین‌نامه خلق می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: برای این امر باید سه مصوبه و پیشنهاد به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه دهیم تا به نفع بخش های دولتی و بخش خصوصی خود مصوب کنیم. در حال حاضر بانک مرکزی به یکباره ثبت سفارش و یا کدینگ نهایی شده را ابطال می‌کند و ما حدود 6 ماه است که با این مساله سر و کار داریم.

وی با اشاره به اینکه همواره برخورد با موضوع کارت های بازرگانی نیز حائز اهمیت است، تاکید کرد: باید تکلیف خود را در خصوص تعهد ارزی کارت‌ها مشخص کنیم. باید نقش صرافی ها را در مبادلات صادراتی و وارداتی خود مشخص کنیم چرا که این امر بسیار حائز اهمیت بوده و باید یک فردی باشد که بر این نقش نظارت خود را اعمال کند.

 محمد حسین روشنک، رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی نیز بیان کرد: بخش خصوصی در استان هماهنگی خوبی را بخش های دیگر ایجاد کرده و این امر در استان بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: باید اشاره کرد که در حال حاضر عدالت در اجرای قانون رعایت نمی‌شود، اگر یک قانونی به نفع بخش خصوصی باشد در صندوق مخفی می‌ماند اما اگر یک قانون به ضرر بخش خصوصی باشد حتی اگر در تهران هنوز به امضا نرسیده باشد آن را اجرا می‌کنند. رعایت اصول در اجرای قوانین از خواسته های ما در بخش خصوصی است.
https://akhbarbank.com/vdcco0qe.2bq0x8laa2.html
تازه ترین اخبار