۰
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴

طلای جهانی گران‌تر شد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر افزایش تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، افزایش یافت و به بالاترین حد خود در یک هفته اخیر صعود کرد.
به گزارش اخبار بانک، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۲۱۵.۰۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج ‌شنبه به ۱۲۱۶.۷۹ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در یک هفته گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و ۱۲۱۵.۳ دلار معامله شد.

طرح بریگزیت ترزا می - نخست وزیر انگلیس - به دنبال استعفای وزیران کلیدی دولت وی و تلاش قانونگذاران مخالف یورو برای برکناری ترزا می، به مشکل خورده و نگرانی‌ها را نسبت به احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون یک توافق خروج برانگیخته است.

دانیل هاینس - تحلیلگر گروه بانکی ANZ - در این باره گفت: مسائل پیرامون بریگزیت، تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرده و بازار فعلا به مسائل ژئوپلیتیکی توجه پیدا کرده است.

استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA پیش‌بینی کرد که اگر رشد ارزش دلار آمریکا محدود شود، طلا ممکن است در سطوح قیمت پایین‌تر با افزایش تقاضای خرید روبرو شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در معاملات روز جمعه در ۹۷ واحد ایستاد که فاصله چندانی با ۹۷.۶۹ واحد ابتدای هفته –بالاترین رکورد ۱۶ ماهه این ارز- نداشت.

ضعیف‌تر شدن دلار، معاملات طلا که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران همچنین به تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین چشم دوخته‌اند تا ببینند آیا این دو قدرت اقتصادی موفق می‌شوند اختلافات خود را حل کنند یا خیر.

به گفته وانگ تائو - تحلیلگر فنی رویترز - هر اونس طلا برای تحویل فوری با حمایتی که در مرز ۱۱۹۲ دلار پیدا کرده، ممکن است تا سطح ۱۲۲۳ صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۴.۲۹ دلار ایستاد. این فلز در هفته جاری حدود یک درصد رشد قیمت داشته است.

هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۱۱۵۳.۵۰ دلار معامله شد. پالادیوم که در معاملات روز گذشته تا رکورد ۱۱۷۸.۳۰ دلار صعود کرده بود، از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۳ درصد رشد قیمت داشته است.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد صعود کرد و به ۸۴۲.۳۰ دلار رسید. این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد کاهش قیمت داشته است.
 
https://akhbarbank.com/vdciw5aq.t1a5u2bcct.html
تازه ترین اخبار