۰
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۶

هزینه وام مسکن برای زوج‌های تهرانی

ایسنا: قیمت اوراق تسهیلات مسکن در این روزها حدود ۶۰ هزار تومان است در نتیجه تهرانی ها برای اخذ وام مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به علاوه وام جعاله باید حدود ۱۴.۵ میلیون تومان هزینه کنند.

در این روزها قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ۵۸ هزار تا ۶۰ هزار تومان شناور است. البته قیمت تنها یکی از تسه ها که سررسیدش رو به اتمام است به حدود ۵۴ هزار تومان رسیده است.

اما قیمت دیگر تسه‌ها حدود ۶۰ هزار تومان است. قیمت امتیاز تسهیلات مسکن مهر ماه ۱۳۹۵ حدود ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت تسه دی ماه ۱۳۹۵ حدود ۵۹ هزار تومان است.

همچنین قیمت امتیاز تسهیلات مسکن تیر ماه ۱۳۹۶، ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت تسه فروردین و شهریور ماه ۱۳۹۷ حدود ۶۰ هزار تومان است. این قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته چندان تغییری نداشته است.

آن گونه که از قیمت آپارتمان مشاوران املاک مشخص است در طی ماه‌های گذشته قیمت ها بسیارافزایش یافته و حتی می‌توان گفت بیش از دو برابر شده است و این موضوع خانه دار شدن را برای افراد متوسط یا متوسط رو به پایین سخت و حتی غیر ممکن کرده است. به طوری که تهرانی‌ها با ۱۲۰ میلیون تومان وام مسکن به علاوه وام جعاله هم به راحتی نمی‌توانند صاحب خانه شوند.

با توجه به قیمت‌های امتیاز تسهیلات مسکن که بیان شد با قیمت حدودی هر برگ تسه ۶۰ هزار تومان زوج‌های تهرانی برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن باید ۲۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، آن‌ها باید ۱۲ میلیون تومان صرف خرید این ۲۰۰ برگ کنند. به این مبلغ با احتساب ۲۰ میلیون تومان وام جعاله که بابتش باید ۴۰ برگ تسه بهادار ۶۰ هزار تومانی خرید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اضافه می شود. در نتیجه در مجموع باید برای دریافت وام ۱۲۰ میلیون تومانی مسکن، حدود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان‌ صرف کنند.

همچنین زوج‌های غیر تهرانی که در شهرهایی با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند، می‌توانند تا سقف ۸۰ میلیون تومان وام بگیرند که برای گرفتن این مبلغ باید ۱۶۰ ورق بهادار خریداری کنند که با این حساب باید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بابت خرید این اوراق بپردازند که با احتساب دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید اوراق وام جعاله، در مجموع برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

علاوه بر این زوج‌های ساکن در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند برای گرفتن ۶۰ میلیون تومان وام مسکن ۱۲۰ برگ بهادار خریداری کنند که باید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت خرید اوراق بپردازند. همچنین برای دریافت ۲۰ میلیون تومان دیگر بابت وام جعاله نیز باید دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که در مجموع برای وام ۸۰ میلیون تومانی ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از سوی زوجین باید پرداخت شود.

مجردهای تهرانی نیز می‌توانند تا سقف ۶۰ میلیون تومان و غیر زوج‌هایی که در مراکز استان‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در نهایت غیر زوج‌های ساکن در سایر مناطق تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند که به ترتیب هر کدام باید ۱۲۰، ۱۰۰ و ۸۰ برگ بهادار اوراق تسهیلات مسکن را از فرابورس ایران خریداری کنند.

با این حساب مجردهای تهرانی باید برای خرید این اوراق هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، افراد ساکن در مراکز استان بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مبلغ شش میلیون تومان و افراد گروه سوم مبلغ چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته در صورت تمایل برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی جعاله باید مبلغ دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دیگر هم بپردازند.

اوراق تسهیلات مسکن توسط بانک مسکن منتشر می‌شود. این اوراق قابلیت معامله در فرابورس ایران را دارد و ارزش اسمی هر برگ پنج میلیون ریال است. مدت اعتبار اوراق تسه حداکثر تا دو دوره شش ماهه قابل تمدید است. این اوراق با توجه به اینکه چقدر تا زمان اعتبارش باقی مانده دارای قیمت متفاوتی است. در صورتی که مدت اعتبار این اوراق به اتمام رسیده و دارنده اوراق از تسهیلات آن استفاده نکند، نماد معاملاتی آن متوقف خواهد شد و وجوه پرداختی دیگر به دارنده اوراق بازپرداخت نخواهد شد.
https://akhbarbank.com/vdch-xn-.23nkwdftt2.html
تازه ترین اخبار