۱
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹

اتریش میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که کشورش پس از بررسی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده است که فعلا شرایط پذیرش میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را ندارد.
خبرگزاری فارس: «پیتر گوشل‌باوئر» سخنگوی وزارت خارجه اتریش درباره امکان میزبانی این کشور برای کانال مالی ایران و اروپا (SPV) گفت که در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

این مقام اتریشی در این مورد به خبرگزاری اتریش گفت: «از ما پرسیده شده که آیا اتریش آمادگی دارد این سامانه را میزبانی کند. این درخواست کاملا مورد بررسی قرار گرفته است و با دیگر وزارتخانه‌ها و موسسات مالی مانند بانک ملی هم مطرح شده است. نتیجه بررسی این است که همچنان پرسش‌هایی وجود دارد که هم‌اکنون برای آن پاسخی وجود ندارد و به همین دلیل ما به این نتیجه رسیدیم که الان در شرایطی نیستیم که میزبان سامانه SPV باشیم».

گوشل‌باوئر همچنین گفت: «پرسش‌ها شامل مسایل فنی زیادی در ارتباط با کارایی این سامانه است. اتریش اصولا از این سامانه حمایت می‌کند اما طبیعتا باید به منظور دستیابی به هدف خود طراحی شود».

پیشتر، پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داده بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتریش را بهترین گزینه برای میزبانی کانال ویژه‌ای می‌دانند.

بلومبرگ به نقل از سه منبع نوشته بود که اتریش اشتیاق چندانی برای میزبانی ساختار جدید ندارد. بلژیک، لوکزامبورگ و فرانسه هم به عنوان میزبان‌های احتمالی شناسایی شده‌اند. بلژیک و لوکزامبورگ این موضوع را نپذیرفته‌اند، فرانسه چشم امیدش به اتریش است.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد یک کانال ویژه پرداخت مالی ایجاد کند که امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند.

در حالی که قرار بود این کانال پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا در روز ۱۳ آبان اجرایی شود، اروپایی‌ها با بهانه‌های مختلف اجرایی شدن آن را به تعویق انداخته‌اند.
https://akhbarbank.com/vdcb8fb0.rhbawpiuur.html
تازه ترین اخبار