۰
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۲

یک عضو رکن مهم بازارسرمایه تغییر کرد

بعداز حضور فرهاد دژپسند در وزارت اقتصاد ، وی رئیس شورای عالی بورس شده و در اولین جلسه هم یک عضو دیگر این رکن مهم بازار سرمایه تغییر کرد.
یک عضو رکن مهم بازارسرمایه تغییر کرد
به گزارش اخبار بانک، آخرین تحولات در ارکان بازار سرمایه نشان می دهد با حضور فرهاد دژپسند در وزارت اقتصاد ، وی جانشین مسعود کرباسیان در سمت رئیس شورای عالی بورس شده و دیروز برای اولین بار در جلسه بالاترین رکن و مقام تصمیم گیری بازار سرمایه حضور یافته است.

از سوی دیگر درحالی مصطفی حقیقی مهمانداری از 5 سال پیش از طرف کانون‌های فعال بازار در شورای عالی بورس حضور داشت که سعید اسلامی بیدگلی جانشین وی و عضو این شورا شده است.

اسلامی بیدگلی از آذر 95 به عنوان پنجمین دبیر کل کانون نهاد های سرمایه گذاری شده و فرزند مرحوم غلامرضا اسلامی بیدگلی ( استاد علم و اخلاق) است که با مدرک دکترای مدیریت مالی از دانشگاه شهید بهشتی و تحلیل‌گری بین‌المللی سرمایه‌گذاری (CIIA)، دارای سوابقی چون عضو هیئت مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی، معاون تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری عظام ، ... است.

براساس این گزارش، طبق ماده 3 قانون بازار اوراق بهادار (مصوب اول آذر 84 مجلس)، شورای عالی بورسی بالاترین رکن بازار اوراق بهادار است که تصویب سیاست‌های کلان آن بازار را برعهده دارد.

اعضای "شورا" شامل:
1- وزیر امور اقتصادی و دارایی
2- وزیر بازرگانی
3- رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
4- رؤسای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون
5- رییس "سازمان" که به‌عنوان دبیر "شورا" و سخنگوی "سازمان" نیز انجام وظیفه خواهد کرد
6- دادستان کل کشور یا معاون وی
7- یک نفر نماینده از طرف "کانون"‌ها
8- سه نفر خبرة مالی منحصراً از بخش خصوصی با مشورت تشکل‌های حرفه‌ای بازار اوراق بهادار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و تصویب هیئت وزیران
9 - یک نفر خبره منحصراً از بخش خصوصی به پیشنهاد وزیر ذی‌ربط و تصویب هیئت وزیران برای هر "بورس کالایی"
تبصره 1-  ریاست شورا با وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود.
تبصره 2-  مدت مأموریت اعضای موضوع بندهای 7، 8 و 9 پنج‌سال است، و آنان را نمی‌توان از میان اعضای هیئت‌مدیره و کارکنان "سازمان" انتخاب کرد.
تبصره 3-  انتخاب مجدد اعضای موضوع بندهای7، 8 و 9 این ماده حداکثر برای دو ‌دوره امکان‌پذیر خواهد بود.
تبصره 4-  اعضای موضوع بند 9، فقط در جلسات مربوط به تصمیم‌گیری همان بورس شرکت می‌کنند.
 
https://akhbarbank.com/vdcbffb0.rhba0piuur.html
تازه ترین اخبار