۰
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶

افزایش قیمت جهانی طلا

در حالی که به دنبال تقویت ارزش دلار و سقوط قیمت طلا به پایین ترین رقم بیش از یک ماه گذشته سرمایه گذاران به فکر خرید طلای ارزان افتاده اند، قیمت فلز زرد امروز با افزایش مواجه بود.
به گزارش اخبار بانک به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1202 دلار و 99 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز تا 1199 دلار و 72 سنت رسید که پایین ترین رقم از 11 اکتبر تاکنون بود.قیمت طلای آمریکا نیز امروز به 1203 دلار و 4 سنت رسید.

ارزش سهام در بازارهای آسیا، پس از افت ارزش سهام شرکت های فن آوری در بورس وال استریت، امروز شاهد کاهش بود. این در حالی است که با توجه به ریسک‌های سیاسی به وجود امده در اروپا و جنگ تجاری آمریکا و چین، دلار به عنوان یک بهشت امن سرمایه گذاری مطرح شده و ارزش آن به بالاترین رقم در طی 16 ماه گذشته رسیده است.

جدیدترین سیاستگذار بانک مرکزی آمریکا گفت، با توجه به اینکه اقتصاد آمریکا در وضعیت اشتغال کامل قرار دارد و نرخ تورم این کشور در طی سال آینده اندکی بالاتر از 2 درصد خواهد بود، فدرال رزرو احتمالا به افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه خواهد داد، اما این افزایش نرخ لزوما در ماه آینده رخ نخواهد داد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفته، هنوز مسائل حل نشده قابل توجهی با اتحادیه اروپا بر سر خروج انگلیس از این اتحادیه باقی مانده است.

لی ککیانگ، نخست وزیر چین که برای شرکت در نشست رهبران آسیا-پاسیفیک به سنگاپور سفر کرده گفت، چین در مواجهه با افزایش حمایتگرایی، بیش از پیش درهای اقتصاد خود را خواهد گشود. دستور کار اصلی این نشست سرعت بخشیدن به کار انعقاد یک پیمان تجاری جدید است.
 
https://akhbarbank.com/vdcj8tem.uqexizsffu.html
تازه ترین اخبار