۰
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۵

کاهش ۴۰۰هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران درباره وضعیت بازار طلا گفت: برخلاف انتظارها که با اعمال دور جدید تحریم ها برقیمت ها افزوده خواهد شد و شوک قیمتی به بازار وارد کند، در یک هفته گذشته این اتفاق در بازار سکه و طلا نیافتاد.
کاهش ۴۰۰هزار تومانی قیمت سکه در یک هفته
به گزارش اخبار بانک، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز، در چند روز گذشته شاهد این بودیم که نرخ ارز مدیریت شده و کاهش یافته و در کنار آن قیمت جهانی طلا در یک هفته اخیر بین ۲۵ تا ۳۰دلار کاهش یافته است. 

وی تاکید کرد: کاهش نرخ ارز و قیمت جهانی طلا سبب شد قیمت طلا و سکه برخلاف انتظار در بازار ایران روند کاهشی بیابد. 

وی ادامه داد:‌ در حالی که هفته گذشته قیمت سکه تا ۴میلیون و ۷۰۰هزار تومان افزایش یافته بود امروز قیمت سکه به ۴میلیون و ۲۸۰هزار تومان کاهش یافت یعنی قیمت سکه در یک هفته اخیر حدود ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. 

کشتی آرای گفت: به همین ترتیب در قیمت ارز نیز شاهد تغییراتی بودیم به طوری که هفته گذشته قیمت دلار به ۱۴هزار و ۶۰۰تومان رسید، خوشبختانه اکنون به زیر ۱۴هزار تومان کاهش یافته و داد و ستد می شود. 

این فعال بازار طلا و جواهر خاطر نشان کرد:‌همزمانی این دو مساله سبب شده باعث روند کاهش قیمت ها در بازار شده است. 

وی توضیح داد:‌اکنون قیمت طلا هم با توجه به قیمت های جهانی در چند روز گذشته همانند سکه و ارز،‌ کاهش یافته و به همین ترتیب تقاضا در بازار نیز کاهش می یابد. 

وی افزود:‌هنگامی که التهاب قیمت در بازار نباشد، باعث می شود قیمت‌ها کاهش یافته و حباب قیمت سکه نیز به حداقل میزان خود برسد. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران اظهار کرد: هفته گذشته حباب قیمت سکه بالای ۴۰۰هزار تومان بود اکنون به زیر ۳۰۰هزار تومان رسیده که نشان دهنده آن است که اکنون حباب قیمت سکه به ۲۵۰هزار تومان رسیده و این یعنی کاهش حدود ۱۵۰هزار تومانی حباب قیمت سکه در بازار. 

وی خاطر نشان کرد:‌این مساله نشان دهنده آن است که تقاضا در بازار کاهش یافته است. 

وی توضیح داد: دادو ستدها اکنون در بازار روال عادی را دارد و تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد و به عبارت بهتر تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شده است. 

کشتی آرای درباره بازار مصنوعات طلا بیان کرد:‌ در این بازار همچنان رکود حاکم است و با توجه به کاهش قیمت طلا و سکه اما همچنان قیمت طلا بالاست و قدرت خرید مردم در مقابل پایین آمده بنابراین میل به خرید مصنوعات طلا بین مردم با کاهش مواجه بوده است. 

وی افزود:‌ اما خرید طلا به صورت خام و غیرساخته هنوز تقاضا و طرفدار دارد بنابراین رکودی که در ماه های گذشته و در بازار مصنوعات طلا ایجاد شده، تغییر نکرده است و در مقابل خرید و فروش طلای ذوب شده و خام هنوز تقاضا دارد. 

وی درباره قیمت فعلی طلای ۱۸ عیار در بازار توضیح داد: اکنون  هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۰۹هزار تومان در بازار دادو ستد می شود که با توجه به قیمت ۴۴۰ هزار تومان به ازای هر گرم طلای ۱۸عیار در هفته گذشته، شاهد کاهش ۱۰درصدی قیمت طلا در بازار بوده ایم. 

کشتی آرای گفت: سکه نیز در یک هفته اخیر حدود ۱۰درصد کاهش قیمت داشته است. 

وی درباره احتمال کاهش ادامه دار قیمت طلا در روزهای آینده بیان کرد: تا زمانی که بانک مرکزی با سیاست های فعلی را ادامه دهد پیش بینی می کنم روند نزولی قیمت ها نیز ادامه داشته باشد. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در پایان خاطر نشان کرد:‌به نظر بنده با مدیریت جدید و تدوام سیاست های فعلی بانک مرکزی در بازار ارز می توان به ثبات قیمت ها در روزهای آینده امیدوار بود. 
 
https://akhbarbank.com/vdchixn-.23nkxdftt2.html
تازه ترین اخبار