۰
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از صدور حکم اعدام برای دو مفسد اقتصادی خبر داد.
" سیف " همچنان ممنوع الخروج است/ بازداشت یک مدیر بانک مرکزی
به گزارش اخبار بانک به نقل از مهر، در ابتدای نشست حجت الاسلام محسنی اژه‌ای از صدور احکام جدید برای مفسدان اقتصادی خبر داد و گفت: داریوش آبراهیمیان فرزند علی اکبر به اتهام فساد فی الارض به اعدام و ضبط کلیه وجوه به مبلغ ۳۵۰ملیون ریال محکوم شده است.یونس بها الدینی به عنوان مفسد فی الارض شناخته شده و به اعدام محکوم شده است. حکم این دو نفر غیر قطعی است.

وی افزود: محمد بهاالدینی به ۱۰ سال حبس محکوم شده و حکم وی قطعی است. ایمان پهلوانی به پنج سال حبس تعزیری قطعی و ضبط اموال محکوم شده است. مرتضی کاتبی تژاذ فرزند صفر به پنج سال حبس، رضا نادری فرزند صفر علی به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.
اژه ای تصریح کرد: این افراد جرم های مختلفی از جمله قاچاق، ارز و غیره دارند.

وی ادامه داد: سندباد سفرها به شش سال حبس، علیرضا سنجری به شش سال حبس و جزای مقدری به مبلغ ۱۶میلیون ریال، محمد مرادی به شش سال و شش ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده است. فریدون امین آقایی به شش سال و سه ماه حبس و جزای نقدی معادل هشت میلیارد ریال؛ مجید فلاحی به شش سال و سه ماه حبس و جزای نقدی، سید محمد کاویانی به شش سال و سه ماه حبس و جزای نقدی، محمد غالب علمداری به پنج سال و سه ماه حبس و جزای نقدی.

فرشاد بهادری به شش سال حبس و جزای نقدی، مهدی محبی فرزاد به پنج سال و سه ماه حبس و جزای نقدی، علی نورایی به پنج سال و دو ماه حبس و جزای نقدی، امیر میثم گیاهی به پنج سال و یک ماه حبس و جزای نقدی، رضا شرکت افتخار به پنج سال و یک ماه حبس و جزای نقدی، فرخ اسکندری نژاد به پنج سال حبس ، مسعود ابراهیمی گندمی به پنج سال حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

معاون اول قوه قضائیه به وضعیت پرونده یک جاسوس اشاره و تصریح کرد: کمال امیر بیک فرزند محمد کارمند وزارت امور خارجه به ده سال حبس و ضبط دویست هزار دلار محکوم شده است.

محسنی اژه‌ای ادامه‌ داد: در رابطه با تخلفات ارزی۹۶ اخیرا بازداشت شدند که ۲۸ نفر آزاد شدند.

وی در رابطه با پرونده بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان گفت: برای ۱۳نفر کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است و دو نفر از مدیران پیشین این بانک نیز اخیرا بازداشت شدند.

محسنی اژه ای در رابطه با پرونده واردات قطعات خودرو گفت: برای هفت متخلف این پرونده کیفرخواست صادر شده است.

وی افزود: برای۴ نفر از متهمان پرونده شرکت لیزینگ کیمیایی هم کیفرخواست صادر شده است. برای دو نفر از متهمان پرونده تعاونی ولیعصر کیفرخواست صادر شده است. همچنین در پرونده شرکت تعاونی‌ البرز ایرانیان برای دو نفر از متهمان کیفرخواست صادر شده است.

وی در رابطه با توزیع مشروبات الکلی گفت: ساخت و توزیع مشروب و توزیع مشروبات مسموم همگی جرم است. در پرونده اخیر که در بندر عباس بود، هجده نفر بازداشت شدند و تا کنون ۳۸ نفر به دلیل شرب این مشروبات فوت کردند. چنین مواردی می تواند حتی تا معادل افساد فی الارض مطرح شود.

معاون اول قوه قضائیه با انتقاد از جعل عناوین از سوی برخی اشخاص گفت: شخصی ادعا کرده که ابتدا داماد رییس جمهور آقای روحانی و بعد داماد بنده یعنی محسنی اژه ای است. این فرد با حعل عنوان و امضا؛ نامه‌ای به شورای پول و اعتبار نوشته است. هشدار می دهم که افراد، چنین روشهایی را به کارنبرند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه چند متهم اصلی فساد ارزی اخیر محاکمه و حکم آنها به زودی اجرا می شود، آیا در این راستا اتهاماتی هم برای ولی الله سیف اثبات شده؟با توجه به اینکه شنیده شده سه نفر از مدیران بانک مرکزی شاغل در دوره این شخص بازداشت شدند؟ این موضوع صحت دارد و آیا پرونده‌ قضایی برای رییس سابق بانک مرکزی تشکیل شده است؟ گفت:در رابطه با بانک مرکزی سه پرونده تشکیل شده است.

یکی از پرونده ها مربوط به شکایت یکی از سمن ها از بانک مرکزی بود که از بانک مرکزی و برخی از اعضای شرکت های تعاونی شکایت مطرح و پرونده تشکیل شده است.گزارشی هم از سوی مجلس در رابطه با رییس کل سابق مطرح است که هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

وی ادامه داد: پرونده دیگری در رابطه با توزیع خارج از مقررات در رابطه با توزیع اسکناس ارز است افرادی از جمله معاون بانک مرکزی و سالار آقا خان مطرح شده است که در این پرونده برای پنج نفر از جمله معاون ارزی و سالار آقا خان کیفرخواست صادر شده است.

محسنی اژه ای تصریح کرد: افرادی هم اخیرا بازداشت و احضار شدند که یکی از آنها مدیر کل قسمتی از بانک مرکزی است که این فرد به اتهام مالی بازداشت است ، دو نفر هم تحت تعقیب هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با ممنوع الخروجی سیف گفت: این فرد همچنان ممنوع الخروج است و در شکایت های مذکور، پرونده ای هم این فرد دارد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در خصوص پرونده واردات خودرو چند پرونده تشکیل شده و اخیر دو مدیر شرکت رنو و تویوتا بازداشت شدند.
 
https://akhbarbank.com/vdcco1qe.2bq0s8laa2.html
تازه ترین اخبار