اعلام توانگری مالی 10 شرکت بیمه ای

20 آبان 1397 ساعت 9:09

نهاد نظارتی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) تا کنون سطح توانگری مالی ده شرکت بیمه ای را اعلام کرده است.


به گزارش اخبار بانک، نهاد نظارتی در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) تا کنون سطح توانگری مالی هشت شرکت بیمه ای پاسارگاد ، سامان ، ما ، کوثر ، اتکائی امین ، اتکائی ایرانیان ، خاورمیانه ، امید ، اسیا و حکمت صبا  را اعلام کرده است.

بیمه پاسارگاد
ر اساس گزارش های دریافتی، در اجرای ماده ۶ آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی سال ۱۳۹۶و پس از اعمال تعدیلات ، نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۷ معادل ۱۲۲ درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.
یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۳۹۵ برابر با ۱۲۹ درصد، سال ۱۳۹۴ برابر با ۱۱۸درصد، سال ۱۳۹۳ برابر با ۱۱۵ درصد و این نسبت برای سال ۱۳۹۲ معادل ۱۰۵ درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در سال‌ های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری ۱۲۲ درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

بیمه سامان
نابر تأییدیه رسمی ابلاغ شده از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در اجرای ماده"۶" آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره ۶۹) و طبق کنترل انجام شده براساس آخرین صورت های مالی حسابرسی شده و بررسی های صورت گرفته، توانگری شرکت بیمه سامان برای سال مالی ۱۳۹۷ معادل ۱۳۲ درصد یعنی سطح یک به تأیید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی رسیده است.
ارتقای شاخص‌ توانگری مالی شرکت بیمه سامان از اهداف اصلی این شرکت به منظور ایفای تعهدات مالی و افزایش اطمینان و اعتماد ذی نفعان می باشد که در سال مالی ۱۳۹۷ برای ششمین سال متوالی با کسب بالاترین سطح رتبه بندی مالی مؤسسات بیمه محقق شد.

بیمه ما
مدير كل نظارت مالی بیمه مرکزی ج.ا.ا  در راستاي اجراي ماده ٦ ايين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي موسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال 1396 و پس از اعمال تعديلات، نسبت توانگري مالي شركت بیمه "ما" برای سال 1397 در سطح يك و  معادل 227 درصد را   تأييد کرد
  بیمه مرکزی رسما توانگری مالی بیمه "ما" در بالاترین سطح توانگری مالی را تایید کرد که بر این اساس سطح توانگری شرکت بیمه "ما"  در سال 97 معادل 227 درصد اعلام شد.

  بیمه کوثر
حفظ سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن تا 120درصد و دریافت مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌های این شرکت در آینده است.
 
محسن امیری زاده خاطرنشان‌کرد: در تاییدیه بیمه مرکزی آمده است که در اجرای ماده"6" آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره69) و باتوجه‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات، نسبت توانگری مالی آن شرکت «100درصد-سطح‌یک»، برای سال1397 مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
بیمه اتکائی امین

مدير كل نظارت مالی بیمه مرکزی در راستاي اجراي ماده ٦ ايين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي موسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال 1396 و پس از اعمال تعديلات، نسبت توانگري مالي شركت بیمه " امین" برای سال 1397 در سطح يك و  معادل  درصد را  1592 تأييد کرد.

بیمه خاورمیانه
مدير كل نظارت مالی بیمه مرکزی در راستاي اجراي ماده ٦ ايين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي موسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال 1396 و پس از اعمال تعديلات، نسبت توانگري مالي شركت بیمه " خاورمیانه" برای سال 1397 در سطح يك و  معادل  درصد را   2980 تأييد کرد.


بیمه حکمت صبا
مدير كل نظارت مالی بیمه مرکزی در راستاي اجراي ماده ٦ ايين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي موسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس صورت های مالی سال 1396 و پس از اعمال تعديلات، نسبت توانگري مالي شركت بیمه " حکمت صبا " برای سال 1397 در سطح يك و  معادل  درصد را   701 تأييد کرد.
گفتنی است ، بیمه اتکائی ایرانیان نیز سطح یک توانگری مالی را کسب کرده است.

تایید سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سطح یک توانگری مالی سال 1397 بیمه آسیا (معادل 107درصد) را تایید کرد.
 بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره 69) و براساس صورت های مالی سال1396، سطح یک توانگری مالی سال 1397بیمه آسیا(معادل 107درصد) را تاییدکرده است.
گفتنی است  توانگری مالی بیمه آسیا از 100به 107درصد افزایش یافته است.

سطح توانگری شرکت بیمه امید علام شد
شرکت بیمه امید سطح یک توانگری مالی و با نسبت 120 درصد را از بیمه مرکزی اخذ کرد.
 


کد مطلب: 64302

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/64302/اعلام-توانگری-مالی-10-شرکت-بیمه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com