۰
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۵

نیسان بهتر است یا تویوتا؟

نیسان بهتر است یا تویوتا؟
صنعت خودرسازی ژاپن قدمت زیادی دارد و برندهای ژاپنی با تکیه بر تجربه و دانش خود توانسته‌اند مرزهای جهانی را پشت‌سر بگذارند و در مقابل برند‌های خودروساز اروپایی و آمریکا قد علم کنند.

کیفیت بالای خودروهای ژاپنی در کنار طراحی زیبا و دلربایی که دارند باعث شده تا این خودروها در میان رانندگان ایرانی نیز محبوبیت زیادی داشته باشند و محال ممکن است روزی به خیابان بروید و خودروریی با برند نیسان یا تویوتا را مشاهده نکنید. چه‌بسا که خود شما نیز مالک یکی از خودروهای این دوبرند باشید.

در اولین نگاه به محصولات نیسان و تویوتا می‌توان متوجه شد که این دو برند رقابت تنگاتنگی با هم دارد و به همین دلیل نیز هر دو برند در زمینه تولید شاسی‌بلند‌های کامپکت، سدان‌های متوسط و شاسی‌بلند‌های بزرگ فعالیت دارند.

با این حساب به احتمال زیاد این پرسش برای شما هم پیش آمده است که نیسان بهتر خودرو تولید می‌کند یا اینکه خودروهای تویوتا بهتر هستند؟
این سؤال که ذهن بسیاری از هواداران خودرو را درگیر کرده است برای ما هم پیش آمد و به همین منظور بر آن شدیم تا در ادامه با هم مقایسه‌ای کلی میان خودروهای نیسان و تویوتا داشته باشیم.

عملکرد و کارآیی
برنده: مساوی
رانندگان حرفه‌ای که سال‌های سال است سوار بر خودرو هستند هر خودرویی را به راحتی انتخاب نمی‌کنند و ابتدا باید از عملکرد و کارآیی محصولی که قصد خرید آن را دارند مطمئن شوند. در این زمینه برند تویوتا و نیسان سربلند از آزمایش‌های مخصوص تشخیص عملکرد و کارآیی خودرو بیرون آمده‌اند.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
جالب است بدانید هر دو برند امتیاز ۷.۷ از ۱۰ را از آزمایش‌های کیفیت کسب کرده‌اند و بسته به نوع خودرویی که از این برند‌ها انتخاب می‌کنید شاهد نتایج متفاوتی هستیم که به لحاظ فنی اختلاف بسیار کمی با هم دارند.
در این زمینه می‌توان به نتایج تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو که در ایران نیز طرفداران زیادی دارد در گروه خودروهای متوسط به لحاظ ابعاد امتیاز ۹.۲ را کسب کرده و نیسان آلتیما مدل ۲۰۱۸ امتیاز ۷.۶ را از آن خود کرده است.
از طرف دیگر نیسان تایتان نیز به عنوان یک پیکاپ قدرتمند امتیاز ۸.۵ را بدست آورده در حالی که تویوتا توندرا ۸.۵ امتیاز کسب کرده است. در این بین تویوتا یاریس و CH-R کمترین امتیازها را در میان خودروهای تویوتا با با ۶.۴ امتیاز دارند و ضعیف‌ترین خودروی نیسان را می‌توان مدل ورسا نام برد که این خودرو نیز ۶.۴ امتیاز بدست آورده است.
به این ترتیب می‌توان گفت میانگین امتیازهای کارآیی و عملکرد در میان خودروهای دو برند نیسان و تویوتا را اگر با هم مقایسه کنیم به نتیجه برابری می‌رسیم که این امر از دقت هر دو خودروساز ژاپنی به عمل‌کرد خودرو حکایت دارد.
طراحی داخلی
برنده: مساوی
هر دو برند طراحان زبده‌ای را در خدمت دارند و این طراحان برای محیط داخل خودرو چیزی کم نگذاشته‌اند. امتیازها نیز این امر با تأیید می‌کند و میانگین امتیاز طراحی داخلی در خودروهای نیسان و تویوتا عدد ۷.۷ را نشان می‌دهد که برابری بی‌چون‌ و چرای تجهیزات داخل این خودروها را ثابت می‌کند.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
سدان‌های آوالون و کمری هر دو امتیاز ۸.۵ را از آن خود کرده‌اند و تویوتا CH-R عنوان ضعیف‌ترین طراحی داخلی را با امتیاز ۵.۸ کسب کرده است.
ثبات و دوام خودرو
برنده: تویوتا
تا این قسمت از مقایسه میان خودروهای تویوتا و نیسان همه‌چیز برابر بوده است اما اوضاع در سایر مقایسه‌ها فرق می‌کند و آمار و ارقام نشان می‌دهند تویوتا خودروهایی با ثبات و دوام بیشتری می‌سازد.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
میانگین امتیاز ثبات و دوام برای خودروهای سال ۲۰۱۸ تویوتا ۴.۵ از ۵.۰ امتیاز است، در حالیکه وضعیت برای خودروهای نیسان تفاوت دارد و این خودروها میانگین ۲.۹ از ۵ را از آن خود کرده‌اند. جالب است بدانید هیچکدام از مدل‌های شاسی‌بلند و پیکاپ‌های نیسان توانسته‌اند به لحاظ ثبات و دوام امتیازی بیشتر از ۳.۵ از ۵ کسب کنند.
قیمت
برنده: تویوتا
قیمت نقش مهمی در انتخاب و خرید هر کالایی دارد و تویوتا نیز که به خوبی از این نکته باخبر است قیمت‌گذاری مناسب‌تری را نسبت به نیسان برای خودروهای خود اعمال کرده است. در این زمینه می‌توان به خودروهای ‌تویوتا یاریس، کورولا و مدل‌های کم‌مصرفی مانند پریوس و پریوس C اشاره کرد.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
از طرف دیگر خودروهای ورسا و سنترا را می‌توان محصولاتی دانست که نیسان در رده خودروهای خوش‌قیمت تویوتا عرضه کرده است اما این خودروها به لحاظ قیمتی اختلاف بیشتری دارند. نیسان GT-R به‌عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی این برند به‌حساب می‌آید و تویوتا لند کروز گران‌ترین خودروی تویوتا است که باز هم قیمت کمتری نسبت به نیسان GT-R دارد.
با این حساب می‌توان گفت تویوتا سبد کالای کاملی از خودروهای مختلف را با قیمت‌ مناسب‌تری نسبت به نیسان پیش‌روی مشتریان قرار داده است.
امنیت سرنشین
برنده: نیسان
خودروهای ساخت دست نیسان توانسته‌اند در آزمایش‌های امنیت یک سر و گردن بالاتر از محصولات تویوتا قرار بگیرند. میانگین امتیاز امنیت خودروهای نیستان ۹.۱ از ۱۰ است در حالی که خودروهای تویوتا تنها ۸.۷ در آزمایش‌های امنیتی بدست آورده‌اند.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
ناگفته نماند خودروهای کمری مدل ۲۰۱۸ و کمری هیبرید از برند تویوتا امن‌ترین خودروهای این برند با امتیاز ۱۰ از ۱۰ هستند. از طرف دیگر نیسان ماکسیما نیز امتیاز ۱۰ از ۱۰ برای امنیت دارد و نیسان آلتیما مدل ۲۰۱۸ امتیاز ۹.۸ را از آن خود کرده است.
با این حساب می‌توان گفت اگر نگاهی به تجهیزات پیشرفته برای امنیت بیشتر خودرو در مدل‌های جدید نیسان و تویوتا داشته باشید متوجه خواهید شد که این دو برند تأکید ویژه‌ای برای حفظ امنیت هر چه بیشتر سرنشین دارند اما در مجموع نیسان عملکرد بهتری داشته است.
شاسی‌بلند‌های کوچک
برنده: نیسان
رقابت تنگاتنگی را در میان شاسی‌بلند‌های کامپکت یا کوچک شاهد هستیم و نیسان و تویوتا نیز مدل‌های خوبی در این زمینه دارند اما باز هم این نیسان است که در این زمینه از تویوتا پیشی گرفته است.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
در این زمینه می‌توان به خودروی‌های جدید Kicks و Rogue Sport نیسان اشاره کرد. این خودروها ارتفاع بسیار خوبی دارند و راننده را مسلط به جاده می‌کنند. از طرف دیگر محصولات کم‌مصرفی هستند و فضای زیادی را برای قرار دادن بار در اختیار راننده می‌گذارند. از طرف دیگر تویوتا خودروی شاسی‌بلند CHR را به مصاف خودروهای نیسان فرستاده است که این خودرو حرف‌ چندانی برای گفتن ندارد.
آمار و ارقام از فروش بالای نیسان Rogue و تویوتا راو ۴ حکایت دارد، جالب است بدانید نیسان Rogue امتیاز ۸.۱ از ۱۰ را از مراجع معتبر بررسی خودرو کسب کرده در حالی که تویوتا راو ۴ به امتیاز ۷.۸ قناعت کرده است.
نیسان Rogue به امکانات پیشرفته‌ زیادی برای امنیت سرنشین مجهز است و تویوتا راو ۴ نیز تجربه رانندگی دلنشینی دارد و ثابت کرده که خودروی بادوامی است.
شاسی‌بلند‌های متوسط
برنده: تویوتا
اگر به شاسی‌بلند‌های تویوتا علاقه داشته باشید بدون شک هایلندر را می‌شناسید، این خودرو یکی از بهترین‌شاسی‌بلند‌های متوسط بازار است و از هر لحاظ که بخواهید این خودرو را بررسی کنید با ویژگی‌های مثبتی روبرو خواهید شد.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
از طرف دیگر در این زمینه نیسان خودروی فوررانر را معرفی کرده است که نسخه‌ای قوی‌تر به نظر می‌رسد و گزینه‌ بهتری برای جاده‌های بیرون شهر و مسیرهای آف‌رود است. نیسان خودروی مورانو را نیز در این گروه دارد که امتیازهای امنیتی خوبی را از آن خود کرده و کابین بسیار شیک و لاکچری دارد.
نیسان پس‌فایندر نیز به پیشرانه‌ قدرتمند V6 مجهز است اما هیچکدام از این خودروها امتیازهای بیشتری نسبت به شسی‌بلند‌های تویوتا ندارند و این تویوتا است که از این مقایسه پیروز بیرون می‌آید.
شاسی‌بلند‌های بزرگ
برنده تویوتا
شاسی‌بلند‌های تویوتا فضای خوبی را در داخل خودرو در اختیار مشتری قرار می‌دهند که در این زمینه می‌توان به تویوتا سکوئیا اشاره کرد. این خودرو به جدیدترین دستاوردهای فناوری برای حفظ امنیت بیشتر مسافرین مجهز است.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
در بین شاسی‌بلند‌های بزرگ نیسان می‌توان به آرمادا اشاره کرد که از پیشرانه قدرتمند V8 بهره گرفته است. این خودرو توان زیادی دارد اما به لحاظ طراحی از کابینی قدیمی و ناکارآمد بهره می‌گیرد و در نتیجه انصافاً باید گفت تویوتا سکوئیا از نیسان آرمادا سرتر است.
خودروهای کوچک
برنده: تویوتا
وقتی صحبت از خودروهای کوچک تویوتا به میان می‌آید اولین نام‌هایی که به ذهن‌مان خطور می‌کند یاریس و کورولا است. تویوتا یاریس امتیاز ۷.۴ از ۱۰ را دارد و تویوتا کورولا امتیاز بهتر ۸.۳ از ۱۰ را از آن خود کرده است.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
ناگفته نماند که هیچکدام از این خودروها کامل و عالی نیستند و گفته می‌شود تویوتا یاریس هندلینگ خوبی ندارد و قدرت موتور این خودرو به خوبی به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود اما باز هم این خودروهای تویوتا نسبت به نیسان ورسا با امتیاز ۶.۷ و سنترا با امتیاز ۷.۶ برتری دارند.
خودروهای متوسط
برنده: تویوتا
تویوتا به تازگی دستی به سر خودروی کمری خود کشیده است و این خودروی چهار در تجربه دلنشینی از رانندگی را عرضه می‌کند. بهینه‌سازی‌هایی که در نسخه جدید کمری اعمال شده است باعث شده تا این خودرو مجموع امتیاز ۹.۰ از ۱۰ را کسب کند که چنین امتیازی در نوع خود بسیار جالب توجه است.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
نیسان برای رقابت با کمری خودروی آلتیما را راهی بازار کرده است که این خودرو مجموع امتیازی معادل با ۸.۰ دارد. تجربه رانندگی با آلتیما قابل مقایسه با کمری نیست و به لحاظ طراحی داخلی نیز کمری یک سر و گردن بالاتر از آلتیما قرار می‌گیرد.
خودروهای بزرگ
برنده تویوتا
تویوتا آوالون گزینه بسیار خوبی برای راننده‌هایی است که دنبال یک سدان بزرگ و شیک می‌گردند. تویوتا کابین این خودرو را بسیار شیک و لاکچری طراحی کرده و رانندگی این خودرو نیز چیزی کم ندارد.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
رقیب تویوتا آوالون، نیسان ماکسیما است که انصافاً هم خودروی خوب و قابل توجهی است اما فضای داخل تویوتا آولون نسبت به ماکسیما بیشتر است و صندوق عقب آوالون نیز جای بیشتری را برای بار نسبت به ماکسیما در اختیار راننده قرار می‌دهد.
البته در بازارهای جهانی ماکسیما نسبت به آوالون با قیمت پایین‌تری معامله می‌شود اما امکانات تویوتا آوالون به اندازه‌ای است که ماکسیما را به راحتی پشت‌سر می‌گذارد.
خودروهای هیبریدی
برنده: تویوتا
تویوتا سابقه درخشانی در عرضه خودروهای هیبریدی دارد و خودروی تویوتا پریوس به‌عنوان اولین محصول هیبریدی به حساب می‌آید، در نتیجه کاملاً منطقی است که تویوتا برنده رقابت خودروهای هیبریدی باشد.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
از عرضه اولین نسخه تویوتا پریوس سال‌ها می‌گذرد و مدل‌های جدید این خودرو مانند پریوس پرایم به امکانات بسیار جدیدی مجهز است و مسافت بسیار طولانی را با پیشرانه الکتریکی طی می‌کند.
در این بین نیسان نیز با خودروهای هیبریدی غریبه نیست اما این برند ژاپنی تنها خودروهای تمام الکتریکی عرضه می‌کند که در این زمینه می‌توان به نیسان لیف اشاره کرد. با این حساب نمی‌توان مقایسه درستی میان خودرو هبیریدی تویوتا و الکتریکی نیسان انجام داد اما تجربه و سابقه تویوتا در عرصه محصولات هیبریدی باعث شده تا این برند دست بالاتری در این زمینه داشته باشد.
خودروهای مینی‌ون
برنده: تویوتا
اگر خودروهای اخیر ساخت نیسان و تویوتا را بررسی کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که در سبد خودروهای نیسان خبری از مینی‌ون نیست، از طرف دیگر تویوتا مینی‌ون سیه‌نا را پیش‌روی مشتری قرار داده است که به عنوان یک ون، خودرویی بزرگ‌ و جادار به‌حساب می‌آید. این خودرو پیشرانه‌ای قدرتمند با ۲۹۶ اسب‌بخار نیرو دارد و تنها مینی‌ون حاضر در بازار است که نیروی موتور به چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
تویوتا برای مینی‌ون سیه‌نا امکانات پیشرفته‌ زیادی را در نظر گرفته است تا سرنشینان این‌ خودرو در امنیت کامل به‌سر ببرند و این برند ژاپنی برنده‌ مسلم گروه خودروهای مینی‌ون در مقایسه محصولات نیسان و تویوتا باشد.
خودروهای اسپرت
برنده: تویوتا
مدتی است که خبری از تویوتا سوپرا نمی‌شنویم و تویوتا توجه‌ خود را به تویوتا ۸۶ کوپه اختصاص داده است. این خودرو هندلینگ بسیار تیز و چابکی دارد و در میان خودروهای اسپرت در بازارهای جهانی به‌عنوان محصول خوش‌قیمتی شناخته می‌شود.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
ناگفته نماند که تویوتا ۸۶ نقطه ضعف‌هایی نیز دارد که در این زمینه‌ می‌توان به فضای کم برای سرنشینان عقب و همچنین قسمت کوچک صندوق عقب این خودرو اشاره کرد.
از طرف دیگر نیسان خودروی اسپرت 370Z را عرضه کرده است که حدود ۱۰ سال پیش شاهد معرفی اولین مدل این خودرو بودیم. در طول این ۱۰ سال نیسان تغییرات مختلفی را در این خودروی اسپرت لحاظ کرده که در این زمینه می‌توان به بهینه‌تر شدن پیشرانه اشاره کرد اما به‌رغم تمامی این بهینه‌سازی‌ها باز هم نیسان 370Z نسبت به تویوتا کوپه ۸۶ خودروی قدیمی‌تری به نظر می‌رسد. با این حساب در زمینه خودروهای اسپرت تویوتا از نیسان سرتر نشان میدهد اما اگر واقعیت را بخواهید در میان برند‌های خودروساز ژاپنی این مزدا است که بهترین خودروهای اسپرت را روانه بازار کرده است.
تنوع محصول
برنده: تویوتا
تویوتا دقیقاً ۲۶ مدل خودرو را در سبد کالای خود دارد در حالی که نیسان تنها ۱۶ مدل را به مشتری عرضه می‌کند، به این ترتیب با یک حساب سرانگشتی می‌توان تشخیص داد که تویوتا توجه بیشتری به بازار دارد و بدون شک بازخورد بهتری نیز نسبت به نیسان دریافت می‌کند.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی
جمع‌بندی
با نگاهی به این فهرست متوجه خواهید شد تویوتا از ۱۰ موردی که به مقایسه با نیسان پرداختیم در ۹ مورد برنده شده است و می‌توان تویوتا را روی کاغذ نسبت به نیسان برتر دانست اما این مقایسه‌ها در واقعیت تفاوت‌هایی دارد و سلیقه راننده‌ها با یکدیگر متفاوت است.
نیسان بهتر است یا تویوتا؛ مبارز‌ه‌ای نفس‌گیر میان دو برند خودروساز ژاپنی

 
https://akhbarbank.com/vdcjh8em.uqexhzsffu.html
تازه ترین اخبار