۰
رییس کل بانک مرکزی از انجام مذاکرات جدی و مثبت با هشت کشوری که معافیت خرید نفت از ایران را گرفته‌اند، خبر داد و اعلام کرد که به زودی تمهیداتی را که برای نحوه برگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد اعلام می‌کنیم.
مذاکرات جدی با ۸ کشور معاف شده از تحریم‌های نفتی ایران
به گزارش اخبار بانک ، عبدالناصر همتی امروز در همایش استانداران، با اشاره به وجود ١٦ استان مرزی در کشور، افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه را به شرط رعایت مواردی شاه کلید توسعه اقتصاد کشور در شرایط فعلی خواند و ایجاد هماهنگی بین بانک مرکزی و وزارتخانه های کشور، صمت و جهاد کشاورزی را برای مدیریت صادرات در استان های مرزی ضروری دانست.  

رییس شورای پول و اعتبار با بیان اینکه صادرات وقتی برای کشور مفید است که موجب ورود ارز یا کالا به کشور شود، صادرات ریالی را به مثابه خروج سرمایه از کشور دانست و برنامه‌های بانک مرکزی برای جلوگیری از این امر و کمک به صادرکنندگان برای ورود ارز حاصل از صادراتشان به چرخه اقتصادی کشور را تشریح و تاکید کرد: به زودی تمهیداتی را که برای نحوه برگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد در نظر گرفته شده اعلام می‌کنیم.

رییس کل بانک مرکزی افزود: صادرات غیرنفتی ما در هفت ماه اول امسال ۲۷ میلیارد دلار بوده و نسبت به سال گذشته در همین مدت زمانی افزایش بیش از ۱۳ درصدی داشته است.

طبق اعلام بانک مرکزی، وی همچنین با اشاره به شکست آمریکا در به صفر رساندن صادرات نفتی کشور، از انجام مذاکرات جدی و مثبت با هشت کشوری که معافیت خرید نفت از ایران را گرفته‌اند خبر داد.

همتی افزود: در هفت ماهه امسال ۳۱ میلیارد دلار برای واردات کالاها و خدمات ارز تامین شده است که بیش از ۲۳ میلیارد دلار آن توسط بانک مرکزی و کمتر از هفت میلیارد آن توسط صادرکنندگان غیر نفتی درسامانه نیما تامین شده است و از مبلغ تامینی ارز تاکنون ۱۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافته است که امیدواریم با تصمیماتی که اتخاذ شده، عرضه ارز توسط صادرکنندگان در سامانه نیما به زودی افزایش یابد.

رییس کل بانک مرکزی همچنین به تشریح اقدامات بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی و تمهیدات نظام بانکی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخت.
https://akhbarbank.com/vdcciiqe.2bq0o8laa2.html
تازه ترین اخبار