۰
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸

پتروشیمی‌ها بورس را ریزشی کردند

امروز در بازار سرمایه، سهام گروه خودرو و ساخت قطعات با افزایش قیمت مواجه شدند. در عین حال قیمت اکثر سهام در گروه محصولات شیمیایی افت کرد.
به گزارش اخبار بانک، در اولین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته شاخص کل ۸۶۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۸۴ هزار و ۲۳۱ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۴۹ واحد رشد تا رقم ۲۸ هزار و ۴۹۵ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز امروز با ۹۱۰ واحد افت مواجه شد و تا رقم ۱۹۴ هزار و ۱۸۰ واحدی پایین رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۴۶۴ و ۲۵۸۴ واحد افت کردند.

بانک ملت، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی پارس هر یک به ترتیب ۱۶۹، ۱۶۲ و ۱۵۸ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند. گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بانک صادرات ایران و معدنی و صنعتی چادرملو نیز هر یک به ترتیب ۱۳۸، ۸۲ و ۷۸ واحد به تقویت شاخص‌های بازار کمک کردند.

امروز در نماد بانک صادرات ایران که جزو تاثیرگذارترین نمادها روی شاخص بازار بود، شاهد صف خرید بودیم؛ به طوری که در آخرین قیمت معامله این سهم حدود پنج درصد رشد قیمت را شاهد بود و به قیمت ۱۲۴ تومان و یک ریال رسید.

قیمت سهام بانک تجارت نیز امروز با حدود ۴.۵ درصد رشد مواجه شد و علیرغم این دو نماد نماد معاملاتی بانک ملت با ۴.۵ واحد کاهش روبرو بود و باقی سهم‌ها در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با حدود دو درصد کاهش یا افزایش مواجه بودند.

در گروه محصولات شیمیایی اما بیشتر سهام با کاهش قیمت مواجه شدند و تعدادی از سهم‌های پتروشیمی با صف فروش همراه بودند. در این گروه ۱۷۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹۳ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در عین حال امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات بار دیگر با افزایش یکدست قیمت سهم‌ها مواجه بودیم. در برخی از سهم‌ها نیز صف خرید تشکیل شد. در این گروه ۵۷۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

سهم‌های گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز شاهد کاهش قیمت بودند؛ هر چند که بیشتر سهم‌های این گروه کاهش کمتر از سه درصدی را تجربه کردند. در این گروه ۷۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم هزار و ۹۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار به حدود ۲۰۷ هزار و ۵۰۰ نوبت معامله رسید.

آیفکس نیز امروز با ۳۱.۳۸ واحد افت مواجه شد و بار دیگر از تراز ۲۰۰۰ واحدی پایین آمد. ارزش معاملات این بازار به رقم ۳۰۵۷ میلیارد تومانی رسید و حجم معاملات عدد ۸۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdch6in-.23nk6dftt2.html
تازه ترین اخبار