۰
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۳

پیش بینی وضعیت کلی این هفته بورس

یک کارگزاری با تکیه بر مهمترین عوامل داخلی و خارجی ، وضعیت کلی بازار و روند شاخص بورس در هفته جاری را به همراه سه تک سهم مقبول را پیش بینی کرد.
پیش بینی وضعیت کلی این هفته بورس
به گزارش اخبار بانک، در حالی بورس ایران هفته حساس بعد از تحریم ها را با شاخص 185 هزار واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان برای روزهای آینده اعلام کرد بازار سهام در چند هفته اخیر متاثر از اخبار پیرامون تحریم ها و البته نوسان قیمت های جهانی درگیر روندی نه چندان روشن بوده و همچنان درگیری بین عرضه و تقاضا نتوانسته روندی مشخص را برای بازار به همراه داشته باشد.

هفته گذشته بازار با اخبار سیاسی - اقتصادی نه چندان مثبتی روبرو بود و البته با حمایت هایی، در مجموع با رشد به کار خود پایان داد. به نظر می رسد وضعیت کلی بازار همچنان نوسانی و با کاهش حجم و البته ورود نقدینگی به تک نمادها پیگیری شود.

این موضوع در وضعیت نموداری شاخص کل نیز مشهود است و رشد اخیر شاخص به منظور لمس و عبور از سقف قبلی نه تنها از لحاظ حجم معاملات قابلیت اتکا ندارد بلکه ساختار متداخل موج صعودی اخیر نیز ساختاری انگیزشی به نظر نمی رسد.

در گروه های بزرگ بازار، افت قیمت جهانی نفت و فلزات می تواند فضایی نوسانی با گرایش به افت آرام قیمت ایجاد کند و همچنان رشد ارز در بازار آزاد و ایجاد فاصله با نرخ فروش شرکت ها، احتمال ریزش دامنه دار را در این گروه ها کاهش می دهد و البته گزارش فعالیت ماهیانه صادراتی ها و فروش مقداری در این شرکت ها از عوامل مورد توجه بازار خواهد بود.

در گروه های کوچکتر نیز اخباری مانند مجوز افزایش قیمت ها و تایید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داریی ها و دیگر اخبار تاثیر گذار می توان رشد تک سهم ها را خصوصا در گروه های بانک، انبوه سازی، خودرو، رایانه و اطلاعات خدمات فنی و مهندسی به دنبال داشته باشد.

از طرفی عرضه اولیه های پیش رو نیز می تواند در گروه های مربوطه به خصوص گروه مستعد معدنی طرف تقاضا را تا حدودی تحریک کند و همچنین تک سهم هایی مانند "وغدیر، وامید و کگل " را در کانون توجه بازار قرار دهد.

در بازارهای جهانی، قیمت نفت تحت تاثیر معافیت های اعمال شده به مشتریان نفت ایران و البته رشد ذخایر استراتژیک امریکا در کنار افزایش تولید این کشور در آستانه انتخابات میاندوره ای با کاهش قابل توجه همراه بوده و به نظر می رسد بازار به مرور به سمت تعادل خواهد رفت و بسته به وضعیت تولیدکنندگان می توان بازگشت نسبی قیمت را در بازار انتظار داشت.

آمار مناسب بخش تولیدی که آمریکا منتشر شد در کنار چشم انداز افزایش نرخ بهره در آخرین نشست پیش روی فدرال رزرو در سال جاری میلادی رشد شاخص دلار و فشار بر بازارهای کالایی را به همراه داشته است که پایداری وضعیت نوسانی بازارهای جهانی را تا پایان سال میلادی محتمل می سازد.
 
https://akhbarbank.com/vdcefw8p.jh8epi9bbj.html
تازه ترین اخبار